سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

منت خدای را عزوجل که امتحانات رو به پایان است و تعطیلات در حال آغاز  ! ( ببخشید ادبیات زیاد خوندم تحت تاثیر قرار گرفتم ! )

بالاخره مسئولین نمایشگاه دیترویت تصمیم گرفتند که با توجه به نزدیک شدن امتحان های من به روزهای پایانی این نمایشگاه رو افتتاح کنند تا من بتونم اطلاعات اون رو خدمتتون تقدیم کنم !

امروز می خوام یکی از داغ ترین خودروهایی رو که در این نمایشگاه ازش پرده برداری شد معرفی کنم . این شما و این هم نسل جدید مرسدس ای کلاس :

 

2010 Mercedes E-Class

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان نسل جدید مرسدس ای کلاس نیز در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد . بی شک ای کلاس یکی از اصیل ترین و محبوب ترین محصولات بنز است که طرفداران زیادی را در سراسر جهان دارد . این خودرو در حال حاضر توسط تاپ خودرو و به طور محدود مونتاژ می شود و البته در کنار مونتاژ توسط شرکت ستاره ی ایران نیز وارد می گردد .

در ادامه به بررسی دقیق تر این محصول مرسدس می پردازیم :

طراحی خارجی :

2010 Mercedes-Benz E-Class Sedan

هیچ وقت نباید از مرسدس توقع داشت تا یکی از لوکس ترین سدان هایش را با چهره ای اسپرت و جوان پسند راهی بازار نماید . نسل جدید ای کلاس نیز از طراحی نسبتا محافظه کارانه ولی زیبا سود می برد .

طرح چراغ های دو تکه که به کارگیری آن ها از اواسط دهه ی نود میلادی آغاز شد هنوز هم در ای کلاس جدید به چشم می خورد . منتها با این تفاوت که اینک به جای فرم دایره از اشکال چهار گوش و شکسته استفاده شده است . شکل بخش اصلی چراغ جلو تا حدی زیبا است ولی بخش کوچکتر که در کنار آن جای دارد اندکی نامتناسب و ناهمگون به نظر میرسد که دلیل اصلی آن نیز نحوه ی طراحی لنز درون چراغ می باشد .  به نظر میرسد که هدف طراحان مرسدس این بوده که بخش بزرگتر چراغ شخصیت این مدل را شکل دهد و بخش کوچکتر تنها برای خالی نبودن فاصله ی میان چراغ و جلوپنجره باشد تا حاصل کار پخته تر و حساب شده تر از طرح R کلاس از آب در بیاید .

فرم جلوپنجره دارای همان طرح کلاسیکی است که بر روی نسل جدید C کلاس ( البته در سطح تجهیزات کلاسیک و الگانس ) آن را دیده بودیم . این طرح جلوپنجره حالتی موقر و سنگین به ای کلاس می دهد . اگرچه می توان امیدوار بود که مرسدس یک طرح اسپرت را نیز برای سطح تجهیزات آوانت گارد در نظر بگیرد تا شاید آن موقع ای کلاس بیشتر مورد توجه جوانان قرار بگیرد .

2010 Mercedes-Benz E-Class Sedan

در نمای جانبی شاهد طرحی به مراتب اسپرت تر و پرتحرک تر هستیم . خط برجسته و تیزی که بر روی بدنه کشیده شده در کنار برش های روی گلگیر جذابیت خاصی را به ای کلاس بخشیده است . البته استفاده از برش های تند و تیز بر روی گلگیر عقب برای حجیم تر نشان دادن آن قابل تامل است چرا که عدم استفاده از خطوط نرم و عضلانی در این بخش می تواند نشانگر این باشد که طراحان مرسدس هنوز هم به دنبال خطوط تیز و خشک هستند و دیگر اهمیت چندانی به خطوط نرم نمی دهند .

به نظر می رسد بار دیگر استفاده از نوار روی بدنه یا " body wide line " در حال رایج شدن است . نوارهای روی بدنه که در دهه ی میلادی استفاده ی فراوانی داشتند ( نظیر انواع محصولات پژو - پراید و... ) مدتی بود که با دنیای طراحی خداحافظی کرده بودند ولی گویا این بار در شکلی جدید قصد خودنمایی دارند . نوارهای روی بدنه ی جدید اغلب با خط شخصیت خودرو موازی هستند و جنسشان نیز از فلز است .

در نمای عقب شاهد یک طرح باطراوت و تا حدی خشن هستیم . فرم افقی چراغ ها و به کارگیری لامپ های LED در ساختار آن ها یکی از نقاط قوت بزرگ ای کلاس محسوب می شود . رنگ بندی چراغ نیز بسیار جذاب است . شکستگی روی صندوق نیز از جمله چیزهایی است که به اصالت طرح و هماهنگی آن با خطوط روی بدنه می افزاید .

ولی باید اذعان کرد که طرح بخش جلویی و پشتی ای کلاس چندان با هم هماهنگ نیستند . در بخش جلویی بیشتر شاهد یک طرح نرم و آرام هستیم ولی در نمای عقب شاهد یک طرح خشن و تند و تیز می باشیم .

اگر چه جسارت بیشتری در طراحی ای کلاس جدید خرج شده است ولی هنوز هم طراحی این خودرو محافظه کارانه است که البته نکته ی منفی نیز محسوب نمی شود .

طراحی داخلی :

2010 Mercedes-Benz E-Class Sedan

کابین ای کلاس بسیار زییاتر از آن چیزی است که فکرش را می کنید ! قرار دادن هوشمندانه ی عناصر و اجزا در کنار یکدیگر در کنار نورپردازی مناسب و استفاده از مواد با کیفیت موجب شده تا طراحی داخلی این خودرو از سایر خودروهای رقیب یک سر و گردن بالاتر قرار بگیرد .

اینک درون ای کلاس شباهت بیشتری با سایر اعضای خانواده ی مرسدس پیدا کرده است . طرح بدون شیب داشبورد و فرم مربع شکل دریچه های کولر که در زیر مانتیور جاسازی شده اند این شباهت را تکمیل می کند .

شکل فرمان ; دریچه های کولر و دکمه ها زیبا و متناسب است و طرح نشان دهنده ها نیز به این زیبایی می افزاید .

برای این کابین می توان رنگ های مختلفی را سفارش داد . از قطعات چوبی تیره و روشن گرفته تا پوشش فلزی همگی برای این کابین قابل سفارش هستند که در صورت انتخاب هر کدام از آن ها اتاق خودرو به شکل دیگری در می آید .

از جمله تجهیزات رفاهی که در کابین این خودرو به چشم می خورد می توان به صندلی ها با قابلیت کنترل پیشرفته و مجهز به ماساژور و سیستم THERMOTRONIC که به طور اتوماتیک دمای هوا را کنترل می کند اشاره کرد .

البته به این تجهیزات سیستم صوتی با قابلیت دریافت دو سی دی - CD پلیر - هشت بلندگو ی پرتوان و سیستم اینترفیس برای تلفن های همراه را نیز اضافه کنید .

در کل ای کلاس جدید در این بخش بسیار پرتوان ظاهر شده است و هم امکانات مناسبی را در اختیار سرنشینان و راننده قرار می دهد و هم طراحی زیبایی را به نمایش می گذارد .

ایمنی :

به نظر شما ایمنی خودرویی که در بیش از 150 تست تصادف با سرعت های بالا شرکت کرده و در حدود 17000 شبیه سازی رایانه ای بر روی آن انجام شده چگونه است ؟ خصوصا وقتی که بدانید این خودرو ساخت شرکت مرسدس بنز است ؟

72 درصد بدنه ی ای کلاس جدید از فولاد پیشرفته و مقاوم ساخته شده است تا ایمنی بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد .

در نظر گرفتن هفت کیسه ی هوا به طور استاندارد - کمربندهای مجهز به محدود کننده ی نیرو و  پشت سری های فعال  ایمنی نسل جدید را بالاتر از نسل قبل نموده است .

مرسدس برای عابران پیاده نیز راهکاری اندیشیده تا در صورت برخورد خودرو با این افراد یک سیستم در کسری از ثانیه بخش عقبی کاپوت را به میزان 50 میلی متر بلند می کند تا مانع از رسیدن آسیب جدی به سر عابر شود .

سیستم PRESAFE  نیز مطابق معمول بر روی این خودرو نیز نصب می شود تا در صورت تشخیص امکان وقوع تصادف کمربندها را سفت کند و ایربگ ها را در حال آماده باش قرار دهد .

در کل ای کلاس جدید تجهیزات ایمنی بدیع و کارآمدی را ارایه می کند که می تواند اعتماد خریداران را بیش از پیش جلب نماید .

موتور و گیربکس :

2010 Mercedes-Benz E-Class Sedan

ای کلاس جدید با موتورهای بسیار پیشرفته ای به فروش می رسد . این موتورها که از سیستم تزریق مستقیم سوخت و انژکتورهای پیزو سود می برند در مواردی حتی می توانند استاندارد آلایندگی یورو 6 را نیز پاس کنند . قابل ذکر است که این استاندارد از سال 2014 اجباری می شود ( در ایران در حال حاضر استاندارد یورو 2 آن هم نه به طور کامل ! اجرا می شود ) .

E220 CDI که به توربوشارژر نیز مجهز است 170 اسب بخار ; E200 CDI نیز 150 اسب بخار قدرت تولید می کند . مصرف این مدل تنها 3/5 لیتر گازوئیل در هر صد کیلومتر است .

قویترین گونه ی چهار سیلندرهای دیزلی E 250 CDI است که 204 اسب بخار توان و 500 نیوتون متر گشتاور دارد . میزان تولید گاز دی اکسید کربن این موتور نیز در هر کیلومتر 139 گرم است و میزان مصرف سوخت نیز در هر صد کیلومتر 3/5 لیتر است .

موتور شش سیلندری که بر روی مدل E350 CDI نصب شده است توانایی تولید 231 اسب بخار را داراست و البته به سیستم BlueTEC نیز مجهز است .

با تلاشی که شرکت بر روی مدل های مختلف انجام داده است میزان مصرف سوخت 20 درصد کاهش پیدا کرده است .

گونه ی بنزینی E200 CGI که به سیستم توقف / حرکت خودکار نیز مجهز است ( مانند محصولات ب ام و ) می تواند 184 اسب بخار قدرت تولید کند . میزان مصرف سوخت 8/6 لیتری در هر صد کیلومتر این خودرو را کاملا اقتصادی نموده است .

E250 CGI که 204 اسب بخار قدرت و 310 نیوتون منر گشتاور تولید می کند با گیربکس 5 سرعته ی اتوماتیک 4/7 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف می کند ( " مینیاتور " نیز با 80 اسب بخار قدرت حدود 7 لیتر در صد کیلومتر مصرف می کند !! ) .

هر دو مدل E350 CGI و E500CGI که به ترتیب 292 و 388 اسب بخار قدرت تولید می کنند 6/0 لیتر نسبت به مدل های قبلی کم مصرف تر شده اند .

2010 Mercedes-Benz E-Class Sedan

پایان سخن :

نسل جدید ای کلاس یک سدان لوکس است که در اغلب جهات پیشرفت کرده است . ایمنی بیشتر - موتورهای قدرتمندتر و کم مصرف تر - چهره ی زیباتر ... همه و همه این خودرو را به یک اتومبیل ایده آل برای افرادی که خواهان یک رانندگی لذت بخش هستند تبدیل نموده است . سبک طراحی این خودرو به گونه ای است که به نظر می رسد باز هم بیشتر مورد توجه افراد میانسال قرار بگیرد .

این خودرو از مارس 2009 وارد بازارهای فروش اروپا می شود .

.....................................................................................................................................................

 

سلام دوستان

امروز باز هم از تحفه ای از آمریکا آوردم . مثل این که کمک های ۴ میلیاردی که به جی ام و کرایسلر رسیده یه خورده اون ها رو ساخته ! به نظر می رسه که هنوز زوده طومار این شرکت ها رو پیچیده شده بدونیم .

به هر حال امیدوارم که این مطلب رو بپسندید و نظر دادن رو هم فراموش نکنید .

2010 Cadillac SRX

2010 Cadillac SRX Front Three Quarter

کادیلاک که روزی سمبل خودروهای لوکس آمریکا محسوب می شود به مدت دو دهه در جا زد تا سایر خودروسازان اروپایی و آسیایی جایگاهی را که با زحمت و تلاش به دست آورده بود از او بگیرند . اما دیگر دوره ی شکست و ضعف کادیلاک به پایان رسیده است . اگرچه بحران جهانی تاثیر خود را بر روی خودروسازان آمریکایی گذاشته ولی هنوز هم شاهد پابرجا ماندن و نفس کشیدن کادیلاک هستیم .

طراحی خارجی :

جدیدترین خودرویی که این شرکت مستقیما برای رقابت با لکسس RX350 ( مطلب مربوط به نسل جدید این خودرو را در همین وبلاگ بخوانید ) کراس اوور SRX است .

خطوط تیز روی بدنه ; جلوپنجره ی خاص کادیلاک ; چراغ های عمودی شکل و ارتفاع بلند خط کمر ( خط جدا کننده ی شیشه ی بغل از درها ) همگی عناصری هستند که SRX را آمیزه ای از سنت و تجدد نموده است . نمادهای خاص کادیلاک در جای جای بدنه به چشم می خورد و در شکل چراغ ها و جلوپنجره بیشتر از هر جای دیگر .

حالت V شکل دماغه ی جلو و برجستگی های دو طرف کاپوت به سبک خود کادیلاک صورت گرفته است و تیزی آن بیش از هر خودروی دیگری است . به طور مثال شما در مزدا 3 جدید یا نسل جدید رنو مگان همین برآمدگی ها و برجستگی ها را نرم تر و عضلانی تر می بینید ولی در SRX همه چیز تیز و خشن است .  البته حالت آیرودینامیک تر خودرو موجب شده تا ضریب مقاومت در برابر نیروی باد از 40/0 به 36/0 برسد .

2010 Cadillac SRX Rear

در نمای عقب شیب صندوق و شیشه ها بسیار زیاد است . حالت V شکل در این جا نیز به چشم می خورد . به محل قرارگیری چراغ ها نگاه کنید که چطور در میان سه خط محصور شده اند ; خطی که از درب جلو با قوسی نسبتا تند آغاز می شود و بر روی چراغ نیز اثر می گذارد ; خطی نسبتا ملایم که بر روی درب بزرگ عقب قرار دارد و  خطی تند و تیز که فرم DLO ( قطعه ای فلزی که در اطراف شیشه های جانبی کشیده شده است ) را شکل می دهد و آن را شکسته می نماید .

خروجی ها اگزوز و رینگ های آپشن 20 اینچی هم مواردی هستند که به ارتقای جلوه ی بصری SRX کمک قابل توجهی کرده اند .

طراحی داخلی :

2010 Cadillac SRX Interior

اگر بیرون این خودرو را خیلی نمی پسندید عجله نکنید ! حتما به داخل آن نیز نگاهی بکنید مطمئنا نظرتان درباره ی این خودرو عوض خواهد شد !

خطوطی متحرک و جاندار به سان امواج دریا در سراسر اتاق  در جریانند . شکل کنسول وسط و قوس خاص دسته دنده ; خطوط روی داشبورد و فرم دریچه های کولر یک طرف و هماهنگی فوق العاده بین رنگ های آبی - قهوه ای - نوک مدادی و نقره ای در طرف دیگر .

مطمئنا شکل بدیع و جذاب دریچه های کولر که مزین به رنگ نقره ای هستند در کنار  وقار و اصالت فرمان تضاد بصری جالبی را به وجود می آورد .  کیفیت بالای دکمه ها و کلیدهای گردان در کنار نور ملایم آبی رنگی که از نمایشگر بالا سرشان خارج می شود جذابیت های این کابین را دو چندان می کند .

دو عدد مانیتوری که برای سرگرمی سرنشینان عقب در نظر گرفته شده به همراه سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 از جمله تجهیزات رفاهی کادیلاک به شمار می روند .

شاید جالب باشد بدانید که فضای مفید برای سرنشینان در داخل این اتاق 269 لیتر نسبت به مدل قبلی کاهش پیدا کرده است ! یعنی سرنشینان جلو حدود 5/2 سانتی متر و سرنشینان عقب 12 سانتی متر فضای کمتری در اختیار دارند که این اتفاق به دلیل کاهش طول کلی خودرو و فاصله ی بین دو محور رخ داده است .

در کل کابین این آمریکایی لوکس بسیار گران قیمت و شیک به نظر می رسد تا حدی که می توان آن را با اتاق های هتل های گران قیمت مقایسه نمود !

ویژگی های فنی :

2010 Cadillac SRX Cutaway

برای این خودرو دو موتور 6 سیلندر در نظر گرفته شده است . اولی با دارا بودن سه لیتر حجم توانایی تولید 260 اسب بخار قدرت و 221 پوند فوت گشتاور را داراست . دومی نیز با مجهز به توربوشارژر و داشتن حجمی برابر 8/2 لیتر می تواند 300 اسب بخار قدرت تولید نماید .

حداکثر گشتاور این موتور که از ساب و اپل به عاریت گرفته شده است 295 پوندفوت می باشد .

موتور 3 لیتری به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها مجهز است و می تواند از سوخت E85 که مخلوطی از بنزین و اتانول است نیز استفاده کند ولی موتور دیگر از سیستم تزریق سوخت به ورودی های هوا سود می برد و تنها با بنزین سوپر کار می کند .

هر دو موتور با گیربکس شش سرعته ی اتوماتیک که به " پدل شیفت " نیز مجهز می باشند عرضه می شوند که میزان مصرف سوخت را بین 10 تا 15 درصد کاهش می دهد .

توان یدک کشی SRX با موتور 3 لیتری 1130 کیلوگرم و با موتور 8/2 لیتری 1600 کیلوگرم است .

پایان سخن :

مطمئنا رقابت این کراس اوور زیبا و پیشرفته با لکسس جالب خواهد بود . مخصوصا وقتی که گونه ی هیبریدی این خودرو عرضه شود تا با مدل RX400h لکسس به نبرد برخیزد ! .

 

سلام دوستان

فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان امام حسین ( ع ) را تسلیت عرض می کنم .

از نظراتتون خیلی متشکرم . بابت تاخیری که در بروز کردن وبلاگ به وجود اومد پوزش من رو بپذیرید . حقیقتش فشردگی امتحانات فرصت هر کار اضافه ی دیگه ای رو از آدم میگیره .

البته توی این چند وقته که ما نبودیم مثل این که اتفاقات خیلی مهم و قابل توجهی نیافتاده و الآن وضع معرفی خودروهای جدید یه خورده دچار رکود شده !

2010 Ford Shelby GT500

2010 Ford Shelby GT500 Studio Grille

هنوز مدت زیادی از رونمایی نسل جدید فورد موستانگ نگذشته است که شاهد نمایش گونه ی قدرمتندتر آن هستیم .

با نگاه کردن به شلبی GT500  با ورودی های هوای بزرگ تر و چهره ای تهاجمی تر روبرو می شوید .  جلوپنجره ی بزرگ و هواکش های روی کاپوت و سپر هوای مورد نیاز موتور 540 اسب بخاری این اسب سرکش را فراهم می کنند .

نوارهای روی بدنه و بالچه ی عقب نیز از جمله مواردی است که بر روی این خودرو دیده می شود . استفاده از این تجهیزات موجب شده تا هماهنگی بین اجزای بدنه در سرعت های بالا بیشتر گردد و خودرو به تعادل بهتری دست پیدا کند . ضمن این که ضریب پسای اتومبیل نیز به رقم 38/0 CD رسیده است .

رینگ های 19 اینچی جدیدی که بر روی لاستیک های Eagle F1 گودیر سوار شده اند موجب جذاب تر شدن ظاهر این خودرو می گردد . البته برای هماهنگی فرمان با این لاستیک ها و رینگ های عظیم الجثه سیستم هیدرولیک تقویت شده است .

با قرار گرفتن 57% از وزن خودرو بر روی چرخ های جلو  ; افزایش نوسانات کمک فنرها و همین طور سفت کردن ضریب فنرها ( به میزان 13 درصد  جلو و 7 درصد در عقب ) هندلینگ و تعادل خودرو به طرز محسوسی بهبود پیدا کرده است .

برای کاهش وقوع پدیده ی " کم فرمانی " ( پدیده ای که در صورت داشتن سرعت زیاد در پیچ های تند روی می دهد و خودرو علی رغم چرخیدن فرمان تا آخرین حد از دایره ی پیچ خارج می گردد ) میل ضد غلطش جلو ( همان استرس بار خودمان ) اندکی نرم تر شده است .

اما شلبی تنها به ایجاد این تغییرات اکتفا نکرده است . مهم ترین تغییری که نسبت به موستانگ های عادی صورت گرفته افزایش قدرت موتور به 540 اسب بخار و حداکثر گشتاور 510 پوند فوت می باشد . این میزان قدرت و گشتاور حتی نسبت به مدل GT500KR که سال پیش معرفی شد افزایشی 40 واحدی در قدرت و 30 واحدی در گشتاور را نشان می دهد .

در حقیقت موتور این خودرو همان موتور مدل GT500KR است که اندکی تغییر پیدا کرده است . نصب دو حسگر ضربه ( حسگرهایی که مانع از بروز پدیده ی Knock می گردند ; اگر عمل جرقه زنی زودتر از زمانی که پیستون به بالای سیلندر  می رسد رخ دهد این پدیده ی مخرب به وجود می آید ) نیز از دیگر تغییرات است .

2010 Ford Shelby GT500 Convertible In Motion

گیربکس TR6060 که وظیفه ی انتقال قدرت این موتور را بر عهده دارد علی رغم ضریب اکسل کوتاه تر نسبت به مدل قبل ( 3.55:1 در برابر  3.31:1 ) از ضریب فوق بلند 0.50:1 استفاده می کند تا مصرف سوخت کاهش بیاید .

با افزایش ابعاد دیسک های کلاچ از 215 به 250 میلی متر میزان جابه جایی  پدال کلاچ نیز کاهش پیدا کرده است .

شلبی GT500 در سه رنگ بدنه ( قرمز - نقره ای - سفید ) به فروش می رسد و برای کابین آن می توان چرم آلکانترا را سفارش داد .

پیش بینی می شود این خودرو که در ماه ژانویه فروش آن آغاز خواهد شد 45220 دلار قیمت بخورد .

2010 Ford Shelby GT500 Badge

................................................................................................................................................................................

سلام دوستان

از نظراتتون متشکرم .

بابت تاخیر در بروز کردن وبلاگ ازتون عذرخواهی میکنم . به هر حال تک نویسنده بودن وبلاگ این مشکلات رو هم داره . من از همه ی دوستانی که قصد همکاری با این وبلاگ رو دارند و دست به قلمشون خوبه درخواست می کنم وبلاگ این بنده ی حقیر رو قابل بدونن و ما رو از مطالب خوبشون بهره مند کنن . البته مطالب با اسم خودشون منتشر میشه و در صورت تداوم همکاری یک شناسه ی کاربری جداگانه واسشون ایجاد میشه تا هر وقت خواستن وبلاگ رو به روز کنن .

در ضمن بیستمین شماره ی ماهنامه ی خودرو امروز منتشر شد . به همه ی خودرو دوستان و علاقمندان به صنعت خودروسازی توصیه می کنم که از مطالب خوب این مجله استفاده کنند . در این مجله مطالب جامع و کاملی از وضعیت خودروسازان آمریکایی و اروپایی گرفته تا جدیدترین خودروهای روز دنیا به چشم می خوره که در کنار یک پوستر جداگانه و ویژه نامه و CD مشخصات مینیاتور ( محصول جدید سایپا ) می تونه اوقات فراغت شما رو به خوبی پر کنه .

منتظر نظراتتون هستم .

Mercedes E Class Coupe

2010 Mercedes E-Class Coupe Spy Photo

یکی از خوانندگان سایت های معتبر خودرویی چند روز پیش تصاویری را از نسل جدید E کلاس کوپه را به معرض نمایش گذاشت که در آن اغلب بخش های خودرو بدون پوشش دیده می شد .

این خودروی سفید رنگ که در تصویر مشاهده می کنید در نمایشگاه ژنو به معرض نمایش گذاشته خواهد شد .

چراغ های دو تکه با زوایای تیز ; جلوپنجره ای نسبتا بزرگ و خطوط تهاجمی از ویژگی های اصلی E کلاس کوپه است . حالت خشن خودرو با خط کمر مرتفع و خط موازی آن که بر روی رکاب در قرار دارد ; بیش از پیش احساس می شود .

آن طور که از تصاویر بر می آید این مدل مرسدس نیز به سقف پانورامایی مجهز خواهد بود .

E کلاس کوپه را می توان یک کوپه ی بزرگ دانست چرا که بر  روی پلاتفرم گونه ی سدان ساخته شده و البته شباهت های آشکاری نیز با آن دارد .

بخش هایی نظیر پره های جلوپنجره و حالت تند و تیز چراغ مواردی هستند که در سی کلاس نیز دیده می شود و حالت خطوط بدنه و محل قرارگیری آن ها نیز بی شک از مدل موفق CLS الهام گیری شده است .

در نمای عقب چراغ های نسبتا بزرگ و متمایل به طرفین در نوع خود جالب توجه هستند ولی به نظر می رسد کمی بیش از حد بزرگ طراحی شده اند .

جاگذاری چراغ ترمز بر روی صندوق ( که در نسل جدید ب ام و Z4 و رنو مگان کابریولت نیز دیده می شود ) در کنار خروجی های اگزوز ذوزنقه ای شکل جذابیت فوق العاده ای را برای این خودرو به ارمغان آورده است .

موتورهای V6 3/5 لیتری 300 اسب بخاری در کنار V8 5/4 لیتری جزء خانواده ی بنزینی ها هستند . انتظار می رود که انواع دیزلی نیز با پسوند 200 - 220 - 250 و 300 CDI عرضه شوند .

به هر حال تا معرفی این خودرو در نمایشگاه ژنو ما نیز همانند شما به تصاویر جاسوسی اکتفا می کنیم . ان شاءالله که با معرفی این خودرو بتوانیم مطالب جامعی رو خدمتتان تقدیم کنیم .

2010 Mercedes E-Class Coupe Spy Photo

.......................................................................................................................................................................................

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم . از تذکر خواننده ی عزیزمون خانم " ساناز " هم بسیار متشکرم . همون طور که ایشون گفتند طراح داخل سری هفت توسط یک ایرانی به اسم " نادر فقیدی " است . برای ایشون و تمام ایرانی های موفق آرزوی سلامتی و کامیابی دارم . در ضمن ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که طراح خارجی ب ام و سری هفت آقای " کریم آنتونیو حبیب " هستند .

حالا که امروز این قدر بحث ب ام و شد یه مطلب در مورد جدیدترین محصول رقیب ب ام و یعنی بنز دارم !

منتظر نظراتتون هستم .

 

Mercedes Concept BlueZero

Mercedes Concept BlueZero

شرکت مرسدس بنز برای نمایشگاه دیترویت برنامه های ویژه ای دارد . معرفی کانسپت " بلوزیرو " نیز یکی از این برنامه ها است . این خودروی مفهومی بر اساس کلاس B مرسدس شکل گرفته و متعلقات فنی مشترکی با آن دارد .

جدیدترین کانسپت مرسدس در سه گونه به معرض نمایش گذاشته خواهد شد : اولی BlueZero E-Cell نام دارد که یک خودروی تمام الکتریکی است . موتور الکتریکی این خودرو با استفاده از انرژی که در باتری های لیتیوم یونی ذخیره شده می تواند 134 اسب بخار قدرت تولید کند .  حداکثر گشتاور این موتور نیز برابر 320 نیوتون متر است . 

با دو ساعت شارژ ; " بلوزیرو " می تواند در حدود 100 کیلومتر مسافت طی کند که بیشتر مناسب مصارف درون شهری است .

راهکار دیگر مرسدس برای کاهش مصرف سوخت معرفی گونه ی دیگری از این خودرو با نام E-Cell است . E-Cell در حقیقت همان گونه ی الکتریکی است با این تفاوت که یک موتور درون سوز بنزینی سه سیلندر در نقش شارژ کننده ی موتور برقی وارد عمل شده است .

بدین ترتیب BlueZero ی هیبریدی می تواند تا 600 کیلومتر نیز راه بپیماید .

اما آخرین مدل " بلوزیرو " از نوع سلول سوختی می باشد که با پسوند F-Cell  شناخته می شود ( سلول های سوختی با استفاده از تجزیه ی اتم هیدروژن و استفاده از انرژی حرکتی الکترون آن فعالیت می کنند ; از تجمع تعداد زیادی سلول سوختی می توان انرژی مورد نیاز برای حرکت خودرو را به دست آورد ) .

حداکثر قدرت این سلول های سوختی برابر 136 اسب بخار و حداکثر گشتاور نیز برابر 320 نیوتون متر می باشد . این خودرو قدرتی برابر یک موتور دو لیتری دیزلی تولید می کند ولی هیچ آلاینده ای را از خود متصاعد نمی سازد .

Mercedes Concept BlueZero

پایان سخن :

شرکت مرسدس بنز با معرفی این خودرو عزم جدی خود را برای طراحی و تولید خودروهای کم مصرف نشان داد . اما ای کاش خودروسازان به اصطلاح " جهانی " ما نیز اندکی به فکر این گونه موارد باشند . گرچه از افرادی که هنوز استاندارد یورو 2 را استاندارد روز اروپا می دانند و یا به کارگیری سیستم کنترل پایداری ESP در اروپا را تنها مربوط به چند ماه پیش می پندارند نباید انتظار خاصی داشت .

 

 

2010 BMW Z4

All-New 2010 BMW Z4 Roadster

 

BMW Z4 2010 در : www.cars.mihanblog.com

بروز ترین وبلاگ فارسی در حوزه ی خودرو

سلام دوستان

از نظراتتون متشکرم .

متاسفانه ممکنه که این چند وقته نتونم به موقع وبلاگ رو بروز کنم . چون باید تا ساعت ۸ تو مدرسه بمونم ( البته نه فقط من ! بلکه همه ! ) و درس بخونم و... بعدشم که امتحانات ترم اول شروع میشه و ...  . ولی با این حال من سعیم رو می کنم تا ان شاء الله بتونم به موقع بروز کنم . این سرعت اینترنت هم که امروز در حد اپسیلونه ! خدا به خیر کنه !

امروز هم می خوام خودرویی رو معرفی کنم که بین ما خیلی محبوب و البته شناخته شدس . این شما و این هم نسل جدید مرسدس ای کلاس !

2010 Mercedes E-Class

2010 Mercedes-Benz E-Class sedan leaked press photos

شرکت مرسدس بنز برای اولین بار چند تصویر رسمی از نسل جدیدی کلاس E را منتشر نمود . این برای اولین بار است که می توانیم چهره ی این خودرو را بدون هیچ گونه پوششی ببینیم . اجازه بدهید ابتدا از نمای عقب شروع کنیم .

بخش عقب کاملا موقر و سنگین به نظر می رسد . چراغ های مثلثی شکل جای خود را به چراغ هایی به شکل متوازی الاضلاع داده است . شکل این چراغ ها بیشتر به مدل های قبلی مرسدس شباهت دارد ولی این چیزی از زیبایی های این طرح کم نمی کند . ترکیب دو رنگ قرمز و سفید به گونه ای صورت گرفته که خودرو پهن تر به نظر برسد .

ماهیچه های عقب و فرم ستون C به گونه ای است که انسان را به یاد مدل S کلاس می اندازد .  البته در میان ویژگی های مربوط به خودروهای لوکس ; در نسل جدید ای کلاس شاهد موارد اسپرتی نظیر خروجی های اگزوز دوگانه نیز هستیم که باعث شده این خودرو هم اسپرت به نظر برسد و هم لوکس و موقر .

در نمای جلو اگرچه قضاوت در مورد طراحی این خودرو کمی زود به نظر می رسد ولی می توان به وضوح رگه هایی از سبک طراحی کلاس CLS را می توان دید . فرم دو تکه ی چراغ ها حفظ شده ولی این بار با کشیدگی به سمت بالا ترکیبی از اشکالی با خطوط و زوایای تیز و گوشه های نرم ایجاد شده است . این حالت نمایی پویا و جذاب را به وجود آورده است که در کنار خط شخصیت تند و تیز حس تحرک و چالاکی را به بیننده القا می کند . 

اما این حس و حال اسپرت با جلوپنجره ی بزرگ و زمخت مرسدس تا حدی تقلیل می یابد . شاید مرسدس همانند کلاس C برای این خودرو هم طرح اسپرت جلوپنجره را در نظر بگیرد .

در کل نمای جلوی E کلاس به گونه ای است که سلیقه های گوناگون نظرات متفاوتی را در مورد آن خواهند داشت . اما خود من شخصا به این طرح علاقه دارم البته در صورتی که جلوپنجره ی آن با نمونه ی دیگری تعویض شود .

هماهنگی چندان جالبی حداقل در معدود عکس های منتشر شده بین بخش جلو و عقب اتومبیل دیده نمی شود . در نمای عقب بیشتر شاهد خطوط نرم تر و اشکال ظریف تری هستیم ولی در بخش جلو ( و البته کنار ) خطوط تیز و خشک عناصر غالب طراحی را تشکیل می دهند .

در بخش فنی هنوز اطلاعات دقیقی منتشر نشده است ولی می توان توقع داشت که طیف گسترده ای از موتورهای دیزلی و بنزینی از جمله موتور 2/2 لیتری دیزلی بلوتک برای این خودرو قابل دسترسی باشد .

شرکت مرسدس در نمایشگاه خودروی ژنو 2009 از نسل جدید ای کلاس به طور رسمی پرده برداری خواهد کرد .

* ضمن عذرخواهی از خوانندگان عزیز ; بقیه ی عکس های E کلاس جدید را این جا  و این جا  را کلیک کنید .

.........................................................................................................................................

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

ماهنامه ی " خودرو امروز " شماره ی ۱۹ ( آذر ) منتشر شد . به همه ی علاقمندان به خودرو توصیه می کنم که حتما از مطالب خوب و تخصصی این مجله استفاده کنید .

امروز می خوام یکی از مطالب این ماهنامه رو خدمتتون تقدیم کنم .

 

Volvo C30 - S40 - V50 DRIVe

Volvo 1.6D DRIVe Efficiency Range

در نمایشگاه خودروی پاریس که اخیرا برگزار شد شرکت ولوو سه مدل کم مصرف دیزلی خود را معرفی نمود . این خودروها که  پسوند  DRIVe را در آخر اسم خود یدک می کشند از جدیدترین تکنولوژی ها و راهکارهای شناخته شده برای کاهش مصرف سوخت و افزایش بازدهی سود می برند .

اعضای گروه DRIVe ولوو بر پایه ی کانسپت C30 Efficiency که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2007 معرفی شده بود ; طراحی و ساخته شده اند . مدل های S40 ; C30 و V50 سه عضو این گروه هستند که در ادامه به بررسی دقیق تر آن ها می پردازیم .

مدل C30 یکی از اعضای خانواده ی DRIVe است که ویژگی های یک هاچ بک اسپرت و شهری را با مصرف کم سوخت ترکیب کرده است . جذابیت ظاهری این خودرو در کنار ایمنی بالا و تونایی های حرکتی مناسب مواردی است که اگر با مصرف کم سوخت ترکیب شوند می توانند C30 را به یک اسطوره در کلاس خود تبدیل کنند .

 S40 نیز یکی از سدان های پرفروش ولوو است که اینک علاوه بر کارآیی و ایمنی مناسب ; اقتصادی تر نیز شده است .   این خودروی محافظه کار اگرچه طراحی  خیره کننده ی رقیبان  آلمانی خود را ندارد ولی از چهره ای موقر و  بدنه ای مستحکم سود می برد که موجب شده خریداران خاص خود را داشته باشد . حالا هم که قیمت سوخت های فسیلی روند صعودی پیدا کرده   ;عرضه ی گونه ی کم مصرف این خودرو ; می تواند به فروش آن کمک قابل توجهی نماید .

مدل استیشن V50 خودرویی است که خانواده ها بر روی اتاق جادار و فضای مناسبش حساب خاصی باز کرده اند و حالا می توانند با خیال آسوده تری از آن استفاده کنند چرا که میزان تولید گاز دی اکسید کربن آن در هر کیلومتر به زیر 120 گرم رسیده و مصرف سوخت آن نیز تنها 5/4 لیتر در صد کیلومتر است .

مدیر عامل شرکت ولوو آقای " فردریک آرپ " در مورد این خودرو می گوید : " ما می خواستیم ثابت کنیم که تولید CO2 اندک تنها مختص خودروهای دیزلی کوچک نیست . با عرضه ی مدل V50 DRIVe  که در هر کیلومتر زیر 120 گرم دی اکسید کربن تولید می کند  خانواده ها ; سایر مشتریان   و به طور کلی کسانی که به فضای زیادی نیاز دارند می توانند یک خودروی دوستدار محیط زیست جادار را انتخاب کنند " .

Volvo 1.6D DRIVe Efficiency emblem

تغییر خاصی در طراحی این سه ولوو دیده نمی شود    ولی استفاده از رنگ سبز زیتونی به همراه رینگ هایی با طرح جدید ; موجب ایجاد شخصیتی شده که با ویژگی هایی نظیر پاک و پربازده بودن هماهنگ تر است . رینگ های جدید نه تنها عملکرد مناسب تری را برای خودرو به همراه دارند بلکه موجب زیبایی بیشتر طرح اتومبیل نیز می گردند و چهره ای دلچسب تر را از C30 به نمایش می گذارند .  

تغییرات صورت گرفته بر روی این خودروها که به منظور کاهش مصرف سوخت اعمال شده است در چهار بخش زیر  خلاصه می گردد :

کاهش مقاومت هوا

مهندسان ولوو با تجزیه ی دقیق ویژگی های بدنه و آیرودینامیک این سه اتومبیل  ; تغییراتی را ایجاد کرده اند  که موجب کاهش مفاومت این خودروها در برابر نیروی باد می گردد . بدیهی است که کاهش نیروی مخالف در برابر حرکت ; منجر به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ها  نیز  می گردد .

برای ایجاد تغییرات یاد شده ارتفاع شاسی خودرو به میزان 10 میلی متر کاهش پیدا کرده است ; یک اسپویلر بر روی بخش جلویی خودرو  نصب شده و یک پوشش نیز در زیر جلوپنجره اضافه شده است . این پوشش از اغتشاشات هوا در دماغه ی جلو یی می کاهد و آیرودینامیک بهتری را برای خودرو به ارمغان می آورد .

طراحی رینگ های جدید در دو سایز 15 و 16 اینچ ; به گونه ای است که موجب کاهش مقاومت اتومبیل در برابر نیروی باد می گردد .  

یکی  از راهکارهایی که مهندسان ولوو برای بهبود آیرودینامیک مدل C30 پیشنهاد کرده اند نصب پوششی در بخش زیرین اتومبیل است . همچنین یک اسپویلر جدید و یک سپر از نو طراحی شده نیز برای قسمت عقب  این مدل در نظر گرفته شده است .

کاهش مقاومت غلطشی :

تمامی این سه خودرو با لاستیک های جدید شرکت میشلن که مقاومت غلطشی کمتری دارند عرضه می شوند . این لاستیک ها که برای رینگ های 15 و 16 اینچی طراحی شده اند به تنهایی دو درصد از مصرف سوخت خودرو می کاهند .

 

Volvo C30 1.6D DRIVe Efficiency

ضرایب طولانی تر   :

تغییر ضرایب اجزای مکانیکی خودرو در بهبود بازدهی آن موثر است . به همین دلیل ضرایب دنده های سه - چهار و پنج گیربکس  این ولووها  دستخوش تغییراتی  گشته است تا با ویژگی های موتور هماهنگی بیشتری داشته باشند .

سیستم خنک کننده ی موتور ; مدیریت موتور و فرمان نیز  بهینه سازی شده اند . همچنین برای این خودروها از روغن موتور جدیدی استفاده می شود  که به دلیل اصطکاک کمتر  ; 75/0 درصد از مصرف سوخت می کاهد .

نصب سیستم "  راهنمای تعویض دنده " ( Gear changing indicator )  بر روی صفحه ی نمایش دهنده ی اطلاعات خودرو نیز یکی از مواردی است که می تواند به رانندگان برای درست راندن کمک قابل توجهی نماید .

با تغییراتی که بر روی این خودروها صورت گرفته خیلی بعید نیست که مدل C30 در هر صد کیلومتر  فقط 4/4 لیتر گازوئیل مصرف کند و میزان تولید گاز CO2 آن نیز در هر کیلومتر تنها 115 گرم باشد . البته  قابل ذکر است که مدل های S40 و V50 نیز فقط 5/4 لیتر گازوئیل در هر صد کیلومتر مصرف می کنند و میزان تولید گاز Co2 آن ها نیز در هر کیلومتر به ترتیب 115 و 118 گرم است .

تمامی خودروهای سری  DRIVe ولوو استانداردهای اجباری NEDC اروپا را پوشش می دهند . به علاوه مدل C30 DRIVe در تست موسسه ی ECO که یک موسسه ی مستقل است  نیز شرکت کرد و توانست در  کلاس خود به بهترین خودرو در زمینه ی مسایل زیست محیطی تبدیل شود . این موسسه  برای هر خودرو دو نوع ارزشیابی را انجام می دهد ; یکی برمبنای روش ستاره ای ( نظیر موسسه ی Euro NCAP که به بررسی ایمنی خودروها در اروپا مشغول است ) و دیگری بر اساس امتیازدهی به وسیله ی عدد که C30 توانست در این تست چهار ستاره و 76 امتیاز را به دست آورد .

البته ولوو بر روی کاهش مواد خروجی سمی از اگزوز نیز حساس است و به همین دلیل  تمامی خودروهای دیزلی جدید ابن خودروساز  به فیلتر مخصوص جذب ذرات معلق مجهز هستند که می تواند 95 درصد ذرات معلق خروجی از لوله اگزوز را پالایش کند .

Volvo C30 1.6D DRIVe Efficiency

کاهش تولید گاز دی اکسیدکربن به زیر 120 گرم در هر کیلومتر;  هم برای محیط زیست سودمند است و هم برای خریداران . مشتریان ولوو می توانند از 13 مرکز فروشی که در اروپا واقع شده است مشوق هایی را دریافت کنند که به موجب آن از هزینه های مالیاتی که بابت خودروشان می پردازند کاسته می شود .  

مطمئا با افزایش بهای سوخت جذابیتD ِ1.6 DRIVe بیشتر  آشکار می شود ; زیرا این خودرو در اتوبان تنها 7/3 لیتر سوخت مصرف می کند که نسبت به گونه های عادی حدود 5/0 لیتر در صد کیلومتر کم مصرف تر است .

با توجه به شرایط فروش متنوعی که شرکت ولوو برای خودروهای خانواده ی DRIVe در نظر می گیرد  ; امید است که گونه های 1.6D  DRIVe در حدود 20 هزار دستگاه در سال آینده فروش داشته باشند .

این طور که به نظر می رسد استقبال از این خودروها در کشورهای فرانسه ; اسپانیا و سوئد بیش از سایر نقاط خواهد بود .  

قیمت خودروهای سری DRIVe - بسته به مدل مورد نظر – از  150 تا 450 یورو با گونه های عادی تفاوت دارد که با توجه به صرفه جویی که در این خودروها صورت می گیرد  ;  رقم پرداختی اضافه بسیار مناسب به نظر می رسد .  

مطمئنا شرکت ولوو تنها به معرفی این سه خودرو قناعت نخواهد کرد . اخباری به گوش میرسد که به موجب آن ;  این شرکت در حال طراحی گونه های هیبریدی با قابلیت شارژ در سطح شهر است که می تواند تحول اساسی را در زمینه ی خودروهای پاک ایجاد کند .

 نوشته : امیررضا اسماعیلی

به نقل از ماهنامه ی خودرو امروز

...............................................................................................................................................

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم . یکی از دوستان در مورد مقایسه ی سوناتا با مزد ۳ مطلبی داشتند و گفته بودند که لوازم یدکی سوناتا گرون تره . نکته ای که این دوستمون اشاره کردن کاملا درسته ولی در مقایسه تنها یک پارامتر نمیتونه دخیل باشه ضمن این که اون مقایسه در زمانی نوشته شده که تقریبا اختلاف قیمتی بین دو خودرو وجود نداشت ولی حالا که مدل ۲۰۰۹ سوناتا اومده این ۱۰ ملیون اختلاف قیمت ایجاد شده . به هر حال از این دوست خوبمون تشکر می کنم که مطالب وبلاگ  رو به خوبی مطالعه می کنند و دقت نظر دارند .

امروز ان شاءالله به بررسی مزدا ۳ هاچ بک می پردازیم .

منتظر نظراتتون هستم .

Mazda3 hatchback

Mazda3 five door hatchback first images

در یکی از مطالب قبلی به بررسی نسل جدید مزدا ۳ سدان پرداختیم . این طور که  شنیده می شود شرکت مزدا قصد دارد از گونه ی هاچ بک این خودرو نیز در نمایشگاه شیکاگو و دیترویت نیز پرده برداری کند .

نسل قبلی مزدا ۳ که در ایران هم حضور دارد ابتدا با طرح بدنه ی هاچ بک پا به عرصه ی وجود گذاشت و پس از مدتی گونه ی سدان آن نیز طراحی شد . ولی مزدا ۳ جدید ابتدا با طرح بدنه ی سدان حضور خود را اعلام کرده و حالا شاهد معرفی گونه ی هاچ بک آن هستیم .

آن چه که در طراحی این خودرو دیده می شود همانند مدل سدان است ولی به دلیل تغییر فرم خودرو اینک برخی از قسمت ها به مراتب زیباتر دیده می شوند .

در بخش جلو همان چراغ های تیز و کشیده که مختص خودروهای ژاپنی است دیده می شود .  ابعاد بسیار بزرگ چلوپنجره نیز حفظ شده و زوایا و خطوط روی کاپوت و گلگیرها هم تغییری نکرده اند .

خط شیب دار و تیز کناری به همراه برشی که در زیر آن وجود دارد نمای هجومی مدل سدان را در گونه ی هاچ بک نیز تداعی می کند .

شکل چراغ های عقب که به دلیل پهنای زیاد حقیقتا یک وصله ی ناجور در مدل سدان بودند اینک در مزدا ۳ هاچ بک زیبا و حتی جذاب به نظر می رسند .

ستون C پهن ; شیشه ی عقب کشیده شده به سمت پایین و حالت V شکل بخش عقب ; مزدا 3 هاچ بک را به جی تی های مدرن امروزی نظیر رنو مگان هاچ بک بسیار شبیه کرده است .

البته لوله های اگزوز شکیل و بالچه ی عقب هم نقش قابل توجهی در جذابیت ظاهری مزدا 3 هاچ بک دارند .

Mazda3 five door hatchback first images

در کل مزدا 3 هاچ بک خودرویی است جذاب و دوست داشتنی که تناسبات طراحی در آن به خوبی رعایت شده است .

اگرچه در مورد ویژگی های فنی این خودرو اطلاعات دقیقی توسط مزدا منتشر نشده است ولی طبق منابع موثق موتور 2/2 لیتری توربودیزلی که برای این خودرو در نظر گرفته شده نهایتا 182 اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد و در عین حال استاندارد آلایندگی یورو 5 را نیز پوشش خواهد داد . این مهم میسر نشده مگر به خاطر استفاده از کاتالیزورهای جدید که به دلیل استفاده از تکنلوژی " نانو " پر بازده تر شده اند .

پایان سخن :

مطمئنا عرضه ی گونه ی هاچ بک مزدا 3 می تواند بر موفقیت آن در بازارهای رکود زده ی جهانی کمک شایانی نماید . یکی از کشورهایی که در آن مزدا 3 ( البته گونه ی اسپرت آن ) محبوبیت فراوانی دارد کشور آمریکا است . مطمئنا باز هم شاهد یک رقابت داغ بین مزدا اسپید 3 ; فولکس واگن گلف GTI VI و مینی کوپر S خواهیم بود .

.......................................................................................................................................

سلام دوستان

از نظراتتون متشکرم . یکی از خودروهایی که در نمایشگاه لوس آنجلس به معرض نمایش گذاشته شد لامبورگینی گالاردو LP560-4 Spyder سوپراسپرتیه که امروز می خوام در موردش بنویسم .

 

Lamborghini Gallardo LP 560-4 Spyder

Lamborghini Gallardo LP 560-4 Spyder

 

گالاردو بی شک یکی از محبوب ترین لامبورگینی هایی است که تا کنون ساخته شده . بدنه ی جذاب ; قدرت موتور زیاد و از همه مهم تر نام و نشان لامبورگینی عواملی هستند که موجبات محبوبیت و موفقیت این خودرو را فراهم ساخته اند .

مدتی قبل شرکت لامبورگینی دست به بهینه سازی ارزان ترین محصول خود زد و گونه ی LP 560 را معرفی نمود . حالا نوبت به معرفی و تولید گونه ی روباز آن می رسد تا عاشقان لامبورگینی لذت رانندگی با یک گالاردوی روباز LP560-4 را تجربه کنند .

در سال 2007 در حدود 30 درصد از فروش لامبورگینی در آمریکا تنها به ایالت کالیفرنیا اختصاص داشت . به همین دلیل این شرکت بهترین فرصت برای معرفی و نمایش LP560-4 را در نمایشگاه لوس آنجلس دید .

اما باید دید گالاردو ی " اسپایدر " جدید چه دارد ؟ حجم موتور نسبت به گالاردوهای معمولی 200 سی سی افزایش پیدا کرده است تا قدرت موتور با افزایش 40 اسب بخاری به رقم 560 اسب برسد و حداکثر گشتاور نیز برابر 540 نیوتون متر باشد .

با این مشخصات دستیابی به شتاب صفر تا صد کیلومتر در 4 ثانیه و حداکثر سرعت 324 کیلومتر در ساعت چندان برای گالاردو عجیب نیست .

با بهینه سازی های صورت گرفته گیربکس اتوماتیک E-Gear این خودرو در صورت قرار گرفتن در وضعیت CORSA ( اسپرتی ترین وضعیت ) در حدود 40 درصد تعویض دنده های سریع تری دارد .

سقف این خودرو تنها در مدت زمان 20 ثانیه باز یا بسته می شود .

Lamborghini Gallardo LP 560-4 Spyder

.......................................................................................................................................................................................................

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

شاید تا به حال از بین این سیصد و خورده ای مطلب کمترین تعداد مطالب به یکی از محصولات پورشه اختصاص داشته . البته تو مطالبی هم که در مورد پورشه بوده خود پورشه به تنهایی مورد بحث نبود بلکه در یک مقایسه با بقیه ی خودرو ها شرکت داشت .  شاید یکی از دلایل این عدم توجه به پورشه به سیاست وبلاگ که خیلی سوپراسپرت ها رو پوشش نمیده برمیگرده و دلیل دیگرش هم عدم علاقه نداشتن خود من به محصولات این شرکته . اما امروز شرکت پورشه به معرفی خودرویی پرداخت که خود من شخصا به اون علاقه ی خاصی دارم .

منتظر نظراتتون هستم .

Porsche Panamera

 

2010 Porsche Panamera

مدت های مدیدی بود که شاهد انتشار تصاویری از خودروی چهاردر پورشه بودیم . انواع و اقسام عکس ها و فیلم هایی که این خودرو را با پوشش های کامل در خیابان های آلمان و پیست نوربور رینگ به معرض نمایش میگذاشت خودرو دوستان را در حسرت دیدن چهره ی واقعی این خودرو می گذاشت .

اینک شرکت پورشه به این انتظارات پایان داد و اولین تصاویر و اطلاعات رسمی را از کوپه ی چهار در خود که برای رقابت با اتومبیل هایی نظیر مرسدس CLS و فولکس واگن پاسات CC تدارک دیده شده را منتشر نمود . البته در آینده ی نزدیک برخی از گونه های پانامرا با محصول چهار در لامبورگینی ( استوک که شاید گونه ی تولیدی آن نام دیگری به خود بگیرد ) و آستون مارتین ( رپید ) رقابت خواهد نمود .

طراحی :

طراحی خارجی این خودرو به وضوح پورشه بودنش را به نمایش می گذارد . فرم تقریبا کشیده ی چراغ های جلو که بی شباهت به گونه ی 911 نیست و فرم خاص و عضلانی بدنه و گلگیرها همگی DNA محصولات پورشه را در خود جای داده اند .

2010 Porsche Panamera

در پانامرا بر خلاف اغلب خودروهای امروزی ( به خصوص انواع بنز و ب ام و ) از خطوط تیز و برجسته خبری نیست . شخصیت اصلی خودرو را حالت موجی شکل کاپوت جلو و امتداد آن که به بخش عقب و ستون C نیز می رسد ; شکل می دهد .  البته بر روی همین کاپوت دو خط  برآمده و ضخیم نیز دیده می شوند که موجب شده اند چهره ی خودرو از یک نواختی در بیاید .

برشی که از  درب جلو شروع می شود حالتی پویا و روان به کناره های اتومبیل ارزانی می دارد . این برش ادامه پیدا می کند و پس از یک چرخش 90 درجه ای در امتداد رکاب درها به بخش های عقبی می رسد .

نمای عقب این خودرو به هیچ وجه فرم کوپه های عادی را ندارد . می توان به نوعی شکل صندوق این خودرو را فست بک دانست ولی به هر حال این فرم هر چه که هست زیبا و چشم نواز است . البته جذابیت این طرح آن قدر زیاد نیست که بتواند شما را در وهله ی اول شوکه کند ولی مطمئنا طرح آن دیر از چشم خواهد افتاد .

در کل طراحی پانامرا را باید اوج خلاقیت و مرزشکنی طرحان پورشه در چهارچوب بسیار سنتی و محافظه کارانه ی این شرکت دانست . اگرچه جذابیت بدنه ی این خودرو را نمی توان در حد محصولات لامبورگینی دانست ولی در نوع خود طرح همین بدنه نیز جالب توجه است .

موتور و گیربکس :

برای این خودرو موتورهای V6 و V8 ای در نظر گرفته شده است که بین 300 تا 500 اسب بخار قدرت تولید می کنند .  این موتورها هم از انواع تنفس طبیعی هستند و هم از توربوشارژر استفاده می کنند .

گیربکسی موسوم به PDK که دارای هفت دنده می باشد و از دو نوع دوکلاچه نیز هست به عنوان آپشن عرضه خواهد شد تا کسانی که به گیربکس شش سرعته ی دستی علاقه ای ندارند این گیربکس را سفارش دهند .

مدل هیبریدی این خودرو نیز در آینده ی نزدیک عرضه خواهد شد .

پایان سخن :

پانامرا  را باید یک کوپه ی 2+2 به حساب آورد که می تواند در صورت ورود به بازار طرفداران پورشه را بیش از پیش خوشحال کند . این خودروی زیبا در سایت تولیدی شرکت پورشه واقع در لایپزیگ آلمان تولید خواهد شد و زمان عرضه ی آن نیز در آگوست 2009 خواهد بود .

 

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

از مدت ها قبل خیلی از شما درخواست معرفی خودروهای سی ان جی سوز روز دنیا رو داشتید . البته در مقاطعی به این موضوع پرداختم و مطالبی رو هم منتشر کردم و حالا امروز می خوام که یکی دیگر از جدیدترین خودروهای گازسوز رو به محضرتون معرفی کنم .

منتظر نظراتتون هستم .

Opel Zafira 1.6 CNG Turbo

Opel Zafira 1.6 CNG Turbo

نمایشگاه خودروی " بولونیا " میعادگاه اپل با طرفداران محیط زیست خواهد بود . در این نمایشگاه که از تاریخ ۵ دسامبر آغاز می شود این شرکت آلمانی اولین خودروی ون گازسوز توربوشارژر دار را به معرض نمایش می گذارد .

در سال ۲۰۰۱ خودروهای دوگانه سوز اپل قابلیت استفاده از دو سوخت بنزین و گاز طبیعی ( CNG )  را دارا بودند ولی اینک زفیرای دوگانه سوز می تواند از سوخت بیومتان و گاز طبیعی بهره ببرد . البته امکان استفاده از مخلوط این دو سوخت نیز وجود دارد .  یکی دیگر از منابعی که نیروی بخش این خودرو خواهد بود بنزین است که از  آن نیز در مواقع لزوم می توان استفاده کرد .

پیستون ها ; سوپاپ ها و نشیمنگاه سوپاپ های ویژه از جمله تفاوت هایی است که این خودرو با گونه های عادی دارد . سیستم جرقه زنی نیز دستخوش تغییراتی گشته است تا با وِیژگی های سوخت گاز طبیعی هماهنگ تر باشد .

با یک باک پر گاز طبیعی می توانید تا 370 کیلومتر مسافت را بپیمایید و البته یک مخزن بنزین  نیز در نظر گرفته شده که با آن نیز 150 کیلومتر دیگر را طی خواهید کرد .

چهار مخزن سوخت این خودرو در زیر اکسل های عقب جاگذاری شده اند تا بدین وسیله هیچ تغییری در فضای اتاق به وجود نیاید و خودرو فضای جادار خود را حفظ کند .

اما کمی هم به ویژگی های فنی این موتور پاک بپردازیم . حداکثر قدرت موتور زفیرا برابر 150 اسب بخار می باشد . بیشینه ی گشتاور که 210 نیوتون متر است در دور موتور 2300 به دست می آید .

میزان مصرف گاز طبیعی این خودرو در هر صد کیلومتر تنها 3/5 کیلوگرم است .  از اگزوز این خودرو در هر کیلومتر نیز فقط 144 گرم گاز دی اکسید کربن خارج می گردد .

در نه ماهه ی اول امسال بیش از 75000 دستگاه خودروی CNG سوز در پنج کشور عمده ی خریدار این گونه خودروها ( آلمان - سوئد - ایتالیا - اتریش و سوئیس )  به فروش رسید .

شرکت اپل تاکنون 58000 دستگاه خودروی گازسوز در سراسر اروپا به فروش رسانده تا به دومین خودروساز در زمینه ی تولید خودروهای گازسوز تبدیل شود .

Opel Zafira 1.6 CNG Turbo

پایان سخن :

این طور که به نظر میرسد اتحادیه ی اروپا نیز اینک به هواداران خودروهای گازسوز پیوسته است و تخفیف های مالیاتی خوبی را نیز برای این گونه خودروها عرضه می کند . به طور مثال همین اپل زفیرای گازسوز در هر صد کیلومتر تنها 5 یورو هزینه دارد ( در کشور آلمان ) . اما گویا این یارانه ها و حمایت های بیشتر مختص خودروهای عمومی و نیمه عمومی است .

خودروهای دوگانه سوز جدید علاوه بر امکان استفاده از سوخت گاز طبیعی و بنزین می توانند از سایر سوخت های نوین مانند بیومتان نیز استفاده کنند .

امیدواریم که مسئولین کشور ما نیز به بحث تولید خودروهای دوگانه سوز پیشرفته توجه بیشتری داشته باشند تا منافع ناشی از استفاده از چنین خودروهایی بیش از پیش افزایش یابد .

........................................................................................................................................

سلام دوستان

فرا رسیدن سالروز ولادت امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا ( ع ) رو خدمت همه ی شیعیان و دوستداران آن بزگوار تبریک و تهنیت عرض می کنم . امیدوارم که در این عید مبارک همگی در خیر و خوشی به سر ببرید .

جاتون خالی شنبه رفتیم دومین آیین  به اصطلاح  تجلیل  از خودرونویسان  ! البته توقع نداشته باشید که برنده شده باشم چون خودم هم مطمئن بودم وقتی یک عده دوست و آشنا و... حضور دارند جا واسه بقیه نمیشه ! البته این جشنواره از اول هم فقط برای تجلیل از کسایی بود که در مورد وضعیت صنعت و... می نویسند و در حقیقت هم هیچ جایی واسه ی ما " خارجی نویس ها " نبود . تنها بخشی هم که توش شرکت کرده بودم گزارش های توصیفی بود که اون هم ماشاءالله توسط پیام ایرانخودرویی ها فتح شد !

بگذریم ... انشاءالله یک مقاله  در این مورد در یکی از جراید چاپ می کنم .

در ضمن دوستان مجله ی " خودرو امروز " رو حتما بگیرید یک مقاله در مورد رنو مگان جدید توش نوشتم خوشحال می شم که مطالعه کنید .

نمایشگاه تیونینگ " سما " در لاس وگاس در حال برگزاری است . یکی از خودروهایی که در این نمایشگاه معرفی شد ورژن جدیدی از اف ۴۳۰ است .

منتظر نظراتتون هستم .

 

Ferrari 430 16M Scuderia Spider

 

Ferrari 430 16M Scuderia Spider

شرکت فراری پس از رونمایی از گونه ی کابریولت ( روباز ) مدل کالیفرنیا در نمایشگاه خودروی پاریس ;  اینک به مناسبت شانزدهمین عنوان قهرمانی فراری شاهد معرفی فراری F430 اسکودریا اسپایدر 16M هستیم .

علی رغم افزودن شدن 80 کیلوگرمی بر وزن این خودرو به دلیل استفاده از سقف متحرک ; مصرف سوخت این فراری تغییری نکرده است زیرا یک گیربکس فوق العاده پربازده هفت سرعته ی دوکلاچه برای این خودرو در نظر گرفته شده است .

اسکودریا نه نه تنها در گیربکس خود با مدل کالیفرنیا شریک است بلکه از قوای مجرکه ی آن نیز استفاده می کند .

موتور V8 4/3 لیتری ساخت فراری که قدرتی برابر 510 اسب بخار تولید می کند در مدل کالیفرنیا در زیر کاپوت جلو جای گرفته ولی در اسکودریا این بخش میانی خودرو است که میزبانی آن را بر عهده دارد .

اسکودریا رکورد دور زدن پیست فیورانو را سریعتر از هر خودروی روباز دیگری به نام خود ثبت کرده است تا 499 خریدار پولداری که شانس مالکیت این خودرو را پیدا می کنند بتوانند در اتوبان های کشور خود از بقیه سریعتر برانند .

در کابین این خودرو قطعات استیل فراوانی به چشم می خورد و نصب پلاک " تولید محدود " در بالای دریچه های کولر مطمئنا غرور راننده و سرنشینان را در هنگام راندن این خودرو دو چندان می کند .

اسکودریا با وزن 1340 کیلوگرمی خود بر روی دوش هر اسب بخار قدرت 6/2 کیلوگرم بار می نهد که حیقیقتا رقم بی نظیری است . دقیقا به همین علت است که شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو تنها 7/3 ثانیه است و حداکثر سرعتی نیز که لاستیک های پیرلی این  خودرو می تواند درک کند 315 کیلومتر بر ساعت است .

مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 7/15 لیتر در صد کیلومتر است و میزان تولید گاز دی اکسید کربن آن در هر کیلومتر 360 گرم می باشد .

دیسک های 398 * 36 میلی متری کربن - سرامیک به همراه شش کالیپر آلومینیومی در قسمت جلو در کنار دیسک های 350*34 میلی متری از همین جنس و با همین مشخصات در قسمت عقب نگه دارنده ی این خودرو خواهد بود .

در پایان جالب است بدانید که سایت تولیدی فراری در مورانلو تنها 27 خودرو در طول روز می سازد .

Ferrari 430 16M Scuderia Spider

...........

سلام دوستان

 نمایشگاه پاریس تموم شد و ما دچار کمبود سوژه شدیم ولی اشکالی نداره شرکت مرسدس بنز می خواد به اندازه ی ستاره های آسمون ورژن های کم مصرف سی کلاس رو ارایه کنه ! امروز هم به یکی از جدیدترین ورژن های این کلاس می پردازیم :

 

Mercedes  C 350 CGI BlueEFFICIENCY

 

Mercedes C 350 CGI BlueEFFICIENCY

 

ورژن جدید کلاس سی مرسدس ; با پسوند C350 CGI Blue EFFICIENCY عرضه می شود . این خودروی کم مصرف از نسل دوم انژکتورهای تزریق مستقیم سود می برد که علاوه بر افزایش قدرت موتور از مصرف سوخت خودرو نیز می کاهد .

این خودروی جدید اول اتومبیل بنزینی دنیا است که انژکتورهای تزریق مستقیم " اسپری " در آن به کار رفته است . این انژکتورها 10 درصد از میزان مصرف سوخت می کاهند و در عین حال 15 درصد به قدرت موتور می افزایند ( در مقایسه با C350 ) .

بدین ترتیب حداکثر قدرت این خودرو به 292 اسب بخار و حداکثر گشتاور نیز به 365 نیوتون متر رسیده است که 15 الی 20 نیوتون متر از موتور بدون این سیستم بیشتر است .

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در سیکل اروپایی برابر 3/8 لیتر در صد کیلومتر است .افزایش قدرت موتور مطمئنا موجب افزایش شتاب خودرو نیز خواهد شد . شتاب صفر تا صد کیلومتر این مرسدس برابر 2/6 ثانیه می باشد .

از تجهیزات ظاهری این خودرو می توان به : بالچه ی روی صندوق عقب AMG - اگزوزوهای دوبل با خروجی های ساخته شده از فولاد سخت - گیربکس 7 سرعته ی اتوماتیک - فرمان حساس به سرعت و رینگ های 16 و 17 اینچی اشاره کرد .

قیمت این خودرو در کشور آلمان برابر 46796 یورو می باشد و در حال حاضر سفارشات مربوط به این خودرو مورد پذیرش قرار می گیرد ( به دوستان لوکس سوار پیشنهاد می کنم که اگر قصد واردات سی کلاس را دارند این مدل را فراموش نکنند ) .

 ......................................................................................................................................................

 

 

3

 

 

 

 2010 Mazda 3

مزدا ۳ را که حتما می شناسید . خودرویی که حدود یک سالی است توسط بهمن موتور در بازار ایران عرضه می شود . اما این طور که به نظر می رسد مزدا ۳ نیز بزودی دستخوش تغییرات بزرگی می شود تا باز هم مثل همیشه خودروهای عرضه شده در ایران یک رده از خودروهای عرضه شده در بازار خارج عقب تر باشند ...

Full Detail at : www.cars.mihanblog.com

ادامه در : www.cars.mihanblog.com

 

....................................................................................................................................

سلام دوستان

برای امروز در مورد مینی برقی مطلبی رو در نظر گرفتم .

منتظر نظراتتون هستم.

 

 

All-Electric MINI E

 

MINI / All-Electric MINI E

 

شرکت مینی تعداد محدودی از گونه ی تمام الکتریکی این خودرو را برای عرضه به مشتریان آماده کرده است . این ۵۰۰ دستگاه به خریدارانی در نیوجرسی - نیویورک و کالیفرنیا تحویل داده خواهد شد .

مینی یک خودروی تمام برقی است نه مانند تویوتا پریوس و یا شورلت ولت که هیبریدی هستند .

۵۰۸۸ سلول ساخته شده از لیتیوم- یون کلا بخش عقب خودرو را اشغال کرده اند . با وجود ۲۶۰ کیلوگرمی این باتری ها تقسیم وزن بین محور جلو و عقب همان ۵۰/۵۰ باقی مانده  تا به دینامیک اتومبیل لطمه ای وارد نشود .

میزان قدرت موتور الکتریکی این خودرو ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۲۲۰ نیوتون متر ( ۱۶۲ پوند فوت ) می باشد که از زمان روشن کردن خودرو و از همان ابتدا در دسترس راننده قرار می گیرد .

این موتور برقی می تواند حداکثر تا ۱۲۵۰۰ دور دوران کند . شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو برابر ۵/۸ ثانیه می باشد  و حداکثر سرعت نیز به ۱۵۲ کیلومتر در ساعت محدود شده است .

با توجه به وزن باتری ها ; وزن کلی مینی برابر 1465 کیلوگرم است . میزان آلاینده های تولید شده از این خودرو طبق اعلام مینی " صفر " است و به همین دلیل مینی برقی در رده ی خودروهای بدون آلایندگی جای می گیرد .

میانگین زمان شارژ این خودرو با توجه  به ولتاژ منبع مورد استفاده در حدود 5/2 ساعت است  با این میزان شارژ باتری های خالی تماما پر شده و می توانند مینی را تا 240 کیلومتر به حرکت در بیاورند .

مینی برقی فعلا به عنوان یک خودروی تولید انبوه مطرح نیست بلکه این تعداد محدود پس از مدتی به شرکت بازگردانده می شوند تا تحقیقات نهایی بر روی آن ها صورت گیرد .

مینی برقی را می توان در نمایشگاه لوس آنجلس که ماه آینده برگزار می شود دید .

 MINI / All-Electric Mini E

//

MINI / All-Electric Mini E

 

........................................................................................................................................

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

چند وقتیه که در مورد خودروهایی که در آینده وارد بازار میشن چیزی ننوشتم . واسه همین امروز یک مطلب در مورد ب ام و زد۴ جدید در نظر گرفتم .

New BMW Z4

New BMW Z4 Spied with least camouflage

 

ب ام و Z4 یکی از خودروهای نسبتا محبوب و پرطرفدار ب ام و است . این خودرو در سال 2002 جایگزین مدل Z3 گردید . اینک پس از گذشت شش سال از زمان معرفی این خودرو تولید آن متوقف شده و گویا شرکت ب ام و قصد دارد تا دست به معرفی نسل جدید Z4 بزند .

در جدیدترین تصاویر جاسوسی که از این مدل منتشر شده بخش های کمتری پوشیده شده اند و به همین دلیل میتوان به شکل کلی خودرو بهتر پی برد .

فرم بدنه ی این کوپه ی دو در تقریبا ثابت مانده است . کاپوت طویل و ارتفاع بلند شیشه ها از ویژگی های اصلی طراحی این خودرو است .

New 2010 BMW Z4 Spied

به نظر می رسد Z4 جدید از هجوم طرح های فرا مدرن امروزی جان سالم به در برده چرا که بر روی بدنه ی آن خطوط تیز و رادیکالی دیده نمی شود .

نمای عقب این خودرو مطمئنا با شیشه های کوچک و محل جاگذاری نوین چراغ ترمز دیدنی خواهد بود .

فرم چراغ های جلو اگرچه هنوز تا حد زیادی مخفی باقی مانده ولی می توان به شیب رو به داخل آن ها پی برد .

این خودرو دیگر در سایت کارولینای جنوبی ب ام و تولید نخواهد شد بلکه کشور آلمان تولید آن را به عهده خواهد گرفت . بنابر این خبر خوش این است که ما بزودی شاهد حضور نسل جدید این خودرو در خیابان های تهران ( البته با پلاک ملی ) خواهیم بود . گرچه هم اکنون گهگاهی Z4 را در خیابان ها میبینیم .

Z4 جدید در نمایشگاه دیترویت 2009 که در ژانویه ( دی ) امسال برگزار می شود به معرض نمایش گذاشته خواهد شد پس تا آن موقع ما به دیدن تصاویر جاسوسی این خودرو دلخوش هستیم !

New 2010 BMW Z4 Spied

.........................................................................................................................................................................................

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

برای امروز میخوام در مورد یکی از کانسپت های جدید شرکت لکسس بنویسم .

منتظر نظراتتون هستم .

Lexus IS 250 Sports Concept

Lexus IS 250 Sports Concept

در آستانه ی نمایشگاه خودروی استرالیا شرکت لکسس ژاپن از گونه ی اسپرت مدل IS250 پرده برداشت .

از تغییرات صورت گرفته بر روی این خودرو می توان به روتورهای ترمز دو تکه در جلو و عقب - کمک فنرهای ساخت بیل اشتاین و فنرهای جدید اشاره کرد تا هندلینگ و فرمان پذیری خودرو بهبود پیدا کند .

در بحث قوای محرکه این لکسس به ورودی های هوای جدیدی مجهز شده که موجب افزایش 3 درصدی قدرت می گردد . پوشش موتور نیز از جنس فیبرکربن گشته است .

یک کیت جدید برای تعویض گیربکس دستی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که می تواند تا 35 درصد از هدر رفتن زمان تعویض دنده ها بکاهد .

قدرت پدال گاز نیز 16 درصد بهبود پیدا کرده تا احساس مطلوب تری در هنگام فشردن این پدال به راننده دست دهد .

در بخش عقب سیستم اگزوز موسوم به " cat - back "  که از جنس فولاد سخت است 5/1 درصد موجب افزایش قدرت خودرو گشته است و البته تاثیر مثبتی را نیز در صدای اگزوز گذاشته است .

رینگ های 19 اینچی به رنگ خاکستری گرافیتی نیز زیبایی قابل توجهی را به این لکسس اسپرت می بخشد .

لکسس هدف از معرفی این خودرو را جذب خریداران جوان تر و متعاقب آن ایجاد تصویری اسپرت از برند لکسس دانسته است .

.......................................................................................................................................

www.cars.mihanblog.com    

 

 

Paris Motor show 2008 part 1 

 

 

خودروی اول :  Skoda Octavia Facelift   

 

 

Skoda Octavia Facelift 2009

 

 

 شرکت اشکودا از گونه ی فیس لیفت شده ی گل سر سبد محصولات خود در نمایشگاه پاریس پرده برداشت . اوکتاویا که یکی از محصولات پرفروش اشکوداست در بخش هایی نظیر جلوپنجره و چراغ ها دچار تغییر شده به طوریکه فرم این بخش ها تیز تر و زاویه دار تر شده اند .

در نمای عقب نیز شبرنگ ها و لنزهای چراغ جدید از تغییراتی هستند که بر روی اوکتاویا صورت پذیرفته است .  در داخل نیز کنسول وسط داشبورد و فرمان کمی دچار دگرگونی شده اند و پوشش پارچه ای جدیدی نیز به این بخش اضافه شده است .

تجهیزات ایمنی نظیر چراغ های زنون فعال و پشت سری های جاذب انرژی ناشی از تصادف به همراه موتور 4/1 لیتری 120 اسب بخاری TSI به لیست امکانات اوکتاویا اضافه شده اند .

 

 

    خودروی دوم : Toyota Avensis

 

 All-New Toyota Avensis

 

 

تویوتا از نمایشگاه پاریس برای معرفی نسل جدید مدل اونسیس استفاده کرده است . نسل جدید این خودروی زیبا در استودیوی جنوب فرانسه ی تویوتا طراحی شده است .

آیرودینامیک خودرو دچار بهبود شده و ضریب مقاومت در برابر باد در مدل سدان برابر 28/0 و برای گونه ی استیشن 29/0 سی دی می باشد .

طول خودرو با 50 میلی متر افزایش نسبت به نسل قبل به 4695 و 4765 میلی متر برای مدل های سدان و اسیتشن رسیده است .  با افزایش عرض خودرو به 1810 میلی متر فضای داخل اتاق نیز افزایش پیدا کرده است .

شش موتور بنزینی برای این خودرو قابل سفارش است . که اغلب آن ها بین 10 تا 26 درصد دی اکسید کربن کمتری تولید می کنند .

چهار موتور دیزل نیز که قدرت هایی بین 126 الی 177 اسب بخار تولید می کنند برای این خودرو قابل سفارش است .

این خودرو در سال 2009 وارد بازار فروش خواهد شد .

 

 

خودروی سوم : Nissan Nuvu Concept

 

 

Nissan Nuvu Concept

 

 

شرکت نیسان در نمایشگاه پاریس از اتومبیلی کوچک ولی زیبا پرده برداری کرد . طراحی چشم نواز و استفاده از خطوط نرم و روان از ویژگی های بارز ظاهر " نوو " است .

علی رغم طول 3 متری این خودرو نیسان توانسته فضای مناسبی را برای 2 +1 سرنشین بیرون بکشد .

ظاهر این خودرو بیشتر شبیه یه فیلم های تخیلی است و مطمئنا نیسان قصد تولید این خودرو را ندارد ولی احتمالا نسل آینده ی " میکرا " از فرم طراحی این خودرو بهره خواهد گرفت .

موتور الکتریکی این خودرو در بخش عقب نصب شده که تمام قدرت تولیدی را نیز به چرخ های عقب منتقل می کند . برد نوو با این موتور برابر 125 کیلومتر و حداکثر سرعت نیز 120 کیلومتر در ساعت می باشد .

 

 

خودروی چهارم : Seat Ibiza Cupra

 

Seat Ibiza Cupra

 

 

پس از معرفی نسل جدید مدل ایبیزای سئات ( مطلبی در مورد این خودرو در این وبلاگ نوشته شده ; به بخش خودروهای اروپایی مراجعه کنید ) این بار سئات از گونه ی قدرتمند تر این خودرو با پسوند " کوپرا " پرده برداری کرد .

این کوپه ی اسپرت از یک موتور 4/1 لیتری توربوشارژردار که 180 اسب بخار قدرت تولید می کند استفاده خواهد کرد . یک گیربکس هفت سرعته ی DSG به همراه سیستم کنترل کششی بهینه سازی شده از دیگر مشخصات این خودرو است .

بدین ترتیب حداکثر سرعت این خودرو به 225 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر نیز به 5/7 ثانیه می رسد .

حداکثر گشتاور موتور برابر 250 نیوتون متر است که در دور موتورهای 1750 تا 4000 به دست می آید .

مصرف سوخت ایبیزا کوپرا نیز تنها 7/6 لیتر ( سیکل ترکیبی ) در صد کیلومتر است .

ظاهر این خودرو با جلوپنجره ی مشکی بزرگ تر - سپر جلوی جدید - دریچه های هوای بزرگتر - رینگ های 17 اینچی - دیسک های ترمز بزرگ قرمز رنگ - آینه های مشکی و نشان " کوپرا " از ایبیزاهای عادی متمایز می شود .

 

 

خودروی پنجم : Suzuki Alto

Suzuki Alto

 

 

شرکت سوزوکی نمایشگاه خودروی پاریس را بهانه ای دانست تا از کوچک ترین خودروی خود پرده برداری کند .

میزان مصرف سوخت خودرو کاهش پیدا کرده تا " آلتو " به اتومبیلی محبوب و پرطرفدار تبدیل شود .

ظاهر این خودرو با الهام گیری از سبک طراحی اروپایی ها شکل دهی شده و علی رغم کمبود ابعاد و فضای خودرو چهار سرنشین می توانند به راحتی در داخل این خودرو بنشینند . همچنین زمانی که به صندلی های عقب نیازی نیست این صندلی ها قابلیت تا شدن را دارند تا فضای اتاق افزایش پیدا کند .

موتور 1 لیتری و 3 سیلندر این خودرو با پوشش دادن استاندارد یورو 5 میتواند 68 اسب بخار قدرت و 90 نیوتون متر گشتاور تولید کند .

مصرف سوخت این خودرو تنها 7/3 لیتر در صد کیلومتر است ( جالب این جاست که پراید نیز با موتوری به همین قدرت بالای 7 لیتر سوخت می سوزاند !! )

. همچنین در یک پدیده ی نادر شرکت سوزوکی امکان سفارش یک گیربکس چهار سرعته ی اتوماتیک را نیز برای این خودرو مهیا کرده است .

این خودرو در سال 2009 وارد بازار خواهد شد و پیشبینی می شود که 60 هزار دستگاه در اروپا بفروشد .

 

0.......................................................................................................................................0

 

 

منتظر قسمت دوم این گزارش باشید !

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

همان طور که گفتم نمایشگاه خودروی پاریس هم کار خودش رو آغاز کرده و این وبلاگ هم مثل همیشه ان شاءالله به تهیه ی گزارش از این نمایشگاه می پردازه .

امیدوارم که من رو از نظرات خودتون محروم نکنید .

 

 

 

Paris Motor show 2008 part 1 

 

 

خودروی اول :  Skoda Octavia Facelift   

 

 

Skoda Octavia Facelift 2009

 

 

 شرکت اشکودا از گونه ی فیس لیفت شده ی گل سر سبد محصولات خود در نمایشگاه پاریس پرده برداشت . اوکتاویا که یکی از محصولات پرفروش اشکوداست در بخش هایی نظیر جلوپنجره و چراغ ها دچار تغییر شده به طوریکه فرم این بخش ها تیز تر و زاویه دار تر شده اند .

در نمای عقب نیز شبرنگ ها و لنزهای چراغ جدید از تغییراتی هستند که بر روی اوکتاویا صورت پذیرفته است .  در داخل نیز کنسول وسط داشبورد و فرمان کمی دچار دگرگونی شده اند و پوشش پارچه ای جدیدی نیز به این بخش اضافه شده است .

تجهیزات ایمنی نظیر چراغ های زنون فعال و پشت سری های جاذب انرژی ناشی از تصادف به همراه موتور 4/1 لیتری 120 اسب بخاری TSI به لیست امکانات اوکتاویا اضافه شده اند .

 

 

    خودروی دوم : Toyota Avensis

 

 All-New Toyota Avensis

 

 

تویوتا از نمایشگاه پاریس برای معرفی نسل جدید مدل اونسیس استفاده کرده است . نسل جدید این خودروی زیبا در استودیوی جنوب فرانسه ی تویوتا طراحی شده است .

آیرودینامیک خودرو دچار بهبود شده و ضریب مقاومت در برابر باد در مدل سدان برابر 28/0 و برای گونه ی استیشن 29/0 سی دی می باشد .

طول خودرو با 50 میلی متر افزایش نسبت به نسل قبل به 4695 و 4765 میلی متر برای مدل های سدان و اسیتشن رسیده است .  با افزایش عرض خودرو به 1810 میلی متر فضای داخل اتاق نیز افزایش پیدا کرده است .

شش موتور بنزینی برای این خودرو قابل سفارش است . که اغلب آن ها بین 10 تا 26 درصد دی اکسید کربن کمتری تولید می کنند .

چهار موتور دیزل نیز که قدرت هایی بین 126 الی 177 اسب بخار تولید می کنند برای این خودرو قابل سفارش است .

این خودرو در سال 2009 وارد بازار فروش خواهد شد .

 

 

خودروی سوم : Nissan Nuvu Concept

 

 

Nissan Nuvu Concept

 

 

شرکت نیسان در نمایشگاه پاریس از اتومبیلی کوچک ولی زیبا پرده برداری کرد . طراحی چشم نواز و استفاده از خطوط نرم و روان از ویژگی های بارز ظاهر " نوو " است .

علی رغم طول 3 متری این خودرو نیسان توانسته فضای مناسبی را برای 2 +1 سرنشین بیرون بکشد .

ظاهر این خودرو بیشتر شبیه یه فیلم های تخیلی است و مطمئنا نیسان قصد تولید این خودرو را ندارد ولی احتمالا نسل آینده ی " میکرا " از فرم طراحی این خودرو بهره خواهد گرفت .

موتور الکتریکی این خودرو در بخش عقب نصب شده که تمام قدرت تولیدی را نیز به چرخ های عقب منتقل می کند . برد نوو با این موتور برابر 125 کیلومتر و حداکثر سرعت نیز 120 کیلومتر در ساعت می باشد .

 

 

خودروی چهارم : Seat Ibiza Cupra

 

Seat Ibiza Cupra

 

 

پس از معرفی نسل جدید مدل ایبیزای سئات ( مطلبی در مورد این خودرو در این وبلاگ نوشته شده ; به بخش خودروهای اروپایی مراجعه کنید ) این بار سئات از گونه ی قدرتمند تر این خودرو با پسوند " کوپرا " پرده برداری کرد .

این کوپه ی اسپرت از یک موتور 4/1 لیتری توربوشارژردار که 180 اسب بخار قدرت تولید می کند استفاده خواهد کرد . یک گیربکس هفت سرعته ی DSG به همراه سیستم کنترل کششی بهینه سازی شده از دیگر مشخصات این خودرو است .

بدین ترتیب حداکثر سرعت این خودرو به 225 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر نیز به 5/7 ثانیه می رسد .

حداکثر گشتاور موتور برابر 250 نیوتون متر است که در دور موتورهای 1750 تا 4000 به دست می آید .

مصرف سوخت ایبیزا کوپرا نیز تنها 7/6 لیتر ( سیکل ترکیبی ) در صد کیلومتر است .

ظاهر این خودرو با جلوپنجره ی مشکی بزرگ تر - سپر جلوی جدید - دریچه های هوای بزرگتر - رینگ های 17 اینچی - دیسک های ترمز بزرگ قرمز رنگ - آینه های مشکی و نشان " کوپرا " از ایبیزاهای عادی متمایز می شود .

 

 

خودروی پنجم : Suzuki Alto

Suzuki Alto

 

 

شرکت سوزوکی نمایشگاه خودروی پاریس را بهانه ای دانست تا از کوچک ترین خودروی خود پرده برداری کند .

میزان مصرف سوخت خودرو کاهش پیدا کرده تا " آلتو " به اتومبیلی محبوب و پرطرفدار تبدیل شود .

ظاهر این خودرو با الهام گیری از سبک طراحی اروپایی ها شکل دهی شده و علی رغم کمبود ابعاد و فضای خودرو چهار سرنشین می توانند به راحتی در داخل این خودرو بنشینند . همچنین زمانی که به صندلی های عقب نیازی نیست این صندلی ها قابلیت تا شدن را دارند تا فضای اتاق افزایش پیدا کند .

موتور 1 لیتری و 3 سیلندر این خودرو با پوشش دادن استاندارد یورو 5 میتواند 68 اسب بخار قدرت و 90 نیوتون متر گشتاور تولید کند .

مصرف سوخت این خودرو تنها 7/3 لیتر در صد کیلومتر است ( جالب این جاست که پراید نیز با موتوری به همین قدرت بالای 7 لیتر سوخت می سوزاند !! )

. همچنین در یک پدیده ی نادر شرکت سوزوکی امکان سفارش یک گیربکس چهار سرعته ی اتوماتیک را نیز برای این خودرو مهیا کرده است .

این خودرو در سال 2009 وارد بازار خواهد شد و پیشبینی می شود که 60 هزار دستگاه در اروپا بفروشد .

 

0.......................................................................................................................................0

 

 

منتظر قسمت دوم این گزارش باشید !

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

فرا رسیدن عید سعید فطر رو به همه ی شما عزیزان تبریک میگم .

برای امروز یک مطلب کوتاه در نظر گرفتم . ان شاءالله چند روز دیگه با یه مطلب کامل تر بیام .

 

ایربگ پشتی تویوتا

 

خودروهای  جدیدی وارد بازار شده اند که از حیث ابعاد بسیار کوچک هستند . طول کم این خودروها و طبیعتا فاصله ی کمی هم که بین صندلی عقب و بدنه وجود دارد ایمنی این خودروها را دچار مشکل می کند .

تویوتا اولین خودروسازی است که اقدام به نصب ایربگ های SRS پشتی می کند .

این دو ایربگ در بخش پشت سری صندلی عقب نصب شده اند و از شدت ضربات وارده به گردن و سر سرنشینان می کاهد .

با نصب این سیستم بر روی کوچک ترین عضو خانواده ی تویوتا یعنی مدل IQ این خودرو می تواند استانداردهای ایمنی ایالات متحده ی آمریکا را راحت تر پاس کند .

تویوتا انتظار دارد که سال اول از این خودرو در حدود 100 هزار دستگاه بفروشد و بتواند بازاری را که در اختیار خودروهای فوق کوچک نظیر اسمارت فورتو می باشد در اختیار خود قرار دهد .

گلف جی تی آی

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم . امیدوارم طاعات و عباداتتون قبول باشه .

امروز میخوام در مورد فولکس واگن گلف جی تی آی بنویسم .

New VW Golf GTI Concept

New VW Golf VI GTI Concept

پس از نمایش نسل جدید فولکس واگن گلف در آستانه ی نمایشگاه پاریس شاهد معرفی گونه ی GTI این خودرو هستیم .

در یکی از مطالب قبلی به بررسی ورژن کم مصرف گلف پرداخته بودم اما این بار قصد بررسی مدل اسپرت را دارم .

چهره ی خشن و جذاب گلف زیباتر شده و نوار قرمز رنگ اطراف جلوپنجره نمایانگر ویژگی بارز سری GTI است که از همان نسل های ابتدایی مورد استفاده قرار می گرفت .

در داخل نیز استفاده پوشش های چرمی و پارچه ای زیبا و چشم نواز فضای بسیار دل انگیزی را ایجاد می کند .

اما مهم ترین تغییرات نسبت به نسل قبلی علاوه بر ظاهر  در بخش فنی صورت گرفته است .

حجم موتور همان 2 لیتر باقی مانده است و این موتور چهار سیلندر توربوشارژر دار حالا 210 اسب بخار ( ps ) یا 207 اسب بخار ( hp)  قدرت تولید می کند . که حدود ده اسب بخار ( ps) نسبت به موتور نسل قبلی قویتر است .

VW Golf VI GTI Concept

مصرف سوخت گلف در هر صد کیلومتر تنها 2/6 لیتر می باشد .

میزان تولید گاز دی اکسید کربن در هر کیلومتر نیز علی رغم افزایش قدرت از 189 گرم به 178 گرم کاهش پیدا کرده است .

شتاب صفر تا صد جی تی آی 6 برابر 2/7 ثانیه می باشد .

از جمله تجهیزات ایمنی - دینامیکی این خودرو می توان به سیستم ACC یا کنترل فعال بدنه سه حالت مختلف را برای کنترل سیستم ها و اجزای خودرو ارایه می دهد و سختی و نرمی  بخش هایی نظیر سیستم تعلیق - فرمان و دریچه ی گاز را مطابق خواست راننده تغییر می دهد .

این سیستم سه حالت " راحت " - " عادی " و " اسپرت " را ارایه می کند .

یک دیفرانسیل لغزش محدود که XDS نام دارد در کنار سیستم کنترل پایداری به کنترل ثبات گلف در مسیر می پردازد .

مسلما جی تی آی جدید هاچ بک داغی است که می تواند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند و از همین الآن نظرات بسیار مشتاقانه ی مردم در سایت های مختلف موید این گفته می باشد .

تولید این خودرو از بهار سال 2009 آغاز خواهد شد .

 

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم . امیدوارم مطلب قبلی مورد توجهتون قرار گرفته باشه .

برای امروز می خوام در مورد یکی از ویرایش های جدید مرسدس سی کلاس مطلب بنویسم .

منتظر نظراتتون هستم .

 

Mercedes C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition

 

شرکت مرسدس اعلام کرد که از موتور جدید ۲/۲ لیتری دیزل خود که بر روی مدل C250 CDI Bliue EFFICINECY Prime Edition نصب شده پرده برداری خواهد کرد .

توان تولیدی این موتور برابر 204 اسب بخار ( 150 کیلووات ) و حداکثر گشتاور آن 500 نیوتون متر می باشد .  شتاب صفر تا صد کیلومتر سی کلاس با این موتور برابر 7 ثانیه و حداکثر سرعت نیز به وسیله ی محدود کننده به 250 کیلومتر در ساعت محدود  شده است .

با این ویژگی ها این خودرو عملکرد یک خودروی شش سیلندر را با یک موتور چهار سیلندر ارایه می کند .

تمهیداتی نیز بر روی آیرودینامیک خودرو صورت گرفته تا میزان بازدهی افزایش یابد . طرح آینه ها روان تر شده و محل جاگذاری آن ها نیز اندکی تغییر کرده . تایرهایی با مقاومت غلطشی کم و فرمان فعال پربازده ( که تنها در صورت چرخاندن پمپ هیدرولیک را به کار می اندازد ) نیز از جمله ی موارد در نظر گرفته شده برای این خودرو است .

با این تمهیدات میزان مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر به طور متوسط برابر ۲/۵ لیتر است و میزان تولید گاز دی اکسید کربن ( CO2 ) نیز 138 گرم در هر کیلومتر است .

بر روی مانیتور روبروی راننده سیستمی تعبیه شده که بهترین زمان تعویض دنده را نمایش میدهد تا با استفاده از آن مصرف سوخت خودرو به پایین ترین حد ممکن برسد .

میزان مصرف سوخت نیز در هر لحظه بر روی این نمایشگر نقش می بندد .

موتور جدید دارای ویژگی های فنی قابل توجهی است که می تواند بر روی سایر محصولات مرسدس بنز نظیر کلاس های GLK و حتی E کلاس قرار بگیرد .

این موتور را می توان به عنوان رقیب موتور 2 لیتری ب ام و که آن نیز 204 اسب بخار قدرت تولید می کند محسوب کرد .

به نظر می رسد که با اوج گرفتن بحران سوخت در دنیا شرکت های پیشرو و با علم آلمانی نیز دست به کار شده اند تا مدل هایی درخور توجه را ارایه کنند . فولکس واگن ; مرسدس ; آئودی و ب ام و هر کدام با توانایی های بالایی که دارند استانداردهای جدیدی را در این رابطه تدوین کرده اند .

تولید " عالی ترین ویرایش " این خودرو به طور محدود و تنها 5000 دستگاه است و قیمت آن نیز برابر 40638 یورو است .

.........................................................................................................................................

سلام دوستان

امروز میخوام در مورد یکی از ورژن های جدید گلف ۶ بنویسم .

منتظر نظراتتون هستم .

در ضمن به همه ی خوانندگان این وبلاگ پیشنهاد میکنم برای این که از بروز شدن وبلاگ مطلع بشن ایمیلشون رو تو قسمت خبرنامه قرار بدن .

 

VW Golf VI BlueMotion Concept

در پی معرفی رسمی نسل ششم فولکس واگن گلف این شرکت دست به معرفی گونه ای از این خودرو با نام " Blue Motion " کانسپت زد .

این خودرو با موتور 6/1 لیتری TDI ( دیزلی ) به قدرت 105 اسب بخار ( ps) و گشتاور 184 پوندفوت که در دور موتور 2000 ایجاد می شود عرضه خواهد شد .

این موتور که از نسل سوم سیستم تزریق سوخت " کامان ریل " برخوردار می باشد در سیکل ترکیبی تنها 16/3 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر می سوزاند و در هر کیلومتر نیز تنها 99 گرم گاز دی اکسید کربن متصاعد می کند .

این مشخصات شباهت زیادی به برادر کوچکترش " پولو Blue Motion " دارد .

شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو برابر 3/11 ثانیه می باشد و حداکثر سرعت نیز برابر 188 کیلومتر در ساعت است .

اما شرکت فولکس واگن برای بهبود بازدهی این خودرو دست به اقداماتی زده که از آن جمله می توان به استفاده از تایرهایی با مقاومت غلطشی کم ; بهینه سازی آیرودینامیک و اصلاح ضرایب گیربکس پنج سرعته ی آن اشاره کرد .

برای مقایسه بد نیست بدانید که موتور 2 لیتری TDI با 110 اسب بخار ( ps) قدرت و بدون پسوند Blue Motion در هر کیلومتر 119 گرم دی اکسید کربن و در هر صد کیلومتر 8/3 لیتر گازوئیل مصرف می کند .

این گلف جدید سال آینده در کشور انگلستان به فروش خواهد رسید و متعاقب آن در سال 2009 به بازار فروش سایر کشورها نیز راه خواهد یافت .

..........................................................................................................................................................

 

 

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

امروز میخوام در مورد جانشین کیا سراتو بنویسم . بله کیا سراتو ! همون خودرویی که الآن داره تو بازار کشورمون به فروش میرسه . ولی بزودی باید گفت خداحافظ کیا سراتو !! ... خودتون مطلب رو بخونید .

منتظر نظراتتون هستم .

 

Kia Forte

 

Carscoop / Kia Forte

بالاخره کیا از محصول جدید خود Forte پرده برداري كرد .

اين خودروي جديد قرار است كه جايگزين كيا سراتو / سپكترا شود . هدف نهايي توليد اين خودرو 220000 دستگاه در نظر گرفته شده كه فقط 50000 دستگاه آن در خود سايت اصلي واقع در كشور كره ي جنوبي توليد مي شود .

گفتني است كه مدت زمان از قوه به فعل در آمدن ايده ي توليد اين خودرو فقط 2 سال بوده و شركت كيا توانسته تا با استفاده از نرم افزارهاي طراحي CAD و مكانيزه كردن مراحل ساخت به روند توليد اين خودرو سرعت ببخشد .

طراحي خارجي اين خودرو واقعا جذاب است و چراغ هاي خشن و افقي جلو زيبايي فوق العاده اي به اين كره اي بخشيده است . 

البته با ديدن Forte ممكن است كه بي اختيار به ياد خودروي مشهور و پرطرفدار هوندا سيويك بيفتيد !!

Kia Forte

نماي عقب اين اتومبيل با وجود شباهت هايي كه به پسرعموي بزرگ تر خود هيونداي سوناتا دارد زيبا و دلربا است و فرم تيز آن زيبايي قابل توجهي را براي اين خودرو ارزان قيمت به ارمغان آورده است .

شايد اين سوال ذهن شما را مشغول كند كه چرا ارزان قيمت ؟؟ چون بهاي اين خودرو فقط 11500 دلار آمريكا خواهد بود  ! ( فكر كنيد ببينيد با حدود 11 مليون تومان چه خودرويي در بازار ايران قابل خريداري است ؟ شايد تندر 90 E0  البته با كولر !! ) .

علي رغم ارزان قيمت بودن موتور بنزيني  در نظر گرفته شده براي اين خودرو 6/1 ليتر حجم دارد و 124 اسب بخار قدرت توليد مي كند . ميزان حجم موتور ديزلي نيز همين مقدار است ولي حداكثر قدرت آن برابر 128 اسب بخار مي باشد .

اين خودرو در نيمه ي سال 2009 در آمريكا به معرض نمايش گذاشته خواهد شد و متعاقب آن مدل كوپه نيز وارد بازار خواهد گشت .

Carscoop / Kia Forte

كيا اين اتومبيل را بر مبناي كانسپت " كوپ " كه در نمايشگاه خودروي نيويورك نمايش داده شده بود ساخته است .

از تجهيزات اين خودرو مي توان به بلوتوث ;  تعدادي ايربگ و سيستم ناوبري با قابليت فرمان دهي از طريق صدا اشاره كرد .

پايان سخن :

يك گام بلند از سوي كره اي ها و اين بار توسط شركت كيا در حال برداشته شدن است . اين خودرو مطمئنا با كمك چهره ي زيباي خود و موتور قدرتمندي كه دارد در كنار برگ برنده ي بزرگي به نام " قيمت " به موفقيت قابل توجهي دست پيدا خواهد كرد .

اميدواريم كه مسئولان شركت اطلس خودرو كه نمايندگي كيا در ايران را بر عهده دارند نسبت به واردات اين خودروي ارزشمند اقدام كنند .

Carscoop / Kia Forte

000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

برای امروز آقا حامد اسکندری مطلب بسیار خوبی رو در مورد آئودی آر اس ۶ در نظر گرفتن . با توجه به این که به بررسی مدل آ۶ در مطلب قبلی پرداخته بودیم فکر می کنم که این مطلب که در مورد مدل قویتر این سریه حق مطلب رو ادا کرده باشه .

منتظر نظراتتون هستم .

.: 2009 Audi RS6 :.

۵۸۰ اسب بخار ، ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور ، توربوی دوقلو ، موتور V10 و سیستم چهارچرخ متحرک کواترو همگی دایلی هستند که Audi RS6 را منحصر به فرد می کنند. بعد از عرضه ی مدل استیشن RS6 Avant اکنون نوبت به معرفی مدل سدان RS6 رسیده. خودرویی که به لطف عملکرد فوق العاده و قابلیت های دینامیکی بالا در سطح سوپراسپرت های بزرگ شناخته خواهد شد.

موتور ده سیلندر 5 لیتری جدید آیودی ، تکنولوژی های روز آئودی را در خود جمع کرده : سیستم تزریق سوخت مستقیم FSI ، روغن کاری dry-sump و دو توربوشارژر با فشار 23 psi. این ویژگی ها رانندگی نرم و قدرتمند و قیرقابل مقایسه ای برای RS6 فراهم می کنند ؛ با پیک گشتاور 650 نیوتن متر در دور های 1500 تا 6250 که تقریبا تمام رنج دور موتور را تحت پوشش قرار می دهد. پیک توان 580 اسب بخاری نیز در دور 6250 تا 6700 بدست می آید.

 

با نسبت قدرت به وزن 3.4 کیلوگرم به ازاری یک اسب بخاری ، RS6 مثل یک سوپراسپرت عمل می کند. موتور V10 آر اس 6 به سرعت به فشار روی پدال گاز عکس العمل نشان داده و به نرمی و با غرش مهیبی شتاب گیری می کند . شتاب صفر تا صد آن فقط در 4.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن بصورت الکترونیکی روی 250km/h محدود شده. البته بصورت سفارشی می توانحداکثر سرعت را به 280km/h نیز افزایش داد.

قدرت موتور بوسیله ی یکی از نسل های جدید گیربکس های اتوماتیک آئودی انتقال می یابد ، گیربکس شش سرعته ی تیپ ترونیک. مدت زمان تعویض دنده ی این گیربکس به یک دهم ثانیه کاهش پیدا کرده که تقریبا نصف مدت زمان پاسخگویی گیربکس های مدل های مشابه می باشد. گیربکس آئودی قابلیت تعویض دنده ی دستی را نیز داراست و راننده می تواند دنده ها را  بوسیله ی اهرم دنده یا پدال های دستیی که پشت غربیلک فرمان نصب شده عوض کند.

مهندسان آئودی تکنولوژی جدیدی به نام DRC را نیز به RS6 اضافه نموده اند. DRC مخفف کلمه ی Dynamic Ride Control  بوده و بوسیله ی محور هایی که بصورت مورب به کمک فنرها متصل شده کار می کند. نحوه ی کار DRC بدین صورت است که وقتی شما در حال دور زدن هستید مایع درون محور ها به کمک فنر زیر فشار جاری شده و غلطش ماشین را کمتر می کند. DRC قابل برنامه ریزی بوده و سه حالت رانندگی دارد:  Sport ، Comfort و dynamic. علاوه بر این محور جلوی RS6 به کمک چهار بازوی آلمینیومی سبک و محکم نگه داری می شوند و محور عقب نیز از نو تنظیم شده تا رانندگی اسپرت تری برای راننده فراهم کنند.

 ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

سلام دوستان

امروز میخوام مطلبی متفاوت بنویسم . بررسی خط تولید فورد فیستا موضوع مطلب امروزه .

داشتم فکر می کردم اگه هر ماشینی که داره تو یه مسیر میره حداقل یک نفر از افرادی رو که پیاده هستن سوار کنه چه قدر از تعداد ماشین های اضافه و بار ترافیک کم میشه . متاسفانه این فرهنگ تو جامعه ی ما جا نیفتاده و میبینیم که خیلی از ماشین های تک سرنشین حاضر نیستن حتی یک نفر مسافری رو که کنار خیابون وایستاده سوار کنن . در حالی که با این کار هم از بار ترافیک کم میشه و هم اون پیاده ی بدبخت تو سرما و گرما منتظر ماشین نمیمونه . در ضمن از فشار به خطوط اتوبوس رانی و مترو هم جلوگیری میشه . پس خواهش من از شما خوانندگان عزیز وبلاگ اینه که به سهم خودتون این کار خیر رو انجام بدین مطمئنا پس از مدتی این به یک فرهنگ مفید برای جامعه تبدیل میشه .

منتظر نظراتتون هستم .

All-New Ford Fiesta

All-New Ford Fiesta Production Line

امروز تولید نسل جدید فورد فیستا آغاز می شود . این خودرو نقش تاثیر گذاری در آینده ی شرکت فورد به خصوص در بخش خودروهای کوچک دارد .

در حال حاضر سایت تولیدی این خودرو در شهر کلن آلمان افتتاح گردید . در این سایت تاکنون بیش از ۴/۳ ملیون دستگاه فیستا تولید شده و نسل جدید این خودرو نیز برای اولین بار در این سایت تولید می گردد .

در هفته ی قبل گزارش شده بود که بیش از ۳۰۰۰ متر توری مخصوص طراحی شده در جشنی بر روی دیواره های آن کشیده شده است .

سال بعد تولید این خودرو در نانجینگ چین و رایونگ تایلند نیز آغاز می شود تا نیاز بازارهای آسیایی از این سایت ها تامین شود .

All-New Ford Fiesta

از ژانویه ی ۲۰۰۹ سایت والنسیای اسپانیا نیز کار تولید این خودرو را آغاز خواهد کرد و در سال بعد از آن یعنی سال ۲۰۱۰ خط تولید این خودرو برای تامین نیازهای بازار ایالات متحده ی آمریکا در مکزیک راه اندازی خواهد شد .

آقای " آلن مولالی " عقیده دارد که فیستا یک نماد چشمگیر برای فورد است و این خودرو طراحی و ساخته شده تا همه ی مشتریان در سراسر جهان از آن استفاده نمایند .

فورد انتظار دارد که ظرف مدت پنج سال بیش از یک ملیون دستگاه از این خودرو را به فروش برساند .

All-New Ford Fiesta

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

این چند روزه بازار عکس های جاسوسی حسابی داغه و بیشتر سایت ها به این موضوع می پردازند . البته معمولا قبل از برگزاری نمایشگاه های معتبر شاهد چنین وضعی هستیم .

امروز میخوام به معرفی خودرویی بپردازم که مثل مگان بدون پوشش دیده شده .

منتظر نظراتتون هستم .

2010 Buick LaCrosse

از زمان معرفی این خودرو در سال ۲۰۰۵ همه ساله مدل بهینه سازی شده ی این خودرو وارد بازار می شود و به همین دلیل " لاکراس " هنوز تازه و سر حال به نظر می رسد .

اما این که شرکت بیوک این قدر سریع دست به تغییر کلی چهره ی این خودرو زده کمی عجیب به نظر می رسد .

ظاهر این خودرو تقریبا همانی است که در نمایشگاه خودروی پکن با عنوان " اینویکتیا " به معرض نمایش گذاشته شده بود .

نمای کلی این خودرو شباهت زیادی به اینویکتیا دارد ولی در آن مشخصه ی کلی خودروهای بیوک دیده نمی شود .

شیب سقف زیاد نمای بغل این خودرو را به اتومبیل های به اصطلاح کوپه ی چهاردر نظیر فولکس واگن فیتون سی سی و مرسدس سی ال اس شبیه می کند . دماغه ی جلوی روان و صیقلی تداعی کننده ی کادیلاک انکلیو جدید است .

نمای داخلی خودرو نیز با سبک جدید طراحی کنسول نشان دهنده ها زیباتر از نسل قبل گشته است .

احتمالا مدل پایه ی این خودرو با یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر دار و گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک عرضه شود .

مدل قويتر نیز احتمالا به موتور v6 كه 304 اسب بخار قدرت توليد مي كند و در كاديلاك سي تي اس نيز مورد استفاده قرار گرفته مجهز خواهد شد .

احتمالا اطلاعات رسمي اين خودرو در نمايشگاه لس آنجلس امسال اعلام شود .

00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

سلام دوستان

از نظراتتون متشکرم . در مورد سوال دوستمون آقا امید که دلیل شطرنجی بودن چهره ی افراد حاضر در تصویر رنو مگان رو پرسیده بودم باید بگم که خود من هم نتونستم دلیل قطعی پیدا کنم ولی احتمالا عکاسان نخواستند تا افرادی که این تست رو انجام دادن شناسایی بشن تا شاید از مشکلات بعدی جلوگیری بشه .

امروز باز هم آقای حامد اسکندری مطلبی رو تهیه کردند که با هم این مطلب خوب رو میخونیم .

.: 2009 Toyota Corolla :.

 

قبلا مطلبی در باره ی کرولا خوانده بودم که در آن نوشته شده بود ، غالب مردم ، تویوتا را با نام کرولا می شناسند!!! احتمالا رمز موفقیت این اتومبیل محبوب علاوه بر ارزان و قابل اعتماد بودن آن ، سابقه ی چهل ساله ی تولید آن بوده است. البته مدل 2009 کرولا نیز ویژگی مدل های قبلی خود را حفظ کرده و تنها کمی بر قطعات لوکس آن افزوده شده.

اولین بار کرولا در سال 1960 به عنوان یک خودروی کامپکت کوچک دیفرانسیل عقب روانه ی بازار شد. در سال 1670 نیز نسل جدیدی از آن عرضه شد که توانست عنوان پرفروش ترین کالای صادراتی ژاپن را کسب کند. در نهایت سال گذشته مدل دیفرانسیل جلوی کرولا توانست با فروشی حدود 30 میلیون دستگاه ، رکورد بهترین فروش سال 2008 را بشکند. تویوتا معمولا هر 4 الی 5 سال نسل جدیدی از کرولا را وارد بازار می کند و اکنون شاهد نسل دهم کرولای 2009 هستیم. کرولای 2009 کمی طویل تر ، پهن تر و کوتاه تر از مدل های قبلی ساخته شده و در 5 مدل پایه ، LE ، S ، XLE و XRS تولید خواهد شد.

کرولای مدل XLE دارای پیشرانه ای 1.8 لیتری است با آرایش 4 سیلندر خطی که مجهز به سیستم DOHC می باشد ( از دو میل سوپاپ استفاده می کند.) و ماکزیمم توان آن 135 اسب بخار است. گیربکس آن نیز از نوع چهرسرعته ی اتوماتیک است.

طراحی خارجی:

 

تویوتا برای فروش بیشتر خود تصمیم گرفته سن متوسط مشتری هایش را کمتر کند به همین دلیل تلاش طراحان بر این بوده که ضاهر خودرو را اسپرت تر جلوه دهند. برای رسیدن به این هدف بدنه را پهن تر ، ارتفاع اتومبیل را پایین تر آورده و چراغ های خودرو را کشیده تر کرده تا به کرولا چهره ای خشن تر و جسورتر داشته باشد . این تغییرات در حدی بوده که هوندا سیویک را در ذهن بیننده تداعی می کند.

خودروهای ارزان قیمت ، همانند قیمت کمی که دارند سود کمی هم برای تولید کننده به همراه می آورند. به همین دلیل خودروسازان تلاش می کنند بیشتر از قطعات تیره ی پلاستیکی ارزان استفاده کنند. بنابراین قطعاتی مثل آینه و دستگیره ها همرنگ بدنه نخواهند بود. ولی سیاست هایی از این قبیل از نظر تویوتا کاملا باطل شده به حساب می آیند و همگی قطعات همرنگ بنده هستند.

طراحی داخلی:

در طراحی داخلی ، تویوتا ۲ هدف را دنبال کرده: اولی جادار کردن کابین و دومی راحتی سرنشینان. با افزایش طول و پهنای خودرو و نصب صندلی های راحتر و بزرگتر توانسته اند به اهدافشان دست پیدا کنند. در طراحی داشبورد نیز از دو رنگ سفید و سیاه استفاده شده و کنسول ساده اما زیبای کابین را با دو نوار کرومی احاطه کرده اند. فرمان نیز بسیار ساده و ابتدایی بوده و حتی ساده ترین امکانات مثل کنترل کروز را نیز ندارد. البته با پرداخت هزینه های بیشتر قابل نصب هستند.

عملکرد موتور:

سواری کرولا به هیچ وجه با ظاهرش همخوانی ندارد. برخلاف ظاهر اسپرت ماشین ، عملکرد موتور اصلا اسپرت نبوده و راحت است با وجود این نسبت به مدل های قبلی هندلینگ و شتاب گیری بهتری دارد. به هر حال از موتور ۱۳۵ اسب بخاری انتظار بیشتری هم نمی توان داشت. روی هم رفته سیستم تعلیق نرم بوده و کنترل اتومبیل را راحت تر کرده. ترمز ها نیز قوی و خشک هستند.

نتیجه گیری:

2009 Toyota Corolla بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال خودرویی ارزان ، راحت و قابل اعتماد برای استفاده ی روزانه هستند. نمای داخلی اسپرت تر و فضای داخلی راحت تر و جادار تر شده. و در نهایت انتخاب مناسبی به عنوان سدان کوچک خانوادگی با قیمتی کمتر از ۲۰۰۰۰ دالار می باشد.

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

 

مگان 3

ولادت با سعادت امام حسین ( ع ) و برادرشان حضرت ابوالفضل ( ع ) را به تمامی دوستداران خاندان اهل بیت تبریک عرض می کنم .

 

www.cars.mihanblog.com

معرفي جديدترين خودروهاي روز دنيا !

با " كارز "‌از منابع خارجي بي نياز شويد !!

 

 

Renault Megane III

AUTOMEDIA / Renault Megane III Caught Uncovered During Video Shoot

رنو مگان چند وقتی است که در بازار کشور ما نیز حضور دارد و همه روزه شاهد تردد آن در خیابان ها هستیم . اما رنو مگانی که در این مطلب تصاویر آن را مشاهده می کنید کاملا با مدل عرضه شده در کشورمان متفاوت است .

نسل جدید رنو مگان بزودی به معرض نمایش گذاشته خواهد شد و مطمئنا در نمایشگاه پاریس امسال شاهد حضور آن خواهیم بود .

یکی از داغ ترین خبرهای هفته ی قبل مربوط به بازداشت خبرنگار هفته نامه ی " اتوپلاس " فرانسه بود که تصاویر یکی از جدیدترین محصولات رنو را به روزنامه ها فروخته بود . اما تصاویری که اکنون در مورد نسل سوم مگان مشاهده میکنید در کشور آمریکا گرفته شده است .

چهره ی مگان جدید بسیار هجومی است و در عین حال دارای رگه هایی از مدل لاگونا می باشد .

ورودی های هوای بزرگتر و برجسته تر هماهنگی مناسبی را با چراغ های کشیده ی جلو ایجاد کرده اند .

AUTOMEDIA / Renault Megane III Caught Uncovered During Video Shoot

شیب بسیار زیاد خط کمر ( خط جدا کننده ی شیشه از بدنه ) و ارتفاع زیاد آن هیبتی خوفناک به این هاچ بک فرانسوی بخشیده است .

نسل جدید مگان بر روی پلاتفرم نیسان قشقایی ساخته شده و پس از عرضه ی مدل های هاچ بک پنج و سه در متعاقبا گونه های سدان - کانورتیبل - کوپه و حتی کراس اوور آن نیز عرضه خواهد شد .

از رقبای مگان می توان به فیات براوو  - پژو ۳۰۸ و فولکس واگن گلف اشاره کرد .

البته به تازگی تصاویر رسمی از نسل جدید فولکس گلف منتشر شده و در نمایشگاه پاریس شاهد رونمایی آن خواهیم بود .

این طور که به نظر می رسد این نمایشگاه به به صحنه ی نبردی تمام عیار بین مگان ۳ و گلف ۶ تبدیل شود !!

AUTOMEDIA / Renault Megane III Caught Uncovered During Video Shoot

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰