اتومبیل

ب ام و

اتومبیل

ب ام و

آزمایش بزرگ! (قسمت اول)

سلام دوستان بالاخره روز آزمایش فرا رسید در این آزمایش که بین خودرو های ۲۵ تا ۳۳ ملیون تومانی صورت میگیرد قصد دارم خودرو برگزیده را به شما عزیزان معرفی کنم تا هنگام خرید دچار شک و تردید نشوید .البته این آزمایش در دو قسمت تهیه میشود و ارایه قسمت دوم در صورت نظر دادن شما است .

خودروهای موجود در آزمایش:

۱ـ سوبارو لگاسی ۲۰۰۰

۲ ـ رنو مگان ۲۰۰۰

۳ ـ سوزوکی گراندویتارا

۴ ـ هیوندای سوناتا

۵ـ مزدا ۳۲۳ تیپ ۵

۶ ـ تویوتا کرولا (مدل ساده)

۷ـ سیتروئن سی ۵ ۲۰۰۰

رتبه هفتم :  مزدا ۳۲۳ تیپ ۵:

شاید در نگاه اول مزدا چندان مورد توجه قرار نگیرد ولی باید قبول کرد که    کیفیت قطعات آن و مونتاژ آن (به علت وارداتی بودن قطعات) هم چنان در سطح بالایی قرار دارد و هنوز هم از بسیاری از خودروهای داخلی بهتر است

ولی این اتومبیل که تیپ ۵ آن برای آزمایش انتخاب شد به دلیل داشتن موتور ۱۶۰۰ سی سی (ضعیفترین در گروه) و قدیمی بودن مدل آن نسبت به مدل روز (مدل روز مزدا ۳ )هم چنین قدرت پایین ۱۰۶ اسب بخاری آن که پایین ترین در گروه بود به رتبه ای بهتر از این دست نیافت .

هم چنین در رده ی تجهیزات نیز اگر چه با داشتن ترمز ای بی اس و ۲ ایربگ از تجهیزات خوبی برخوردار است ولی عدم وجود ترمز دیسکی در چرخ های عقب کمی برای این اتومبیل در این رده عجیب به نظر میرسد.

رتبه ششم : تویوتا کرولا ۱.۸ :

این اتومبیل در بازار های جهانی از استقبال خیلی خوبی بهره مند شد که البته بخشی از آن ناشی از کیفیت بالای ساخت آن است که زبانزد خاص و عام است . علت این که این اتومبیل به مقام ششم نایل گشت این بود که علی رغم داشتن قیمتی در حدود ۲۶ ملیون برای مدل دستی ولی تجهیزاتی که دریافت میکنید در حد یک ۲۰۶ هم نیست!

ضبط صوت آن از نوع کاست دار است و شیشه های آن برقی نیست!!

موتور آن نیز با داشتن ۱۸۰۰ سی سی حجم دومین پیشرانه ضعیف گروه است ولی به لطف سیستم زمانبندی متغییر سوپاپ ها از ۱۲۶ اسب بخار بهره میبرد و کشش آن در حد موتورهای دو لیتری گروه است .

این اتومبیل در سایت تویوتا واقع در استرالیا تولید میشود و در حقیقت ساخت ژاپن نیست .ولی کیفیت آن در سطح جهانی تویوتا قرار دارد.

بر روی جاده نیز به علت ارتفاع بیش از اندازه خودرو که از قابلیت های اسپرتی آن میکاهد احساس چندان خوبی به شما دست نمیدهد و دینامیک آن پایین تر از میانگین گروه است. در کل کرولا خودرویی است که در صورتی که آن را بپسندید دل کندن از آن کمی برای شما سخت است.

 

رتبه پنجم : سوزوکی گراندویتارا

شاید دیدن این اتومبیل در رده ی پنجم کمی برای شما عجیب باشد ولی حقیقت این است . سوزوکی که به تازگی توسط شرکت ایران خودرو و در شعبه خراسان مونتاژ میگردد و قیمت ثبت نامی آن ۳۲ ملیون است که گرانترین در گروه است و این یکی از علل برای بدست آوردن این رتبه است .

موتور این اتومبیل با داشتن ۲۰۰۰ سی سی حجم و ۱۴۰ اسب بخار قدرت از کشش و قدرت خوبی برخوردار است و میتواند نیاز سوزوکی که بر خلاف سایر خودروهای گروه از طرح اس یو وی بهره میگیرد را داراست . قدرت پیشرانه نیز در حد و اندازه ی سایر پیشرانه های دولیتری گروه است .

اما کابین و اتاق این خودرو از اندازه ی کوچکی برخوردار بوده و این جا ذات ویتارا که خودرویی کوچک و شهری است آشکار میشود و شما به هیچ وجه نباید توقع یک اس یو وی بیابانی را از این کوچولوی شهری داشته باشید.

رتبه چهارم :  هیوندای سوناتا

 

نسل نوین این خودرو به تازگی وارد بازار شده و تقریبا بطور همزمان در ایران نیز عرضه میگردد این اتومبیل از دو نوع پیشرانه ۴ و ۶ سیلندر بهره میبرد که ما گونه ۴ سیلندر آن را برای این آزمایش برگزدیدیم . کره ای ها بخوبی درس های خود را آموخته اند بطوری که این اتومبیل در بازارهای اروپا رقیب فولکس پاسات و آئودی و پژو ۴۰۷ است . البته هم چنان این اتومبیل از پاسات که اسطوره ای در این کلاس است عقب است ولی کیفیت کابین و موتور آن بسیار پیشرفت کرده و اگر شما هیوندای را همان هیوندای ۱۰ سال قبل میپندارید سخت در اشتباهید . در کل سوناتا با داشتن قیمت ۳۰ ملیون تومانی میتواند رقیب سرسختی در این گروه باشد به خصوص این که این اتومبیل از موسسه جی دی پاور رتبه دوم کیفیت را نیز دریافت کرده است.

 

دوستان عزیز قسمت اول این آزمایش به پایان

رسید اگر مایل به ادامه این آزمایش و مشخص

شدن رتبه های ۱ تا ۳ هستید نظر بدهید.

بزودی

بزودی آزمایش خودورهای ۲۵ تا ۳۳ ملیونی در صورتی که حداقل ۵

نظر دریافت کنم.

این آزمایش جامع ترین آزمایش خودرو است.

سلام

حتما به بهترین وبلاگ اتومبیل قرن! سر بزنید؛ رفتن به این وبلاگ به همه ی طرفداران اتومبیل توصیه میشود ؛در ضمن از آرشیو مطالب نیز استفاده کنید ؛ هر ماشینی که درخواست کنید مطالب مرتبط با آن نمایش داده خواهد شد.

www.auto2006.blogfa.com