X
تبلیغات
رایتل
اتومبیل
  
 ب ام و
 
آرشیو
 
دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1385
فورد و پونتیاک

سلام دوستان

از نظراتتون متشکر . بالاخره چشممون به جمال چند نظر روشن شد . از آقا نیما و امیرحسین متشکرم .

امروز میخواهم یک مقایسه کامل بین پوتیاک جی ۶ که به تازگی وارد بازار آمریکا شده و فورد موستانگ قرار بدم . هر دوی این خودروها روباز هستند و جزء خودروهای نسبتا ارزان قیمت ولی عالی هستند . امیدوارم من رو از نظراتتون بی بهره نگذارید .

2006 Ford Mustang V6 Premium Convertible 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

فورد موستانگ - کانورتیبل

پونتیاک - جی ۶

طراحی ظاهری :

خودروهای روباز به دلیل لذت رانندگی بالایی که دارند برای ۶ ماه از سال خودروهای ایده آلی محسوب میشود و کسی که طعم رانندگی با آن را چشیده کم تر دلش می آید سوار یک اتومبیل سقف ثابت  شود .

این روزها مردم اروپا میتوانند خودروهایی هم چون : پژو - سیتروئن - فیات - ولوو و ... را برای سواری خودروهای روباز انتخاب کنند . اما در آمریکا وضعیت متفاوت است . چون اغلب خودروهایی که نامشان گفته شد و ارزان قیمت نیز هستند به بازار آمریکا راه نیافته اند در نتیجه این خلاء را چه خودروهایی جبران میکنند؟ بله درست حدس زدید پونتیاک جی ۶ و فورد موستانگ که هر دو جزء پرفروش ترین ها و جدیدترین ها هستند .

اگر چه ممکن است طراحی کلاسیک و سنتی موستانگ در برابر طراحی جدید جی ۶ کمی قدیمی به نظر برسد ولی طرح جی ۶ هم آن قدر محصور کننده نیست که طرحی اصل و نسب دار مثل موستانگ را در خود گم کند!

طراحی موستانگ با چراغ های خشن خود به نظر اسپرت به نظر می آید و به شما میگوید که یک آمریکایی اصیل است اما گویا جنرال موتورز تحت تاثیر خودروهای کره ای قرار گرفته و طرح جی ۶ بیشتر به خودروهای کره ای روز شباهت دارد تا یک پونتیاک . البته کمپانی دوو کره که زیر مجموعه جنرال موتورز است از حمایت های آن نیز بهره مند است برخی از محصولات قدیم خود را (مانند دوو ریسر) با نشان  پونتیاک بر روی فرمان عرضه میکرد . حتی تکنولوژی موتور آن نیز از پونتیاک به عاریت گرفته شده بود .

در کل در بخش طراحی علی رغم کهنه تر بودن فورد باید آن را برتر دانست .

طراحی داخلی :

پونتیاک جی -۶

2006 Ford Mustang V6 Premium Convertible Center 1/3 of Dash

فورد موستانگ

 

طراحی کابین هر دو خودرو. شیک و زیباست و انتخاب کردن بین آن ها کمی مشکل است  و ممکن است احتلاف سلیقه وجود داشته باشد ولی کیفیت کابین موستانگ و قطعات ور نگ انتخاب شده برای آن از کابین مشکی رنگ پلاستیکی پونتیاک بهتر است .

طراحی قطعات در هر دو خودرو مناسب است ولی رنگ دسته دنده در پونتیاک کمی ناهمانگ جلوه میکند .

باید در بحث کابین هم باز هم فورد را از موستانگ سرتر دانست .

موتور و گیربکس : 2006 Ford Mustang V6 Premium Convertible Engine Compartment

اما در بحث موتور فورد به موتوری وی شکل ۶ سیلندر به حجم دقیق ۴۰۰۹ سی سی به همراه ۲ سوپاپ در هر سیلندر (که دیگر قدیمی شده است و اغلب خودروسازان از ۴ سوپاپ استفاده میکنند ) که از نوع SOHC میباشد استفاده میکند . حداکثر قدرت و گشتاور موستانگ با این موتور 210 اسب بخار و 240 پاوند بر فوت میباشد .

پونتیاک نیز از موتوری 6 سیلندر به حجم دقیق 3498 سی سی استفاده میکند که آن هم دارای 2 میل سوپاپ میباشد که درای تکنولوژی OHV  (استفاده شده در دوو ریسر ) میباشد . حداکثر قدرت پونتیاک نیز با این موتور 201 اسب بخار و 221 پپاوند بر فوت است .

همان طور که میبینید موستانگ دارای موتور پر حجم تر و قوی تری نسبت به پونتیاک است هم چنین گیربکس موستانگ 5 دنده اتوماتیک است ولی گیربکس پونتیاک 4 دنده اتوماتیک میباشد که خود در شتاب صفر تا صد آن موثر است .

در بخش موتور و قابلیت های دینامیکی نیز موستانگ از پونتیاک پیشی میگیرد .

پایان سخن :

در پایان هر دوی این خودروها را باید خودروهای مناسبی دانست از لحاظ قیمت هم فورد با قیمت پایه 25 هزار دلار و پونتیاک با 28000 دلار جزء ارزانترین های بازار هستند .

اما هر مقایسه ای برنده ای دارد و برنده این مقایسه :

رتبه 1 : فورد موستانگ

رتبه 2 : پونتیاک جی6

این هم جدول کامل مشخسات هر دو خودرو :

فورد موستانگ پونتیاک جی6 مشخصات
سوچ - 2 سوپاپ در هر سیلندر ا اچ وی - 2 سوپاپ درهر سیلندر موتور
4009 سی سی 3498 سی سی حجم موتور
210 اسب بخار در 5800 دور 201 اسب بخار در 5250 دور قدرت
221 در 3800 دور 240 در 3500 دور گشتاور (پوند بر فوت)
5 دنده اتومتیک 4 دنده اتوماتیک گیربکس
16.2 به یک 15.6 به یک نسبت تراکم

5/11 اینچ در جلو

8/11 در جلو - ای بی اس

7/11 در جلو

6/10 در عقب - ای بی اس

ترمزها
4 نفر 4 نفر تعداد سرنشین

215/65 ـآر 16

گوردریچ

پی 225 / 50 آر 18

گودیر

لاستیک ها
4/2 ثانیه 9/2 ثانیه شتاب 0-30 مایل
3/4 ثانیه 7/3 ثانیه شتاب 0-40 مایل
3/7 ثانیه 3/7 ثانیه شتاب 0-60 مایل (96 کیلومتر)
           ___ 2/20 ثانیه شتاب 0-100 مایل (160 کیلومتر)
8/3 ثانیه 7/4 ثانیه شتاب 45 تا 65 مایل
75/0 جی 75/0 جی شتاب جانبی
25635 دلار 28490 دلار قیمت پایه
6/16 گالن

7/15 گالن

ظرفیت باک
19 ام پی جی 19 ام پی جی مصرف در شهر
25 ام پی جی 27 ام پی جی مصرف در جاده

با تشکر از شما .

نویسنده : سینا اسماعیلی

هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است .


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
 
تعداد بازدیدکنندگان : 172340


Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها