اتومبیل

ب ام و

اتومبیل

ب ام و

به بهترین وبلاگ خودروی ایران

حتما یک سر بزنید .

www.cars.mihanblog.com

 

 

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم . امروز میخواهم درباره ی رنو (داچیا ) لوگان براتون مطلب بگذارم. مطلبی درباره ی سیستم های این خودرو و احتمال عرضه ی آن در ایران. امیدوارم از این مطلب استفاده کنید و مثل همیشه این وبلاگ رو از نظراتتون پربار کنید.

وقتی تولید پیکان متوقف شد همه جا سخن از پیداکردن جایگزین مناسبی برای این خودرو بود . البته پراید و آردی به سرعت جای آن را پر کردند . اما در این میان بود که بحث تولید خودروی لوگان (ال-۹۰) بر سر زبان ها افتاد . لوگان خودرویی پرقدرت - ایمن - کم مصرف و جز محصولات جدید شرکت رنو (داچیا) بود و به تازگی وارد بازار شده بود و قیمت کاملا مناسبی داشت .

اما در این موقع که در ایران بر سر تولید این خودرو کش و قوس های فراوانی وجود داشت رنو این اتومبیل را در کشورهای روسیه - رومانی و ترکیه تولید و عرضه کرده بود . ابتدا قرار بود ایران همزمان با رومانی این اتومبیل را تولید کند ولی بر سر راه این پروژه آن قدر موش دواندند که هنوز که هنوز است این خودرو کار زیادی تا تولید دارد .

اما واقعا چرا ؟ علت چه بود ؟ این پروژه که مشکلی نداشت . تولیدش بر خلاف سایر قراردادها با درصد تولید داخلی بالا بود . ایران خودرو و سایپا هم که هر دو و به طرو همزمان این خودرو را تولید میکنند و هر دو از این خوان گشترده بهره میبرند!! اما پس چرا این اتفاق نمی افتد و قضیه آن قدر پیچیده میشود که به وزرات صنایع و مجلس میکشد !!

حقیقت آن است که شرکت های دیگر فرانسوی همانند پژو با ورود این خودرو منافع خود را سخت در خطر میبینند . چرا ؟ چون با ورود خودرویی با قدرت بیش از ۱۰۰ اسب و قیمت ۶ ملیون و تجهیزات نسبتا مناسب به همراه چهره ی ظاهری جذاب آیا کسی به سراغ محصولات پژو یا حتی سیتروئن خواهد رفت ؟؟ آیا پژو حاضر است تا سود یک ملیاردی خود را در بازار ایران از دست بدهد ؟؟ مطمئنا نه ! پس پژو نیز بیکار ننشسته و با کمک عوامل داخلی دیگری دست در دست هم تا عدم ورود یا عرضه با قیمت بالا را مد نظر قرار داده .

ابتدا بحث عرضه ی این خودرو با قیمت ۶ ملیون مد نظر بود . اما وقتی دیدند که وضعیت این گونه است و صدای سایر شرکت ها و برخی از (...) در آمده بحث بالاتر رفتن قیمت را پیش کشیدند و امروز رسما اعلام میکنند این خودرو برای مدل عادی بدون کولر !!  و فرمان هیدرولیک !! ۷ ملیون و با داشتن این تجهیزات ۵/۸ ملیون قیمت خواهد داشت !! پس آن خودروی ۷ ملیونی با تجهیزات کجا رفت ؟؟؟ البته تا تولید این خودرو معلوم نیست قیمت چقدر بالاتر خواهد رفت !! البته در چنین وضعیتی که قیمت لوگان روز به روز بالاتر میرود وزارت صنایع نیز با ایراد گرفتن بر این پروژه در حال یکسره کردن کار این خودروست !!!

البته ایران خودرو این خودرو را با نام " رنو لوگان " و سایپا با نام "داچیا لوگان " آن را تولید میکند البته باید گفت که رنو با سرمایه گذاری ۵۰۰ ملیون یورویی در کشور رومانی خط تولید و نمایندگی های داچیا را ساماندهی نمود تا نسبت به عرضه ی آن گام بردارد .

طراحی خارجی :

طراحی خارجی این خودرو برای اتومبیل ۶۰۰۰ یورویی کاملا مناسب و زیباست . چراغ های جلوی آن از طرحی کاملا ساده ولی جذاب بهره میبرد. اجزای بدنه نیز از هماهنگی مناسبی برخوردار است . رینگ ها و لاستیک های آن از باعاد مناسبی بهره مند هستند .

صندوق بار این خودرو نیز از حجمی کاملا مناسب برای یک خانواده ی ایرانی بهره مند است و جز یکی از خودروهایی است که صندوق بار بزرگی دارند .

در کل طراحی ظاهری این خودرو مناسب و زیبا میباشد .

طراحی داخلی :

درون این خودرو با دریچه های کولر گرد به همراه داشبورد و پوشش های کرومی زیبا که در این خودرو دیده میشود به همراه کابین نسبتا جادار این خودرو فضای مناسبی برای رانندگی و سرنشینان پدید آورده است .

اگرچه از لحاظ فضا در قسمت عقب این خودرو کمی دچار کمبود هستید ولی این وضع را با توجه به ابعاد کوچک خودرو میتوان توجیه کرد .

در کل فضای درونی لوگان همانند پراید فضای نسبتا مناسبی را دارا میباشد .

از لحاظ ایمنی نیز لوگان با دریافت ۳ ستاره در موسسه ی معتبر "یورو ان سی ای پی " توانست استاندارد اروپا را پاس کند .

اگر چه حداکثر امتیاز تا ۵ ستاره است ولی برای چنین خودرویی با این ابعاد و این قیمت پایین ۳ ستاره نیز امتیاز مناسبی است . البته این خودرو ناامن ترین اتومبیل رنو است و در میان خودروهای ۵ ستاره دار رنو حرفی برای گفتن ندارد .

برای راننده نیز در قسمت سر به همراه سرنشین رنگ سبز به نمایش درآمده که نمایانگر وضعیت عالی میباشد که این ایمنی با استفاده از ۲ ایربگ در این خودرو به دست آمده . (امیدواریم تجهیزات ایمنی این خودرو در ایران حذف نشود ) .

ناامن ترین بخش لوگان قسمت پا میباشد و همانطور که میبینید به رنگ قرمز درآمده است .

البته یک بار لوگان در حین یکی از تست های رانندگی ناگهان چپ نمود که بلافاصله رنو علت چپ کردن را نقص در لاسیتیک خودرو عنوان کرد و اطمینان داد که در مدل های عادی این مدل مشکل وجود ندارد .

موتور و گیربکس :

این خودرو در ایران از موتور کی۴ ام استفاده میکند که ۱۶۰۰ سی سی حجم و دارای ۴ سیلندر است که در رنو مگان نیز مورد استفاده قرار گرفته است استفاده میکند و میتواند ۱۱۵ اسب بخار نیرو تولید کند .

گیربکس این خودرو نیز ۵ دنده دتسی میباشد .

پایان سخن :

در پایان لوگان خودوری کاملا مناسبی برای بازار ایران دانست .

ب ام و ایکس ۵ ۲۰۰۷

سلام دوستان

امروز میخواهم مطالب و عکس هایی درباره ی ب ام و ایکس-۵ جدید با بدنه فیس لافت شده بگذارم . البته بزودی این خودرو به همراه سایر رقبایش مورد آزمایش فنی قرار خواهیم داد . البته اگه به این آزمایش علاقه دارید میتونید نظر بدهید .

برای امروز هم عکس های خیلی خوبی از سایت ورلد کار فنز در نظر گرفته ام . ( بر روی عکس ها کلیک کنید تا بزرگ شوند ) .

طراحی خارجی :

New BMW X5

ب ام و ایکس-۵ از سال ۱۹۹۹ میلادی به عنوان اولین اتومبیل اس یو وی ب ام و به بازار عرضه شد . در آن زمان که جزء مرسدس ام - ال و جی خودروساز آلمانی دیگری نبود که خودروی اس یو وی عرضه کند . این مدل از آن زمان تا کنون با یک شکل ظاهری بر روی خط تولید بود . البته پس از به بازار آمدن محصولات جدید سایر شرکت ها ب ام و نیز دست به کار شد و مدل ۲۰۰۷ این خودرو را طراحی کرد تا با ظاهری متفاوت بتواند بازار فروش خود را حفظ کند .

طراحی قسمت جلوی این خودرو با چراغ های نسبتا کشیده ی خود هب طرفین باعث میشود این خودرو زیبا و جذاب جلوه کند . اگر  این چراغ های دوست داشتنی را از زوایای دیگری نیز نگاه کنید آن را خشن و اسپرت نیز مییابید .

New BMW X5

این خودرو در مرکز طراحی ب ام و شکل گرفته . ابتدا این خودرو در نرم افزارهای محتلف طراحی شده سپس چند ماکت گلی از آن ساخته و مورد آزمایش های گوناگون قرار گرفته و پس از تائید طرح اولیه این خودرو به صورت تولید انبوه وارد خط تولید شده .

رینگ های اسپرت این خودرو جذابیت خاصی به این خودرو بخشیده است .  خطوط موجود بر روی بدنه نیز این خودرو را رو به جلو تداعی میکند و نمایانگر عظمت و قدرت این خودروی دوست داشتنی میباشد .

New BMW X5

طراحی قسمت عقب این خودرو تفاوت چندانی با ایکس-۵ های قبلی ندارد و تنها تفاوت اندکی در رنگ چراغ های عقب دیده میشود . ولی هنوز هم طرح عقب ایکس-۵ جذاب و دوست داشتنی است و چراغ های کوچک شبرنگ موجود بر روی سپر به زیبایی آن می افزاید .

به علاوه وجود دو لوله اگزوز بر روی سپر عقب و حالت بدنه شما را به این فکر وا میدارد که خودرو همیشه آماده ی حرکت است !

New BMW X5

در کل طراحی این خودرو نسبت به ایکس-۵ قبلی زیباتر و جذاب تر است .

طراحی داخلی :

New BMW X5

درون این خودرو همانند برون آن زیبا و جذاب است . مهمترین ضعف ایکس-۵ های قدیمی این بود که از طراحی داخلی ضعیف و قدیمی برخهوردار بود . ولی در ایکس-۵ جدید این موادر کاملا برطرف شده و دریچه های کولر زیبا به همراه داشبورد زیباتر آن!  نوید دهنده ی آن است که شما در یک خودروی جدید - شیک و راحت و پرقدرت نشسته اید و خیالتان از همه چیز راحت باشد !

مانیتور زیبا به همراه سیستم آی-درایو نهایت راحتی و کنترل را برای شما به ارمغان می آورد .

پوشش چوبی موجود بر روی داشبورد و رنگ کرم پلاستیک های داشبورد با یکدیگر کاملا هماهنگ است و کیفیت بالای مواد استفاده شده در کابین در حد و اندازه های آئودی میباشد .

New BMW X5

ارگونومی کابین نیز بسیار مناسب است و بسیاری از ادوات و کلیدها به خاطر استفاده از سیستسم آی درایو حذف شده و در نتیجه کابین خلوت و زیبا گردیده است و دیگر زا آن همه تکمه در این خودرو خبری نیست .

دسته دنده ی تیپ ترونیک این خودرو که از جنس آلومینیوم است و قابلیت تعویض دنده تنها با اشاره ی انگشت را نیز دارد از زیبایی و طراحی فوق العاده ای برخوردار بوده .

New BMW X5

کابین این خودرو نیز از زیبایی و جاداری فوق العاده ای برخوردار است و صندلی ها از نهایت راحتی و ارگونومی برخوردار بوده . صندلی های ردیف عقب نیز قابلیت تا شدن را نیز دارا هستند و از این نظر این خودرو بهترین فضا را برای بارگیری و حمل مسافر در اختیار صاجب خود قرار میدهد .

کابین آکوستیک و ایمن این خودرو نیز نهایت راحتی و آسایش را به مسافران و راننده ارزانی میدارد .

البته حیف که این خودرو وارد کشور ما نمیشود (به علت تولید در آمریکا ) .

فضای پای سرنشینان و راننده نیز در حد کاملا مناسبی بوده در کل مسافر تنها در این خودرو باید لذت ببرد !! و از سیستم های دی وی دی و مانیتورها و سیستم صوتی فوق العاده ی آن نهایت استفاده را ببرد !

موتور و گیربکس :

New BMW X5

برای این ب ام و موتورهای زیادی را میتوانید انتخاب کنید که از جمله ی آن ها موتور هشت سیلندر وی شکل به حجم ۴۸۰۰ سی سی و موتور معروف ۳۰۰۰ سی سی ب ام و . هر دوی این موتورها میتاونند این ب ام و را ظرف مدت کوتاهی به ۱۰۰ کلیومتر در ساعت برساند . البته شتاب این خودرو با موتور ۸ سیلندر چیزی در حدود ۶ ثانیه میباشد .

گیربکس ۶ سرعته ی نیپ نرونیک این خودرو با ضرایبت دنده ی کوتاه این خودرو را به خودرویی لذت بخش برای رانندگی تبدیل کرده است .

New BMW X5

سیستم انتقال قدرت در این ب ام و به صورت چهارچرخ متحرک بوده که با استفاده از انواع سیستم های مدرن امروزی از قبیل ای بی اس - ای بی دی - ای اس پی - دی اس سی - کروز کنترل و... نوید بخش ایمنی فعال فوق العاده ی این خودرو میباشد .

شایان ذکر است ب ام و با استفاده از سیستم دید در شب (نایت ویژن ) حتی ایمنی بالایی را به عابران ارزانی داشته !! به این سیستم دیگر راننده نمیتواند بهانه ی ندیدن عابر در تاریکی شب را بیارود زیرا هر شیء زنده در این صفحه نمایش داده میشود .

این خودرو با استفاده از ۸ ایربگ میتواند ایمنی سرنشینان را در تصادفات تضمنی نماید گر چه تصادف کردن با این خودرو با وجود این همه تجهیزات مدرن و پیشرفته نیز کاری سخت و دشوار به نظر میرسد !!

عکس هایی از بدنه و سیستم های ایمنی ایکس-۵ ۲۰۰۷ :

New BMW X5

New BMW X5

New BMW X5

 

پایان سخن :

New BMW X5

در پایان ایکس-۵ جدید را باید خودرویی مدرن - شیک - زیبا و کاملا پرقدرت و دوست داشتنی عنوان کرد . خودرویی با تمامی تجهیزات یک اتومبیل لوکس و ایمنی یک خودروی سوئدی به همراه دینامیک فوق العاده ی ب ام و .

اما آیا باید دید این خودرو در بازار پر رقیب میتواند از پس رقبای آلمانی و ژاپنی خود بر آید ؟؟؟

قشاوت در این مورد را به آزمایش گروهی این خودروها محول میکنیم .

منتظر نظرات شما هستم .

برای مشاهده ی فیلم بدون دانلود ب ام و ایکس-۵ ۲۰۰۷ این جا را کلیک کنید

...............................................................................................................

New BMW X5