اتومبیل

ب ام و

اتومبیل

ب ام و

تویوتا توندرا

سلام دوستان

از نظراتتون متشکرم . درخواست هاتون هم در مرحله ی جمع آوری اطلاعاته بزودی منتشر میشه .

منتظر نظرات شما هستم .

باز هم میگم : این وبلاگ برای افزایش بار علمی خود و خوانندگانش آماده ی دریافت تحقیقات و مقالات علمی درباره ی سیستم های مختلف خودرو است ار کلیه کارشناسان " محققان " دانشجویان و صاحب نظران دعوت میکنم تا مطالب خود را به ایمیل نویسنده ارسال کنید تا با نام خودتان به طور همزمان در ۴ وبلاگ دیگر خودرو نمایش داده شود . متشکرم.

ایمیل نویسنده : sina.esmaily@gmail.com

اما مطلب امروز درباره ی یکی از محصولات تویوتا تراکز (قسمت کامیون و خودروهای باری تویوتا) به نام وانت "توندرا" است .

طراحی خارجی : 2006 Toyota Tundra Double Cab 4X4 SR5 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

تویوتا این خودرو را بیشتر برای بازار آمریکا طراحی کرد تا بتواند از پس رقبایی همچون فورد سری اف و شورلت و جمس و دوج برآید . از این رو بیشتر نیازهای یک خانواده ی آمریکایی در نظر گرفت . طراحی ظاهری این خودرو هم با چراغ های ساده ای که دارد خسته کننده و کسل کننده به نظر میرسد و حاکی از نشستن غبار زمان بر روی خود دارد .

طرح جلو پنجره نیز با رنگ بدنه هماهنگی دارد ولی خطوط بدنه و چراغ ها به هیچ وجه آن شوکت و قدرت وانت های آمریکایی را در نظر جلوه نمیکنند و شما میتوانید به راحتی تشخیص دهید که این یک خودروی ژاپنی است .

این خودرو در مدل های دو و تک کابین عرضه میشود که مدل دو کابین برای یک خانواده که مالک یک مزرعه کوچک هم هستند مناسب است زیرا قسمت عقب آن چندان بزرگ نیست و برای حمل بارهای بیشتر مدل تک کابین انتخاب بهتری است .

2006 Toyota Tundra Double Cab 4X4 SR5 3/4 Rear Passenger Side

طرح چراغ های عقب نیز کاملا معمولی است و باید یکی از نکات منفی این خودرو را رینگ های کوچک آن دانست که در قسمت عقب وضعیت حادتری را نمایش میدهد .

طراحی داخلی : 2006 Toyota Tundra Double Cab 4X4 SR5 Center 1/3 of Dash

کابین توندرا را باید یک کابین کاملا ساده و بودن هیچ ظرافت خاصی دانست که بیشتر به خودروهای ژاپنی همین سازنده در دهه نود شباهت دارد . طرحی آشنا که با کلیدهای کولر آبی و قرمز رنگ برای ما آشنا تر هم میشوند . دریچه های کولر نیز متابق سنت تویوتا در خودروهای اس یو وی و وانت در دو طرف قرار گرفته اند و هیچ چیز خاصی در آن جلوه نمیکند . البته تویوتا نیز برای یک ماشین 26000 دلاری لازم نمیدید که تدارک بیشتری را ببیند چون بیشتر این خودرو برای قابلیت های حمل بار مورد اتسفاده قرار میگیرد .

2006 Toyota Tundra Double Cab 4X4 SR5 Driver Side Front Door

صندلی ها نیز در سطح یک وانت بار است و نه چیزی بیشتر و شما نباید توقع یک سری 5 ب ام و را از این وانت داشته باشید .

موتور و گیریکس : 2006 Toyota Tundra Double Cab 4X4 SR5 Engine Compartment

خودروی وانتی که در مزرعه کار میکند اگر موتوری پرقدرت و مناسب نداشته باشد محکوم به شکست است ! تویوتا هم با علم بر این مسئله این خودرو را به موتورهای 6 سیلندر و 8 سیلندر وی شکل مجهز کرده است .

موتور 6 سیلندر که 4000 سی سی حجم دارد میتواند در نهایت قدرتی معادل 236 اسب بخار نیرو تولید کند که برای کار در مزرعه و گشت کذار یم خانواده 4 نفری مناسب است ولی برای افرادی که قدرت بیشنری میخواهند موتور 4700 سی سی هشت سیلندر با حداکثر قدرت 271 اسب بخار آماده شده است .

این خودرو به طور استاندارد از یک گیربکس 5 دنده اتوماتیک بهره مند است که کافی به نظر میرسد .

پایان سخن : 2006 Toyota Tundra Double Cab 4X4 SR5 Head on Front

در پایان باید این خودرو را مناسب برای یک خانواده ای دانست که در مزرعه مشغول به کارند ولی هر از گاهی هم برای کشت و گذار به شهر هم میروند البته این خانواده نباید خیلی پر توقع باشند ! چون توندرا شرمنده ی آن ها خواهد شد ! ولی موتور پرقدرت و گیربکس این خودرو برخی از ضعف های این خودرو را میپوشاند .

2006 Toyota Tundra Double Cab 4X4 SR5 Rear Seat

2006 Toyota Tundra Double Cab 4X4 SR5 Trunk Interior/Cargo Area

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد