سلام دوستان امروز به معرفی ب ام و سری ۵ میپردازم.
این خودرو رو به درخواست شما معرفی میکنم .
از این به بعد مبانی علمی تقویت خودرو به صورت ؛کاملا علمی؛ در این وبلاگ توضیح داده خواهد شد . ؛ البته به شرط این که بازدید روزانه ی این وبلاگ در روز ۳ رقمی باشد.
طراحی خارجی:
این خودرو در سال ۲۰۰۳ طراحی شد . در آن سال طراحی این خودرو فراتر از زمان خود بود و هنوز هم این خودرو جذابیت خاص خود را دارد و این یکی از عللی است که باعث میشود که مرسدس ای کلاس هم در برابر سری ۵ دچار مشکل شود .
چراغ های کشیده ی جلوی این خودرو از فرمی زیبا برخوردار است همراه با جلوپنجره سنتی ب ام و زیبایی خاصی به این خودرو بخشیده است.
رینگ های اسپرت این خودرو هم به جذابیت آن کمک میکند.
یکی از اشکالاتی که به خصوص در ایران نمود پیدا میکند ط.ل زیاد این خودرو و نیاز داشتن به فضای زیاد برای دور زدن است که علاوه بر جلب توجه زیاد ؛ باعث میشود که راننده دچار مشکلاتی شود .
البته از همه ی این ها که بگذریم ایمنی سری ۵ نیز با توجه به قیمت و کلاسی که در آن قرار دارد به هیچ وجه راضی کننده نیست. این خودرو از موسسه ایمنی اروپا ۴ ستاره دریافت نمود .
در کل باید طراحی این خودرو راباید زیبا دانست .
طراحی داخلی:
طراحی داخلی این خودرو هنگامی که شکل گرفت انتقاد های فراوانی را در پی داشت زیرا طرح عجیب و غریب داخل این خودرو ممکن است به پسند همگان برنیاید .
بعدها این سبک طراحی در همه ی مدل های ب ام و صورت گرفت.
پوشش های چوب داخل این خودرو نیز به زیبایی داخل این خودرو افزوده است ؛ البته اگر از تیرگی بیش از حد کابین آن بگذریم.
در کل کابین این خودرو را میتوان با ارفاق جالب و مورد توجه قرار داد.
موتور وگیربکس:
این خودرو در مدل های مختلف برای بازارهای مختلف عرضه میشود که بدین شرح است:
۵۲۰؛۵۳۰ دی این موتورها از نوع دیزل هستند . و به ترتیب ۲ و ۳ لیتر حجم دارد.
۵۲۰؛۵۳۰؛۵۴۰ و ۵۵۰ آی نیز که همگی بنزینی هستند و به ترتیب : ۲؛۳ ؛۴ و ۵ لیتر حجم دارد .
مدل مورد آزمایش از نوع ۳ لیتری است .
این موتور دارای ۶ سیلندر میباشد که از نوع خطی نیز میباشد . و میتواند ۲۱۵ اسب بخار تولید میکند .
پایان سخن:
این خودرو در بازار ایران بسته به مدل خود بین ۶۰ تا ۸۰ ملیون قیمت دارد ؛البته در ایران مدل ۵۲۰ آی نیز در ایران عرضه میشود که به علت قوی تر بودن مدل ۵۳۰ این خودرو رابرای معرفی برگزدیم.
در پایان منتظر نظرات شما هستم.
سلام دوستان از نظراتتون خیلی متشکرم . در رابطه با معرفی مدل کمری که در ایران عرضه میشه هنوز اطلاعات جامع و کاملی در اختیار ندارم . قول میدم به محض این که اطلاعات کافی بدستم رسید به طور کامل هم مدل های مختلف کمری در آمریکا و هم ایران رو در این وبلاگ توضیح بدم.
امروز هم میخواهم "هیوندای اکسنت ۲۰۰۶" که قراره از آذر ماه وارد بازار بشه و ثبت نامش هم صورت گرفته رو معرفی کنم . البته این ماشین در ایران به اسم "ورنا ۱۶۰۰" وارد بازار میشه.
این خودرو در بازار آمریکا در ۴ مدل گوناگون عرضه میشود . گونه ی اول مدلی است که امروز معرفی میکنم که ۴ در بوده و با کد " جی ال اس" که قراره در ایران هم عرضه بشه است.
مدل های بعدی هم همگی یا ۳ در بوده و یا ۵ در که چون این خودروها فعلا وارد بازار ایران نمیشوند به معرفی شون نمیپردازم .
در آخر این رو هم بگم و برم سراغ معرفی این ماشین . اکسنت ۴ در در آمریکا قیمتی بین ۱۱۸۰۰ تا ۱۲۵۰۰ دلار داره ولی در ایران ۱۶ ملیون برای مدل دستی و ۱۷ ملیون برای گونه ی اتوماتیک قیمت خورده.
طراحی ظاهری:
شاید عمده ترین اشکالی که بر اکسنت (ورنا) های قبلی وارد بود طرحی نه چندان جالب بدنه به همراه چراغ های برآمده آن بود ولی طراحان هیوندای در این مدل سعی کرده اند تا دیگر از آن حالت خبری نباشد و طراحی خودرو را بیشتر به طرح های روز شبیه کرده اند .
طرح نسبتا کشیده ی چراغ های جلوی این خودرو دیگر به خودروهای جنوب شرقی آسیا شباهت ندارد و الآن باید اکسنت را یک اکسنت ژاپنی نامید!!
رینگ های ۱۴ اینچی آلومینیومی اسپرت این خودرو علی رغم زیبایی از ابعاد مناسبی برخوردار نیستند و الآن در بازاری که (آمریکا) که خودروهایی با رینگ های ۱۵ اینچی کم تر پیدا میشومد عرضه خودرویی با رینگ ۱۴ اینچی عجیب به نظر یمزسد!! ولی در ایران که نسل قبلی ورنا دارای رینگ های ۱۳ اینچی بودند عرضه این خودرو با همین رینگ مطلوب مینماید.
در کل طراحی ظاهری و به خصوص چراغ های جلوی این خودرو را باید زیبا و عامه پسند نامید که در حد و اندازه های خودروهایی در همین کلاس است.
طراحی داخلی:
طراحی داخل ورنا نیز نسبت به نسل قبلی آن بهبود یافته ولی عدم هماهنگی بین رنگ روشن و تیره ی کابین ورنا کاملا مشهود است ضمن این که قطعات کابین این خودرو از کیفیت و ظاهر چندان مطلوبی برخوردار نیست و هنوز حاکی از ان است که کره ای ها به تبحر ژاپنی ها در ساخت قطعات ارزان قیمت ولی با ظاهری باکیفیت نرسیده اند .
کابین ورنا از هماهنگی نسبتا خوبی برخوردار است و میتواند راضی کننده باشد. ضمن این که پوشش های کرومی دور کنترل های کولر به زیابیی آن نیز می افزاید.
در کل شما نباید توقع یک لکسِس را از این کره ای داشته باشید. ولی ارگ کمی دقت کنید تا حدودی به شباهت این داخل این خودرو با کمری نسل پیشین پی خواهید برد .
موتور و گیربکس:
همواره در گذشته یکی از نقاط ضعف کره ای ها و هیوندای این بود که از موتور و گیربکسی مناسب سود نمیبرند ولی اکنون میبینید که هیونداغی با کار بر روی این موضوع این مشکل را برطرف کرده مثال های بارز خوروهایی همچون سوناتا و الانترا (آوانته) و ...
ورنا نسل گذشته از موتوری به حجم ۱۵۰۰ سی سی به قدرت ۹۳ اسب بخار بهره می جست که در سربالایی ها واقعا کم کشش بود.
ولی ورنای جدید مجهز به موتوری به حجم ۱۶۰۰ سی سی است که میتواند در آر پی ام ۴۰۰۰ ۱۰۶ اسب بخار (هم اندازه مزدا ۳۲۳ ولی جداکثر قدرت مزدا در دور ۵۵۰۰ به دست می آمد) و این قدرت شاید چندان به چشم نیاید ولی چون در دور پایین تر بدست می آید در شتاب گیری خودرو کاملا موثر است.
این اتومبیل میتواند بسته به انتخاب مشتری (چه در ایران و چه در آمریکا) به گیربکسی ۵ دنده دستی یا ۴ دنده اتوماتیک مجهز شود که گونه ی دستی در ایران ۱۶ ملیون و اتواتیک ۱۷ ملیون قیمت دارد .
پایان سخن:
در کل باید ورنا ۱۶۰۰ را خودرویی زیبا و عامه پسند با مشخصات نی نسبتا مطلوب نامید که شاید اشکال عمده ی آن قیمت بالای آن نسبت به بازار های جهانی است (حدود ۴ ملیون) ولی در جایی که پژو ۴۰۵ با تکنولوژی ۲۰ سال پیش ۱۲ ملیون قیمت دارد قیمت ورنا "کم" هم جلوه میکند!!!!
با تشکر از شما دوستان که این مطلب را مطالعه نموده اید . منتظر نظرات گرم شما عزیزان هستم . (در ادامه شما را به دیدن عکس های این خودرو دعوت میکنم: