X
تبلیغات
رایتل
اتومبیل
  
 ب ام و
 
آرشیو
 
دوشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1385
خداحافظ مزدا323!...سلام مزدا3!

سلام دوستان " بله شاید تعجب کنید ولی شرکت بهمن موتور اعلام کرد که سال بعد خودروی مدرن مزدا۳ جایگزین خودروی مزدا ۳۲۳ میشود .

ما نیز به عنوان یکی از وبلاگ های تخصصی خودرو در صدد برآمدیم تا این خودروی جدید را مورد آزمایش قرار دهیم . (لطفا تا آخر بخوانید).

با نظرات خود ما را دلگرم کنید تا این وبلاگ را هر روز بروز کنیم. متشکرم.

طراحی بدنه:2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

طراحی این خودرو بی شباهت به دیگر مدل های مزدا نیست و شباهت این خودرو با نسل قبلی آن یعنی مزدا پراتژی (۳۲۳ خودمان) کاملا مشهود است . جلو پنجره این خودرو مانند دیگر مدل های مزدا است و در کل طرح ظاهری عامه پسند و زیبایی دارد . رینگ های اسپرت آن نیز به جذابیت ظاهری این خودرو می افزاید . شاید نکته ای کخ در نگاه نخست چندان به چشم نیاید ولی یک عیب محسوب میشود عدم وجود پروژکتور جلو است که در خودرویی با قیمت ۱۳۰۰۰ دلار در بازار آمریکا چندان عجیب نیست (جالب اینجاست که مزدا ۳۲۳ نیز در بازار های جهانی ۱۳۰۰۰ دلار قیمت دارد ولی درایران به دو برابر قیمت فروخته میشود ! امیدواریم مزدا ۳ نیز به این سرنوشت دچار نشود!)

در کل اگر دوستار خودورهای ژاپنی هستید این اتنومبیلی مناسب برای شماست.

2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door 3/4 Rear Passenger Side

طراحی عقب این خودرو نیز توسط شرت مزدا صورت گرفته و مدل هاچ بک را به صندوقدار تبدیل نموده اند.    چراغ های عقب این خودرو بی شباهت به ام ایکس ۵ مزدا نیست . در کل قسمت عقب از هماهنگی چندان جالبی با قسمت جلو برخوردار نیست که شاید یکی از علل آن فرم اصلی این خودرو که همان هاچ بک بوده است.

موتور و گیربکس: 2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Engine Compartment

این خودرو میتواند از دو نوع موتور که یکی همانند مدل مورد آزمایش از حجم ۲ لیتر برخوردار بوده و احتمالا این موتور برای بازار ایران در نظر گرفته میشود که ۱۵۰ اسب بخار نیرو تولید میکند که قدرت بسیار خوبی نسبت به حجم موتور است . موتور بعدی موتوری ۴ سیلندر و به حجم ۳/۲ لیتر است که ۱۶۰ اسب بخار نیرو تولید میکند .

این خودرو میتواند از یک گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ دنده اتوماتیک نیز استفاده کند .

طراحی داخلی:2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Center 1/3 of Dash

طراحی داخلی این خودرو همانند دیگر خودورهای ژاپنی از موادی ارزان قیمت ولی با ظاهر خوب  استفاده میکند و این دقیقا نکته ای است که کره ای ها هنوز به آن نرسیده اند .

ارگونومی این ماشین در سطح مطلوبی قرار دارد و شما در استفاده از کلید ها مشکل چندانی ندارید . تکمه هایی که بر روی فرمان قرار دارند امکان کنترل ضبط صوت را به شما میدهند .

طراحی کابین این خودرو تا حدودی کسل کننده و خسته کننده است و بخشی از آن به علت اتفاده از رنگ های تیره در طراحی داشبورد این خودرو است که سازنده میتوانست با استفاده از رنگ های کرم و روشن به کابین آن جذابیت بیشتر یببخشد .

در کل کابین این اتومبیل جادار و با خوشبینی آن را زیبا نیز نامید و در کل از مزدا ۳۲۳ که خحودرویی با تکنولوژی یک دهه پیش است بهتر است .(امیدواریم سازنده حداقل مزدا۳ را به قیمت ۳۲۳ عرضه کند ! و خدای نکرده فکر عرضه آن به قیمت ماکسیما را نکند!).

پایان سخن:2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Head on Front

در کل مزدا ۳ خودوریی است با تکنولوژی روز که میتواند در صورت عرضه با قیمتی مناسب و تبلیغات مناسب جایگزین خلفی برای مزدا۳۲۳ باشد . ضمن این که به علت قدرت موتور بالای آن و خوشنامی محصولات مزدا در ایران در صورت تبلیغ و معرفی مناسب به فروشی عالی دست پیدا کند و رقیبی قدرتمند برای خودروهایی در این رده باشد .

امیدواریم سارنده این خودرو را با تجهیزات و قیمت مناسب عرضه کند تا شاید خودروسازی کشورمان بار دیگر با تکنولوژی روز پیش برود! (کاری که هنوز محقق نشده است!!).

موفق باشید                                                                                                               

written by :sina esmaily

written in : auto2006.blogfa.com

copy write 2006

 

2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Console with Storage Areas Open

2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Driver Side Door Controls

2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Full Dashboard and Windshield

2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Glove Box

2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Left 1/3 of Dash

2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Rear Seat

2006 Mazda MAZDA3 i 4-Door Trunk Interior/Cargo Area


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
 
تعداد بازدیدکنندگان : 172340


Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها