سلام دوستان
از نظراتتون خیلی خیلی متشکر. باید بگم این روزها سرم کمی شلوغه برای همین دوشنبه-پنجشنبه و جمعه ها بروز میکنم . منتظر نظراتتون هستم .
برای امروز یک مقایسه بین دو خودروی لوکس بازار در نظر گرفته ام . رقابتی بین دو رقیب همیشگی ! بنز و ب ام و . و این بار در سطحی بالا .
منتظر نظراتتون هستم .
BENZ - S550
VS
BMW 750Li
طراحی ظاهری :
ب ام و سری 7 پس از عرضه از طرحی کاملا غیر عادی برخوردار بود تا جایی که صدای بسیاری را درآورد . البته این به معنای عدم موفقیت سری 7 نبود و این مدل توانست در تاریخ خود رکورد شکن باشد . بالاخره سال قبل ب ام و طراحی ظاهری این خودرو را دچار تغییرات و بهینه سازی هایی نمود تا از انتقادات آن کاسته شود . البته طرح این خودرو اگر چه خیلی جدید نیست ولی برای خودش حرف هایی برای گفتن دارد .
اما در مقابل مرسدس از طرحی کاملا جدید سود میبرد . این خودرو با چراغ های کشیده ی خود که بر روی گلگیر ادامه پیدا کرده ظاهری به مراتب جذاب تر و زیباتر از ب ام و دارد رینگ های اسپرت آن و طرح لوکس این مرسدس زیبایی را نمایش میدهد .
اما وقتی به طرح ب ام و مینگریم به یک نوع بی هویتی و سنگینی بر میخوریم . اگر چه در این خودرو سعی شده تا با رینگ های دیواره کوتاه به جذابیت آن بیفزاید ولی این طرح در برابر طراحی مرسدس رنگ میبازد .
در کل باید طراحی مرسدس را چه در عقب و چه در جلو از ب ام و برتر دانست .
طراحی داخلی :
به داخل هر دو خودرو نگاهی میکنیم . قضاوت مشکل است! کابین هر دو خودرو فوق العاده لوکس و زیباست .
کابین ب ام و از طرحی نسبتا ساده ولی زیبا و در عین حال کارآمد برخودار است که جوی استیک موجود در کنسول میانی در کاستن کلیدهای آن بی تاثیر نیست . البته شاید عدم وجود فرمان چوبی کمی در چنین خودرویی عجیب باشد . سیستم آی-درایو در ب ام و اطلاعات کاملی را به شما ارایه میکند . در کل کیفیت کابین ب ام و بالا و طراحی آن زیبا و ساده میباشد .
طراحی کابین مرسدس جدید و بروز است ولی این به آن معنا نیست که از ب ام و برتر است . رنگ طوسی که در اغلب نقاط کابین دیده میشود به هیچ وجه جذاب نیست و حتی مقدار جوب استفاده شده در کابین نیز از ب ام و کمتر است در حقیقت ب ام و علی رغم طرح قدیمی تر به مدد طراحی قوی و استفاده زیاد از جوب بر کابین مرسدس با چوب های تیره رنگ پیشی گرفته است .
در مرسدس نیز همانند ب ام و از جوی استیک استفاده شده که در کاهش کلیدها نقش موثری داشته .
ارگونومی کابین مرسدس فوق العاده است و صندلی های آن از راحتی بسیار بالایی برخوردار است . در ب ام و نیز همین وضع حاکم است و به اصطلاح چیزی از ینز کم تر ندارد .
در کل در بخش کابین برنده ی اصلی ب ام و 740 میباشد .
موتور و گیربکس :
هر دوی این خودروها به موتورهای 8 سیلندر وی شکل قدرتمند مجهز هستند .
ب ام و این آزمایش بر خلاف نامش از موتوری به حجم 4800 سی سی به قدرت 360 اسب بخار بهره مند است که در برابر موتور 5/5 لیتری مرسدس با 382 اسب بخار قرار میگیرد .
موتور مرسدس چه در حجم موتور و چه در قدرت و گشتاور از ب ام و برتر است ولی نباید فراموش کرد که ب ام و یکی از بهترین موتورسازان جهان است و در ضمن اختلاف قدرت آن نیز چندان نیست .
ب ام و این آزمایش از گیربکسی 6 دنده اتوماتیک استفاده میکند ولی مرسدس از گیربکسی 5 دنده اتوماتیک بهره مند اسنت که قطعا نمونه های مجهز به گیربکس 7 دنده عملکرد بهتری دارند .
در زمینه ی دینامیک نیز ب ام و با سیستم فنربندی قدرتمند خود مرسدس را جا میگذارد . پایداری هر دو خودرو با استفاده از تمامی سیستم های پایداری و ایمنی در سطح بسیار بالایی است ولی در کل عملکرد فنربندی ب ام و از مرسدس بهتر است .
در این بخش مرسدس با اختلاف اندکی ب ام و را از پیش رو بر میدارد .
پایان سخن :
قضاوت میان این دو خودرو سخت و مشکل است .
مرسدس از طرحی زیبا و مدرن و موتوری پر قدرت بهره مند است . ولی ب ام و نیز از کابینی زیبا و دینامیک و گیربکسی بهتر استفاده میکند .
ولی در پایان باید مرسدس را با اختلاف کمی برنده ی آزمایش اعلام کرد و ب ام و را باید در پس آن جای داد .
نوشته : سینا اسماعیلی
سلام دوستان
از نظراتتون متشکرم . من دیروز خواستم بروز کنم ولی میهن بلاگ دچار مشکل شده بود .
امیدوارم به افزایش آمار این وبلاگ کمک کرده باشید . حقیقتا من بیشتر دوشنبه ها " پنجشنبه و جمعه ها بروز میکنم ولی اصولا وقت خاصی نداره و ممکنه هر روز بروز کنم به کار روزانه ام بستگی داره .
امروز میخوام درباره ی آئودی آر۸ که در نمایشسگاه پاریس معرفی شده بود صحبت کنم . امیدوارم نظر یادتون نره .
طراحی خارجی :
این خودرو با هدف رقابت با ب ام و سری ۶ طراحی شد تا خلاء آئودی در این بخش از بازار را جبران کند . طراحی خارجی این خودرو هم با چراغ های خشن و تقریبا کشیده ی خود تا حدودی به سایر مدل های آئودی شبیه است ولی طرح کلی آن به کلی متفاوت است .
دریچه های بزرگ موجود بر روی سپر و خطوط خشن رو به جلوی موجود در این خودرو به همراه رینگ های دیواره کوتاه خود خودروی زیبایی را از کار درآورده .
این خودرو ی دو نفره از طرحی زیبا برخوردار است که در کل آن را خشن و جذاب نشان میدهد .
موتور و گیربکس :
این خودرو احتمالا از موتور لامبورگینی ۱۰ سیلندر ۲/۴ که بر روی مدل اس۸ نیز مورد استفاده قرار گرفته استفاده خواهد کرد و یا از موتوری ۸ سیلندر .
این خودرو از سیستم انتقال نیرو به چهارچرخ بهره مند است که آئودی به آن کوآترو میگوید . پایداری آر۸ با این سیستم بسیار بالا خواهد بود .
این خودرو به ازای هر لیتر حجم موتور ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید میکند . البته قدرت این خودرو در برابر ب ام و ام۶ ۵۰۰ اسب بخاری کم تر است . این موتور ۳۱۷ پوند فوت در ۴۵۰۰ آر پی ام تولید میکند .
طراحی داخلی :
طرح داخلی این خودرو طرحی اسپرت و مدرن است که برای رقابت با ب ام و آماده است ولی باید این طرح را بیش از حد خشک دانست البته این طرح به همراه طرح جذاب دسته دنده و فرمان اسپرت بیشتر به درد مسابقات لمان میخورد!!
این آئودی که در سال ۲۰۰۸ وارد بازار خواهد شد از چراغ های زنون در جلو و لامپ های ال ای دی در عقب بهره مند است .
در پایان باید این خودرو را رقیبی برای ب ام و و بنز به حساب آورد که باید در برابرشان محک بخورد .