اتومبیل

ب ام و

اتومبیل

ب ام و

فورد اسکیپ هیبریدی

سلام دوستان

لطفا با چند اسم نظر ندهید من که گفتم چشم به نوبت به درخواست ها رسیدگی میکنم شما که به من فرصت نمیدید باید یه اطلاعاتی درباره کلیو جمع آوری کنم یا نه؟ در ضمن هر کس هم که ماشین داره برای خودش داره مبارکش باشه ولی لطفا پزش رو این جا نده .

اما یه مطلب مهم : این وبلاگ برای افزایش بار علمی خود و شما خوانندگان عزیز از کلیه محققین " صاحب نظران " کارشناسان " دانشجویان و همه ی کسانی که در امر سیستم ها ی بدنه و موتور خودرو اطلاعات دارند دعوت میکند تا مطالب خود را به ایمیل زیر ارسال نمایید تا به نام خودتان نه تنها در این وبلاگ بلکه به طور همزمان در ۴ وبلاگ دیگر نیز نمایش داده شود . (اصول امانت داری رعایت میشود ) .

ایمیل من : sina.esmaily@gmail.com

اما مطلب امروز دباره ی یک خودروی اس یو وی هیبریدی است که ساخت کمپانی فورد آمریکا است . منتظر نظراتتون هستم .

طراحی خارجی : 2007 Ford Escape Hybrid 4WD 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

اگر چه طراحی ظاهری این خودرو چندان جدید نیست و تا حدودی خسته کننده به نظر میرسد ولی باید گفت طرحی است که از نقاط قوت بالایی بهره مند است . چراغ های جلوی این خودرو با فرم مستطیل شکل خود که حس از حدقه بیرون زدن را به شما القا میکنند به همراه سپرهای نقره ای رنگ جلو مجموعه ی نسبتا زیبایی را جلوه میکنند .

رینگ های اسپرت این خودرو چندان بزرگ نیست ولی در سطح قابل قبولی برای یک خودروی 25000 دلاری هیبریدی قرار دارند .

2007 Ford Escape Hybrid 4WD 3/4 Rear Passenger Side

طراحی این خودرو در قسمت عقب بیش از اندازه ساده است و چراغ های کوچک موجود در عقب این خودرو شما را به یاد خودروهای دهه نود می اندازد .

در کل فرم طراحی این اس یو وی را باید فرمی محتاطانه و به دور از ظرافت های چندان دانست که تنها به عامه پند بودن بسنده کرده .

طراحی داخلی : 2007 Ford Escape Hybrid 4WD Center 1/3 of Dash

درون این خودرو هم  مانند بیرونش ساده است ولی این بار باید گفت که زیباتر از خارج خود است و این به خاطر وجود قطعات پلاستیکی فلز نماست که زیبایی بیشتری به این خودرو بخشیده . طرح دسته دنده و ادوات و نشان دهنده ها همه مانند یک خودروی عادی است ولی کامپیوتر موجود در میان داشبورد اطلاعاتی را دباره ی وضعیت موتور برقی و بنزینی به شما ارایه میکند تا از وضعیت خودرو آگاه شوید .

صندلی های این خودرو از ارگونومی مناسبی برخوردار هستند و میتوانند پاسخگوی یک خانواده ی 5 نفره باشند .

2007 Ford Escape Hybrid 4WD Driver Side Front Door

طرح سرعت سنج نیز همرنگ فضای داخلی اتومبیل است و باعث هماهنگی هرچه بیشتر کابین میگردد.

موتور و گیربکس : 2007 Ford Escape Hybrid 4WD Engine Compartment

مهمترین مشخصه این موتور هیبریدی بودن آن است . یعنی از یک موتور برقی و یک موتور بنزینی تشکیل شده و در دورهای پایین که معمولا در داخل شهر است به خاطر آلودگی بیشتر موتور درون سوز موتور برقی به کار افتاده (تا جایی که شارژ دارد ) و در صورت تمام شدن شارژ موتور بنزینی به عناون کمپرسور عمل میکند . در سرعت های بالا نیز موتور بنزینی به تنهایی یا به صورا تواءم با موتور برقی کار میکنند . بدین ترتیب مصرف سوخت تا میزان نسبتا زیادی کاهش میابد .

موتور این فورد یک موتور به حجم 2300 سی سی است که میتواند 155 اسب بخار نیرو تولید نماید .

این میزان نیرو برای یک اس یو وی کوچک خانوادگی کاملا مناسب است و در قابلیت های دینامیکی این خودرو موثر است .

این خودرو به یک گیربکس 4 دنده اتوماتیک بهره مند است .

پایان سخن : 2007 Ford Escape Hybrid 4WD Head on Front

در پایان باید فورد ایکیپ هیبریدی را خودرویی مناسب برای یک خانواده ی 5 نفره دانست که به خودروهای اس یو وی نیز علاقه مند است و پول زیادی هم برای خرید این خودروها ندارد .

اما در ایران تا وقتی که قیمت بنزین این قدر ارزان است دیگر کسی ککش هم نمیگزد ! تا مصرف سوخت برایش مهم باشد !

2007 Ford Escape Hybrid 4WD Trunk Interior/Cargo Area

فورد و پونتیاک

سلام دوستان

از نظراتتون متشکر . بالاخره چشممون به جمال چند نظر روشن شد . از آقا نیما و امیرحسین متشکرم .

امروز میخواهم یک مقایسه کامل بین پوتیاک جی ۶ که به تازگی وارد بازار آمریکا شده و فورد موستانگ قرار بدم . هر دوی این خودروها روباز هستند و جزء خودروهای نسبتا ارزان قیمت ولی عالی هستند . امیدوارم من رو از نظراتتون بی بهره نگذارید .

2006 Ford Mustang V6 Premium Convertible 3/4 Front Driver Side of the Vehicle

فورد موستانگ - کانورتیبل

پونتیاک - جی ۶

طراحی ظاهری :

خودروهای روباز به دلیل لذت رانندگی بالایی که دارند برای ۶ ماه از سال خودروهای ایده آلی محسوب میشود و کسی که طعم رانندگی با آن را چشیده کم تر دلش می آید سوار یک اتومبیل سقف ثابت  شود .

این روزها مردم اروپا میتوانند خودروهایی هم چون : پژو - سیتروئن - فیات - ولوو و ... را برای سواری خودروهای روباز انتخاب کنند . اما در آمریکا وضعیت متفاوت است . چون اغلب خودروهایی که نامشان گفته شد و ارزان قیمت نیز هستند به بازار آمریکا راه نیافته اند در نتیجه این خلاء را چه خودروهایی جبران میکنند؟ بله درست حدس زدید پونتیاک جی ۶ و فورد موستانگ که هر دو جزء پرفروش ترین ها و جدیدترین ها هستند .

اگر چه ممکن است طراحی کلاسیک و سنتی موستانگ در برابر طراحی جدید جی ۶ کمی قدیمی به نظر برسد ولی طرح جی ۶ هم آن قدر محصور کننده نیست که طرحی اصل و نسب دار مثل موستانگ را در خود گم کند!

طراحی موستانگ با چراغ های خشن خود به نظر اسپرت به نظر می آید و به شما میگوید که یک آمریکایی اصیل است اما گویا جنرال موتورز تحت تاثیر خودروهای کره ای قرار گرفته و طرح جی ۶ بیشتر به خودروهای کره ای روز شباهت دارد تا یک پونتیاک . البته کمپانی دوو کره که زیر مجموعه جنرال موتورز است از حمایت های آن نیز بهره مند است برخی از محصولات قدیم خود را (مانند دوو ریسر) با نشان  پونتیاک بر روی فرمان عرضه میکرد . حتی تکنولوژی موتور آن نیز از پونتیاک به عاریت گرفته شده بود .

در کل در بخش طراحی علی رغم کهنه تر بودن فورد باید آن را برتر دانست .

طراحی داخلی :

پونتیاک جی -۶

2006 Ford Mustang V6 Premium Convertible Center 1/3 of Dash

فورد موستانگ

 

طراحی کابین هر دو خودرو. شیک و زیباست و انتخاب کردن بین آن ها کمی مشکل است  و ممکن است احتلاف سلیقه وجود داشته باشد ولی کیفیت کابین موستانگ و قطعات ور نگ انتخاب شده برای آن از کابین مشکی رنگ پلاستیکی پونتیاک بهتر است .

طراحی قطعات در هر دو خودرو مناسب است ولی رنگ دسته دنده در پونتیاک کمی ناهمانگ جلوه میکند .

باید در بحث کابین هم باز هم فورد را از موستانگ سرتر دانست .

موتور و گیربکس : 2006 Ford Mustang V6 Premium Convertible Engine Compartment

اما در بحث موتور فورد به موتوری وی شکل ۶ سیلندر به حجم دقیق ۴۰۰۹ سی سی به همراه ۲ سوپاپ در هر سیلندر (که دیگر قدیمی شده است و اغلب خودروسازان از ۴ سوپاپ استفاده میکنند ) که از نوع SOHC میباشد استفاده میکند . حداکثر قدرت و گشتاور موستانگ با این موتور 210 اسب بخار و 240 پاوند بر فوت میباشد .

پونتیاک نیز از موتوری 6 سیلندر به حجم دقیق 3498 سی سی استفاده میکند که آن هم دارای 2 میل سوپاپ میباشد که درای تکنولوژی OHV  (استفاده شده در دوو ریسر ) میباشد . حداکثر قدرت پونتیاک نیز با این موتور 201 اسب بخار و 221 پپاوند بر فوت است .

همان طور که میبینید موستانگ دارای موتور پر حجم تر و قوی تری نسبت به پونتیاک است هم چنین گیربکس موستانگ 5 دنده اتوماتیک است ولی گیربکس پونتیاک 4 دنده اتوماتیک میباشد که خود در شتاب صفر تا صد آن موثر است .

در بخش موتور و قابلیت های دینامیکی نیز موستانگ از پونتیاک پیشی میگیرد .

پایان سخن :

در پایان هر دوی این خودروها را باید خودروهای مناسبی دانست از لحاظ قیمت هم فورد با قیمت پایه 25 هزار دلار و پونتیاک با 28000 دلار جزء ارزانترین های بازار هستند .

اما هر مقایسه ای برنده ای دارد و برنده این مقایسه :

رتبه 1 : فورد موستانگ

رتبه 2 : پونتیاک جی6

این هم جدول کامل مشخسات هر دو خودرو :

فورد موستانگ پونتیاک جی6 مشخصات
سوچ - 2 سوپاپ در هر سیلندر ا اچ وی - 2 سوپاپ درهر سیلندر موتور
4009 سی سی 3498 سی سی حجم موتور
210 اسب بخار در 5800 دور 201 اسب بخار در 5250 دور قدرت
221 در 3800 دور 240 در 3500 دور گشتاور (پوند بر فوت)
5 دنده اتومتیک 4 دنده اتوماتیک گیربکس
16.2 به یک 15.6 به یک نسبت تراکم

5/11 اینچ در جلو

8/11 در جلو - ای بی اس

7/11 در جلو

6/10 در عقب - ای بی اس

ترمزها
4 نفر 4 نفر تعداد سرنشین

215/65 ـآر 16

گوردریچ

پی 225 / 50 آر 18

گودیر

لاستیک ها
4/2 ثانیه 9/2 ثانیه شتاب 0-30 مایل
3/4 ثانیه 7/3 ثانیه شتاب 0-40 مایل
3/7 ثانیه 3/7 ثانیه شتاب 0-60 مایل (96 کیلومتر)
           ___ 2/20 ثانیه شتاب 0-100 مایل (160 کیلومتر)
8/3 ثانیه 7/4 ثانیه شتاب 45 تا 65 مایل
75/0 جی 75/0 جی شتاب جانبی
25635 دلار 28490 دلار قیمت پایه
6/16 گالن

7/15 گالن

ظرفیت باک
19 ام پی جی 19 ام پی جی مصرف در شهر
25 ام پی جی 27 ام پی جی مصرف در جاده

با تشکر از شما .

نویسنده : سینا اسماعیلی

هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است .

تا نظر ندین بروز نمیکنم.

تا نظر ندین بروز نمیکنم .