اتومبیل

ب ام و

اتومبیل

ب ام و

مقایسه خودروهای ۶ سیلندر ۳۰ تا ۴۰ ملیونی

مسلام دوستان عزیز به درخواست یکی از خوانندگان که مشخصات فنی ماکسیما و آزمایش خودروهای ۳۰تا۴۰ ملیونی را درخواست کرده بودند این مطلب را قرار میدهم.

اتومبیل هایی  که در این آزمایش شرکت دارند عبارتند از:

۱ـنیسان ماکسیما (دنده دستی)

۲ـ نیسان ماکسیما (اتومتیک)

۳ ـ تویوتا کمری گرند (دستی)

۴ ـ هیوندای سوناتا ۳.۳

 

طراحی بدنه:

از بین اتومبیل های موجود در این آزمایش تنها سوناتا است که مدل روز سازنده است و به همین دلیل طراحی آن از سایرین بهتر و جذاب تر است . ماکسیما اگرچه دیگر با این اتاق در بازار های جهانی عرضه میشود ولی در برابر کمری که از سال دگر مدل ۲۰۰۷ آن وارد بازار میشود و طراحی جدیدتری دارد " برتر است و شما در ماکسیما طرحی جذاب تر را دریافت میکنید . کمری به علت ارتفاع بیش از حد قسمت عقب و سادگی بیش از حد آن در طراحی در پس ماکسیما و سوناتا قرار میگیرد .

در ماکسیما راه نماهای بغل اتومبیل به جذابیت آن کمک میکنند و آن را اسپرتی جلوه میدهند .ولی باید قبول کرد که طراحی سوناتا از سایرین در گروه برتر است .

طراحی داخلی:

طراحی داخلی ماکسیما دارای طرحی لوکس  و زیبا است که با توجه به موقعیت این اتومبیل در بازار های جهانی طراحی شده است و ماکسیما در اصل برای رقابت با تویوتا آوالون که یک رده از کمری بالاتر است ساخته شده است ولی فاکتور قیمت این اتومبیل ها را در کنار هم قرار داده . صندلی های ماکسیما تا حدودی گود و فرو رفته است و شما در آن احساس فرو رفتگی میکنید ولی در کمری همانند وانت بارهای آمریکایی شما در سطح بالاتری قرار دارید که احساس چندان جالبی به شما دست نمیدهد . داخل سوناتا از یک طرح جدید و هماهن با بازارهای جهانی برخوردار است و علاوه بر زیبایی از فاکتر لوکس بودن نیز برخوردار است البته ماکسیما به علت ذات خود از سوناتا در کل لوکس تر است .

موتور و گیربکس:

شاید به بخشی میرسیم که سوناتا خیلی به آن علاقه دارد! سوناتا با داشتن یک پیشرانه ۳/۳ لیتری ۶ سیلندر به قدرت ۲۳۵ اسب بخار از سایرین و حتی ماکسیما نیز برتر است و شاید این به جدیدتر بودن تکنولوژی ساخت هیوندای بازگردد . ماکسیما در این گروه از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر با آرایش وی برخوردار است که در نهایت میتواند ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید کند که از این حیث نسبت به کمری با همین حجم پیشرانه که ۱۹۵ اسب بخار نیرو تولید میکند برتر است .

ماکسیما میتواند بنا به سفارش مشتری از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک و یا ۵ سذعته دستی استفاده کند . کمری نیز در این آزمایش از یک گیربکس ۵ سرعته دستی برخوردار است .

شتاب و سرعت :

شتاب ۱تا ۱۰۰ ماکسیما ۸/۷ ثانیه است و با این که از کمری که ۵/۸ ثانیه زمان حتیاج دارد بهتر است ولی از سوناتا که دارای شتاب ۷ ثانیه ای است برتر نیست و این به قدرت موتور بیشتر سوناتا باز میگردد کخ برتری خود را در برابر حریف به رخ میکشد .

حداکثر سرعت ماکسیما ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت است و از کمری ۱۵ کیلومتر بیشتر است.

 

قیمت و فاکتور اقتصادی:

به یکی از مهم ترین بخش های آزمایش میرسیم که شاید برای عده ای نقش اصلی را ایفا میکند .

نیسان ماکسیما دنده دستی در بازار به قیمت ۳۳ ملیون تومان عرضه میشود که علی رقم افزایش تعداد رقبا در بازار کاهش نیافته ولی ارزانترین در گروه است گونه اتوماتیک ماکسیما ۳۸ ملیون قیمت دارد و کمری نیز دارای ۳۷ ملیون قیمت است . قیمت سوناتا نیز بین ۳۵ تا ۴۰ ملیون تومان استت .

لوازم یدکی ماکسیما گران هستند و هرکسی از پس خرید آن برنمی آید .

 

پایان سخن:

قضاوت در این آزمایش کار بسیار دشوری است و در کل ماشینی برنده قطعی نیست ولی اگر شما خواستار خودرویی لوکس" با تجهیزات مناسب "قیمت نسبتا خوب برای مدل دستی هستید و گرانی قطعات برای شما مهم نیست و کمی هم به فکر جاذبه های اسپرتی هستید ماکسیما را خریداری کنید و اگر قیمت چندان اهمیتی ندارد و راحتی ملاک است گونه اتوماتیک آن نیز برای شما مناسب است.

اگر خواستار خودرویی تقربا اسپرت با ظاهری جذاب و موتوری قدرتمند هستید سوناتا را برگزینید ولی اگر در قید این مسائل نیستید و کیفیت ساخت برای شما مهم است و دوست دارید کمی هم به اصللاح "پز" بدهید کمری ماشین شماست.

امیدوارم از این آزمایش استفاده کرده باشید مشخصات فنی ماکسیما در ادامخ مطلب که حتما ببینید.

     written by :sina esmaily

written in : auto2006.blogfa.com                     مشخصات ماکسیما ۳.۰

طول*عرض*ارتفاع :                                                ۴۶۹۳۰*۱۷۸۰*۱۴۳۵

فاصله بین محورها (میلیمتر):                                                  ۲۷۵۰

وزن خالصبا گیربکس معمولی:                                         ۱۴۱۰        

ابعاد لاستیک ها :                    ۲۱۵.۵۵r16

ظرفیت باک"                              70 litr

تعداد سیلندر:                                     v6

قدرت موتور:                                  201 hp

شتاب ۰-۱۰۰ :                                     8/7

حداکثر سرعت:                                      215-210

حجم موتور:                                       3000cc

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد