اتومبیل

ب ام و

اتومبیل

ب ام و

همه چیز در رابطه با ایمنی!!

سلام دوستان از نظراتتون متشکر" امروز میخواهم همه چیز در رابطه با ایمنی خودروها " نحوه تست آن ها در کشورهای پیشرفته " پیشنهاد ایجاد کانون ایمنی در ایران و ...   براتونن بنویسم. (لطفا تا آخر بخونید)

نحوه تست خودروها در آمریکا و روپا:

کانون ایمنی تست خودروهای نو در اروپا EURO NCAP هر اتومبیلی را که قصد فروش و عرضه در بازار را داشته باشد مورد تست ایمنی قرار میدهد . در آمریکا نیز موسسه دولتی NHTSA

خودروها را مورد تست فرار میدهد .

در هردوی این کانون ها از سیستم 5 ستاره استفاده میشود که کم و بیش با آن آشنا هستید .

در این روش از دو آدمک که مجهز به پیشرفته ترین دستگاههای جمع آوری اطلاعات هستند استفاده شده که بر روی صندلی جلوی یک خودرو در حالیکه کمربند ایمنی را بسته اند قرار داده شده و خودرو در حالیکه با سرعت 48 کبلومتر در ساعت در حال حرکت است به یک مانع بسیار محکم که غیر قابل تغییر است برخورد میکند . در این برنامه میزان حرکت و سرعت حرکتی که سروسینه و استخوان ران در اثر برخورد انجام میگیرد در داغخل آدمک ها اندازه گیری میشود و طبق معادلات ریاضی عدد ایمنی خودرو به دست می آید.  (این روش در آمریکا انجام میگیرد) . در این روش خودرویی که 5 ستاره دریافت میکند بدین معنی است که در سهمگین ترین تصادفات راننده و سرنشینان فقط 10 درصد آسیب میبینند این رقم در خودروهای 4 ستاره به 11 الی 20 درصد میرسد که هنوز هم از استاندارد 3 ستاره بالاتر است و در 3 ستاره (استانداردی که هر خودرو باید داشته باشد) بالای 20 درصد آسیب پیش بینی میشود .

آزمایش جانبی:

در این آزمایش که از سیستم 5 ستاره استفاده میشود در این آزمایش یک جسم فلزی یه وزن 1600 کیلو گرم را با سرعت 5/51 کیلومتر در ساعت به پهلوی خودرو میزنند " اعدادی که در این معدله بدست می آید نشان ازمیزان آسیب دیدگی راننده و سرنشینان است. (متاسفانه در ایران هیچ خودرویی جز مگان از ایربگ های کناری در این تصادفات بی بهره است)

تست اروپا :

در آزمایش ان سی ای پی که در اروپا و با سیستم 5 ستاره استفاده میکند این گونه است :

خودروی مورد آزمایش با یک مانع به شکل لانه زنبور برخورد میکند که در حقیقت چنین سازه ای که قابلیت تغییر شکل دارد همان خودروی واقعی است در این آزمایش که فقط 40 درصد خودرو برخورد داده میشود تصادف متعادل میگویند که با سرعت 61 کیلومتر در ساعت صورت میگیرد.

طراحی و ساخت ایربگ های جلویی باعث کاهش 80 درصد صدمات سر و صورت رانندگان میگردد (اگر اتومبیل شما درای ایربگ است حتما کمربند خود را ببندید زیرا در صورتی که کمربند بسته نباسد بر اثر اصابت ایربگ به سر و صورت خدای ناکرده یا جان خود را از دست میدهید و یا دچار معلولیت شدید میگردید . اگر فرزند کوچک شما در صندلی جلو مینشیند و ایربگ نیز روشن است حتما آن را خاموش کنید یا کودک را در صندلی عقب ببرید زیرا ایربگ برای افراد کوتاه قد بسیار خطرناک است " ایربگ در زمانی کمتر از پلک زدن باد میشود!!)

 

پیشنهاد تشکیل کانون ایمنی اتومبیل در ایران:

در این وبلاگ به کلیه مسئولین امر توصیه میکنم تا با ایجاد کانون تست خودروهای موناژ داخل از میزان کشته های تصادف در هر سال که بخشی از آن ناشی از ایمنی پایین خودروهاست کاسته شود (آمار کشته های تصادف در 5/1 سال در ایران برابر با زلزله بم است!)

به نظر من در این کانون همه ی خودروها باید با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت به مانعی سخت کوبانده شده و با استفاده از آدمک های مخصوص امتیاز بدست آمده سپس با امتیاز برخورد همان خودرو با یک منع قابل تغییر با سرعت 60 کیلومتر جمع و میانگین گرفته شده و ستاره ی خودرو اعلام شود و به خودروهایی که زیر 3 ستاره امتیاز گرفته اند هشدار داده شده که تا 1 ماه فرصت رفع نقیصه را دارند و در غیر این صورت از پلاک کردن آن ها خودداری شود.

نه این که به دستور راهنمایی و رانندگی خودروهایی که نامشان معلوم نیست! و بدون هیچ مدرک و دلیل علمی به آن ها توصیه شود که ایمنی را بالا ببرند!!  مگر اعتبار خودروهای وطنی از خودروسازانی چون ب ام و و یا حتی کیا بالاتر است که وقتی ب ام و سری 5 فقط 4 ستاره دریافت میکند به عموم مردم اطلاع میدهند.

به امید روز یکه این خواسته ها مورد قبول واقع شومد تا شاید کاهش کشته های هموطنانمان را شاهد باشیم.

 

ایمنی برخی خودروهای موجود در بازار ایران:

نیسان ماکسیما : طبق تست کانون ایمنی آمریکا دارای 4 ستاره

است ولی در تصادف بغل در راننده به شدت آسیب پذیر است.

ریو : این اتومبیل 3 ستاره از اروپا دریافت کرد (نمونه مورد تست

دارای ایربگ بود) ولی در تصادف بغل فقط 2 ستاره گرفت ! یعنی

در صورت زنده ماندن راننده تا آخر عمر باید تحت معالجه قرار گیرد!

سیتروئن زانتیا: در تست روبرو 3 ستاره

پژو 206 (ایربگ بغل دار) : 4 ستاره

 

این نوشته ها توسط سینا اسماعیلی نوشته شده و کپی برداری

فقط با ذکر منبع مجاز است.

مقایسه خودروهای ۶ سیلندر ۳۰ تا ۴۰ ملیونی

مسلام دوستان عزیز به درخواست یکی از خوانندگان که مشخصات فنی ماکسیما و آزمایش خودروهای ۳۰تا۴۰ ملیونی را درخواست کرده بودند این مطلب را قرار میدهم.

اتومبیل هایی  که در این آزمایش شرکت دارند عبارتند از:

۱ـنیسان ماکسیما (دنده دستی)

۲ـ نیسان ماکسیما (اتومتیک)

۳ ـ تویوتا کمری گرند (دستی)

۴ ـ هیوندای سوناتا ۳.۳

 

طراحی بدنه:

از بین اتومبیل های موجود در این آزمایش تنها سوناتا است که مدل روز سازنده است و به همین دلیل طراحی آن از سایرین بهتر و جذاب تر است . ماکسیما اگرچه دیگر با این اتاق در بازار های جهانی عرضه میشود ولی در برابر کمری که از سال دگر مدل ۲۰۰۷ آن وارد بازار میشود و طراحی جدیدتری دارد " برتر است و شما در ماکسیما طرحی جذاب تر را دریافت میکنید . کمری به علت ارتفاع بیش از حد قسمت عقب و سادگی بیش از حد آن در طراحی در پس ماکسیما و سوناتا قرار میگیرد .

در ماکسیما راه نماهای بغل اتومبیل به جذابیت آن کمک میکنند و آن را اسپرتی جلوه میدهند .ولی باید قبول کرد که طراحی سوناتا از سایرین در گروه برتر است .

طراحی داخلی:

طراحی داخلی ماکسیما دارای طرحی لوکس  و زیبا است که با توجه به موقعیت این اتومبیل در بازار های جهانی طراحی شده است و ماکسیما در اصل برای رقابت با تویوتا آوالون که یک رده از کمری بالاتر است ساخته شده است ولی فاکتور قیمت این اتومبیل ها را در کنار هم قرار داده . صندلی های ماکسیما تا حدودی گود و فرو رفته است و شما در آن احساس فرو رفتگی میکنید ولی در کمری همانند وانت بارهای آمریکایی شما در سطح بالاتری قرار دارید که احساس چندان جالبی به شما دست نمیدهد . داخل سوناتا از یک طرح جدید و هماهن با بازارهای جهانی برخوردار است و علاوه بر زیبایی از فاکتر لوکس بودن نیز برخوردار است البته ماکسیما به علت ذات خود از سوناتا در کل لوکس تر است .

موتور و گیربکس:

شاید به بخشی میرسیم که سوناتا خیلی به آن علاقه دارد! سوناتا با داشتن یک پیشرانه ۳/۳ لیتری ۶ سیلندر به قدرت ۲۳۵ اسب بخار از سایرین و حتی ماکسیما نیز برتر است و شاید این به جدیدتر بودن تکنولوژی ساخت هیوندای بازگردد . ماکسیما در این گروه از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر با آرایش وی برخوردار است که در نهایت میتواند ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید کند که از این حیث نسبت به کمری با همین حجم پیشرانه که ۱۹۵ اسب بخار نیرو تولید میکند برتر است .

ماکسیما میتواند بنا به سفارش مشتری از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک و یا ۵ سذعته دستی استفاده کند . کمری نیز در این آزمایش از یک گیربکس ۵ سرعته دستی برخوردار است .

شتاب و سرعت :

شتاب ۱تا ۱۰۰ ماکسیما ۸/۷ ثانیه است و با این که از کمری که ۵/۸ ثانیه زمان حتیاج دارد بهتر است ولی از سوناتا که دارای شتاب ۷ ثانیه ای است برتر نیست و این به قدرت موتور بیشتر سوناتا باز میگردد کخ برتری خود را در برابر حریف به رخ میکشد .

حداکثر سرعت ماکسیما ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت است و از کمری ۱۵ کیلومتر بیشتر است.

 

قیمت و فاکتور اقتصادی:

به یکی از مهم ترین بخش های آزمایش میرسیم که شاید برای عده ای نقش اصلی را ایفا میکند .

نیسان ماکسیما دنده دستی در بازار به قیمت ۳۳ ملیون تومان عرضه میشود که علی رقم افزایش تعداد رقبا در بازار کاهش نیافته ولی ارزانترین در گروه است گونه اتوماتیک ماکسیما ۳۸ ملیون قیمت دارد و کمری نیز دارای ۳۷ ملیون قیمت است . قیمت سوناتا نیز بین ۳۵ تا ۴۰ ملیون تومان استت .

لوازم یدکی ماکسیما گران هستند و هرکسی از پس خرید آن برنمی آید .

 

پایان سخن:

قضاوت در این آزمایش کار بسیار دشوری است و در کل ماشینی برنده قطعی نیست ولی اگر شما خواستار خودرویی لوکس" با تجهیزات مناسب "قیمت نسبتا خوب برای مدل دستی هستید و گرانی قطعات برای شما مهم نیست و کمی هم به فکر جاذبه های اسپرتی هستید ماکسیما را خریداری کنید و اگر قیمت چندان اهمیتی ندارد و راحتی ملاک است گونه اتوماتیک آن نیز برای شما مناسب است.

اگر خواستار خودرویی تقربا اسپرت با ظاهری جذاب و موتوری قدرتمند هستید سوناتا را برگزینید ولی اگر در قید این مسائل نیستید و کیفیت ساخت برای شما مهم است و دوست دارید کمی هم به اصللاح "پز" بدهید کمری ماشین شماست.

امیدوارم از این آزمایش استفاده کرده باشید مشخصات فنی ماکسیما در ادامخ مطلب که حتما ببینید.

     written by :sina esmaily

written in : auto2006.blogfa.com                     مشخصات ماکسیما ۳.۰

طول*عرض*ارتفاع :                                                ۴۶۹۳۰*۱۷۸۰*۱۴۳۵

فاصله بین محورها (میلیمتر):                                                  ۲۷۵۰

وزن خالصبا گیربکس معمولی:                                         ۱۴۱۰        

ابعاد لاستیک ها :                    ۲۱۵.۵۵r16

ظرفیت باک"                              70 litr

تعداد سیلندر:                                     v6

قدرت موتور:                                  201 hp

شتاب ۰-۱۰۰ :                                     8/7

حداکثر سرعت:                                      215-210

حجم موتور:                                       3000cc

خداحافظ مزدا323!...سلام مزدا3!

سلام دوستان " بله شاید تعجب کنید ولی شرکت بهمن موتور اعلام کرد که سال بعد خودروی مدرن مزدا۳ جایگزین خودروی مزدا ۳۲۳ میشود .

ما نیز به عنوان یکی از وبلاگ های تخصصی خودرو در صدد برآمدیم تا این خودروی جدید را مورد آزمایش قرار دهیم . (لطفا تا آخر بخوانید).

با نظرات خود ما را دلگرم کنید تا این وبلاگ را هر روز بروز کنیم. متشکرم.

طراحی بدنه:2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

طراحی این خودرو بی شباهت به دیگر مدل های مزدا نیست و شباهت این خودرو با نسل قبلی آن یعنی مزدا پراتژی (۳۲۳ خودمان) کاملا مشهود است . جلو پنجره این خودرو مانند دیگر مدل های مزدا است و در کل طرح ظاهری عامه پسند و زیبایی دارد . رینگ های اسپرت آن نیز به جذابیت ظاهری این خودرو می افزاید . شاید نکته ای کخ در نگاه نخست چندان به چشم نیاید ولی یک عیب محسوب میشود عدم وجود پروژکتور جلو است که در خودرویی با قیمت ۱۳۰۰۰ دلار در بازار آمریکا چندان عجیب نیست (جالب اینجاست که مزدا ۳۲۳ نیز در بازار های جهانی ۱۳۰۰۰ دلار قیمت دارد ولی درایران به دو برابر قیمت فروخته میشود ! امیدواریم مزدا ۳ نیز به این سرنوشت دچار نشود!)

در کل اگر دوستار خودورهای ژاپنی هستید این اتنومبیلی مناسب برای شماست.

2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door 3/4 Rear Passenger Side

طراحی عقب این خودرو نیز توسط شرت مزدا صورت گرفته و مدل هاچ بک را به صندوقدار تبدیل نموده اند.    چراغ های عقب این خودرو بی شباهت به ام ایکس ۵ مزدا نیست . در کل قسمت عقب از هماهنگی چندان جالبی با قسمت جلو برخوردار نیست که شاید یکی از علل آن فرم اصلی این خودرو که همان هاچ بک بوده است.

موتور و گیربکس: 2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Engine Compartment

این خودرو میتواند از دو نوع موتور که یکی همانند مدل مورد آزمایش از حجم ۲ لیتر برخوردار بوده و احتمالا این موتور برای بازار ایران در نظر گرفته میشود که ۱۵۰ اسب بخار نیرو تولید میکند که قدرت بسیار خوبی نسبت به حجم موتور است . موتور بعدی موتوری ۴ سیلندر و به حجم ۳/۲ لیتر است که ۱۶۰ اسب بخار نیرو تولید میکند .

این خودرو میتواند از یک گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ دنده اتوماتیک نیز استفاده کند .

طراحی داخلی:2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Center 1/3 of Dash

طراحی داخلی این خودرو همانند دیگر خودورهای ژاپنی از موادی ارزان قیمت ولی با ظاهر خوب  استفاده میکند و این دقیقا نکته ای است که کره ای ها هنوز به آن نرسیده اند .

ارگونومی این ماشین در سطح مطلوبی قرار دارد و شما در استفاده از کلید ها مشکل چندانی ندارید . تکمه هایی که بر روی فرمان قرار دارند امکان کنترل ضبط صوت را به شما میدهند .

طراحی کابین این خودرو تا حدودی کسل کننده و خسته کننده است و بخشی از آن به علت اتفاده از رنگ های تیره در طراحی داشبورد این خودرو است که سازنده میتوانست با استفاده از رنگ های کرم و روشن به کابین آن جذابیت بیشتر یببخشد .

در کل کابین این اتومبیل جادار و با خوشبینی آن را زیبا نیز نامید و در کل از مزدا ۳۲۳ که خحودرویی با تکنولوژی یک دهه پیش است بهتر است .(امیدواریم سازنده حداقل مزدا۳ را به قیمت ۳۲۳ عرضه کند ! و خدای نکرده فکر عرضه آن به قیمت ماکسیما را نکند!).

پایان سخن:2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Head on Front

در کل مزدا ۳ خودوریی است با تکنولوژی روز که میتواند در صورت عرضه با قیمتی مناسب و تبلیغات مناسب جایگزین خلفی برای مزدا۳۲۳ باشد . ضمن این که به علت قدرت موتور بالای آن و خوشنامی محصولات مزدا در ایران در صورت تبلیغ و معرفی مناسب به فروشی عالی دست پیدا کند و رقیبی قدرتمند برای خودروهایی در این رده باشد .

امیدواریم سارنده این خودرو را با تجهیزات و قیمت مناسب عرضه کند تا شاید خودروسازی کشورمان بار دیگر با تکنولوژی روز پیش برود! (کاری که هنوز محقق نشده است!!).

موفق باشید                                                                                                               

written by :sina esmaily

written in : auto2006.blogfa.com

copy write 2006

 

2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Console with Storage Areas Open

2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Driver Side Door Controls

2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Full Dashboard and Windshield

2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Glove Box

2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Left 1/3 of Dash

2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Rear Seat

2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Trunk Interior/Cargo Area