سلام دوستان
از نظراتتون متشکرم . یک سوال داشتم : چرا ساعت موجود در دسکتاپ کامپیوترم قفل کرده و هر چقدر با موس تکونش میدم اصلا تکون نمیخوره . لطفا برای رفع این مشکل راهنمایی کنید.
اما خودروی امروز مطلبی درباره ی یک استوره است که از سال ۱۹۶۷ تولید میشه . بله درست حدس زدید ! فورد موستانگ ۲۰۰۷ کوپه .
این ماشین در انواع ۶ و ۸ سیلندر تولید میشه ؛ که من مدل ۶ سیلندر رو برای بررسی انتخاب کردم . حتی مدل ۶ سیلندر هم در ۳ مدل : کانورتیبل ؛ کوپه پرمیوم و کوپه جی تی عرضه میشه . (منتظر نظرات شما هستم).
طراحی خارجی:
وقتی بحث جایگزینی این خودرو با مدل قدیمی تر مطرح شد ؛ تقریبا همه بر طرحی سنتی اتفاق داشتند . طرحی که بر مبنای مدل قدیمی و رویایی موستانگ باشد . این طرح با زیبایی هر چه تمام تر طراحی شد تا منعکس کننده ی طرح سنتی خود و اصالتی که دارد به همراه تکنولوژی روز مهندسان دیتروت باشد!
طرح چراغ های گرد این خودرو همانند مدل ۱۹۶۷ طراحی شده و در قاب خمیده ی خود خشن و اسپرت جلوه میکند.
طرح رینگ های اسپرت این خودرو هم به خودی خود زیباست . البته این فورد در انواع مدل های گوناگون عرضه میشود که از مدل ۱۷۰۰۰ دلاری آغاز و تا مدل ۱۷۰۰۰۰۰ دلاری ادامه دارد! که همگی تقریبا از یک نوع اتاق بهره میگیرند .
طرح چراغ هلی عقب این خودرو هم بی شباهت به لامبورگینی نیست . البته مدل ۶ سیلندر از ظاهر معمولی تری نسبت به مدل ۸ سیلندر برخوردار است .
طراحی داخلی:
طراحی داخلی این خودرو علاوه بر طرح اسپرت (آلومینیومی) در مدل عادی (سیاه) نیز عرضه میشود . البته مدل مورد آزمایش از طرح اسپرت برخوردار است و علاوه بر طرح کلاسیک خود بسیار اسپرتی تر جلوه میکند .
طرح نشان دهنده ها نیز واقعا زیبا طراحی شده و به همراه داشبورد آلومینیومی خود زیباتر است . کیفیت کلیدهای پلاستیکی این خودرو نیز برای یک اتومبیل ۱۷۰۰۰ دلاری کاملا مناسب است .
شما در این خودرو اصلا احساس نمیکنید که در یک خودروی ۱۷ - ۱۸ هزار دلاری نشسته اید و اگر موتور ۶ سیلندر را به این کابین زیبا اضافه کنید تازه میفهمید که قیمت این خودرو چقدر ارزان است . طرح دسته دنده نیز کاملا مانند اهرم هواپیما طراحی شده و جذاب نشان میدهد .
اما طراحان برای کاستن از هزینه های تولید ترمز ای بی اس را به طور استاندارد ب روی این خودرو نصب نمیکنند! البته این سیستم به صورت سفارشی وجود دارد ولی عدم وجود استاندارد این سیستم در یک خودروی ۶ سیلندر واقعا عجیب است .
موتور و گیربکس:
این خودرو از یک موتور ۶ سیلندر وی شکل به حجم ۴ لیتر که میتواند ۲۱۰ اسب بخار نیرو تولید کند را در اختیار دارد . حداکثر گشتاور این موتور هم ۳۵۰ پاوند بر فوت در ۳۵۰۰ دور در دقیقه است .
قدرت این موتور برای این خودرو کاملا کافی بوده و این خودرو از شتاب مناسبی برخوردار است . البته این خودرو یک خودروی ۲+۲ است و حتی با وجود سرنشینان عقب هم کم نخواهد آورد .
البته نباید این نکته را تکذیب کرد که قدرت موتور نسبت به حجم موتور کم است .
البته نصب گیربکس ۵ دنده دستی بر روی خودروی ۱۸۰۰۰ دلاری امری عادی است ولی اگر سازنده از گیربکس ۶ سرعته استفاده میکرد قطعا در قابلیت های موستانگ بی تاثیر نیست .
پایان سخن:
در پایان باید گفت که علت این که نشان اسب به جای علامت فورد بر روی این خودرو است آن است که این خودرویی متمایز از مدل های عادی فورد است !
اما آیا باید دید فورد موستانگ و شورلت کوروت که هر دو از نام های قدیمی هستند و در این بازار حضور دارند (فروش موستانگ ۱۶۰۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۰۵) آیا از پس شورلت کامارو و دوج چلنجر که قرار است در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ وارد بازار شوند موفق خواهند بود؟
نوشته شده توسط : سینا اسماعیلی
سلام دوستان
راستش دیروز با خودم خیلی کلنجار رفتم که آخر این مجله ی "موتور ترند" رو از شهر کتاب بخرم یا نه . آخه قیمتش ۹۰۰۰ تومن بود . هم حیفم میومد هم وسوسه میشدم بخرم. بالاخره دل رو به دریا زدم رفتم تو فروشگاه . اول فکر کردم مجله نیست فروختن . ولی خوب که دقت کردم دیدم ۲ شماره مونده یکی مال جولای . یکی هم مال آگوست . خوب دیدم آگوست جدیدتره اون رو خریدم . تو خونه که بازش کردم یه کمش رو خوندم (سواد انگلیسی درست و حسابی که نداریم!) خیلی مجله ی خوبی بود واقعا اطلاعاتش کامله . تصمیم گرفتم هر از گاهی چند تا مطلباش رو تو وبلاگ بزارم . البته عکساش مال مجله نیست . (منتظر نظرات شما هستم).
در رابطه با سوال آقا محمد هم باید بگم که همه ی مطالب رو خودم مینویسم و از جایی کپی یا ترجمه نمیکنم . (به جز عکس ها).(و این مطلب)
لندرور LR2
برادر کوچک ال آر ۳ برای یک رقابت جدی در کلاس اس یو وی های کامپکت آماده شده . این خودرو در بازار باید با ولوو اس ۴۰ و فورد فوکوس رقابت کند . این اتومبیل میتواند تا ارتفاع ۲۰ اینچ آب در آن حرکت کند و بدین ترتیب سفر به جنگل و رکه با این لندرور آسان است .
این لندرور از یک موتور جدید "دوچ" استفاده میکند که دارای ۳۲۰۰ سی سی حجم و ۲۳۰ اسب بخار و ۲۳۴ پوند بر فوت گشتاور است .
رانندگی با سیستم چهار چرخ متحرک به همراه گیربکس ۶ دنده اتوماتیک برای شما لذت بخش است .
ال آر ۲ میتواند با این موتور ظرف ۴/۸ ثانیه به ۹۶ کیلومتر(۶۰ مایل) دست یابد .
طراحی این لندرور طرحی جدید میباشد و دارای طرحی با استقامت است . طرح این خودرو به فریلندر نیز شباهت هایی دارد . البته لندرور هیچ گاه درتحت تملک بودن ب ام و به اندازه ی فورد نبوده است .
فاصله ی بین صندلی های این خودرو ۵۹ فوت میباشد . فاصله ی صندلی های حلو نیز ۶/۲۶ فوت میباشد . این خودرو از تجهیزات یک خودروی سطح بالا بهره مند است که از قبیل : سقف پانوراما " سنسور حساس به باران " کنترل پارک "
سیستم صوتی این خودرو هم سیستمی بروز و کاملا جدید است که دارای ۱۲ اسپیکر با قابلیت پخش ام پی ۳ است که همراه با ساب ووفر صدای فوق العاده ای را به ارمغان می آورد .
ترجمه شده توسط : سینا اسماعیلی
از مجله ی موتور ترند - آگوست ۲۰۰۶
سلام دوستان
پیرو درخواست های مکرر شما رنو مگان را در یک بررسی جامع قرار میدهم . اگر چه هنوز قضاوت درباره ی این خودرو زود است ولی شما در این مطلب هر آن چه را که میخواهید از مگان بدانید خواهید دانست .
منتظر نظرات شما درباره ی این مطلب و مطالب قبلی هستم.
مگان بالاخره پس از کش و قوس های فراوان میان شرکت رنوپارس و وزارت صنایع وارد کشور شد . این خودرو که مدل روز اروپاست توسط شعبه ی ترکیه ای رنو تولید میشود و شما نباید تصور کنید که مگان های موجود در ایران فرانسوی است .
مگان یکی از خودروهای موفق در کلاس خود در اروپاست . این خودرو برای دو سال متمادی به عنوان پرفروش ترین خودرو ی اروپا نیز شناخته شد .
مگان از موسسه ی ایمنی اروپا (ان سی ای پی) توانست ۵ ستاره از ۵ ستاره را دریافت کند و پس از ول ساتیس به عنوان دومین خودروی ایمن رنو شنخته شود .
مگان در ایران در ۲ نوع پیشرانه یکی به حجم ۱۶۰۰ سی سی و دیگری به حجم ۲۰۰۰ سی سی که هر دو پیشرانه ۴ سیلندر میباشند عرضه میشوند . این پیشرانه ها هر دو ۱۶ سوپاپ میباشند و قدرت موتور ۱۶۰۰ برابر ۱۱۵ اسب بخار و پیشرانه ی دوم ۱۳۵ اسب بخار میباشد .
طبق گفته ی پارس خودرو مونتاژ مگان ۱۶۰۰ از ماه بعد آغاز خواهد شد و مدل ۲۰۰۰ سی سی نیز از سال دیگر در ایران مونتاژ خواهد شد . کلیه ی مگان هایی که اکنون در ایران موجود است مستقیما از ترکیه وارد شده اند .
اما کسانی که در ایران مگان را تحویل گرفته اند این خودرو را دارای راحتی بالا " قدرت مناسب و پایداری فوق العاده در سر پیچ ه (به علت سیستم ای اس پی یا کنترل پایداری که فقط در مدل ۲۰۰۰ سی سی موجوداست) .
طراحی خارجی مگان نیز طرحی نسبتا زیبا و تقریبا عاکه پسند است . طراحی داخلی مگان نیز طرحی زیبا از آب درآمده . البته مدل ۲۰۰۰ سی سی از طرح اکسپرشن که طرحی روشن و به مراتب زیباتر از طرح آنتیکدر مدل های ۱۶۰۰ است ولی اشکال کار این جاست که هر رنگ بدنه ای با طرح اکسپرشن جور در نمی آید و باعث ناهماهنگی میشود .
طراحی این خودرو از بغل طرحی زیبا و چشم نواز است.
مگان در چندین رنگ بدنه از جمله : سفید - مشکی- نوک مدادی - آلبالویی- طوسی- نقره ای و سبز بهره میبرد .
نکته ی دیگر این است که در مدل ۲۰۰۰ سی سی سپر جلو همرنگ بدنه است ولی در مدل ۱۶۰۰ سپر به رنگ مشکی است که این بر روی هماهنگی خودرو تاثیر سوء میگذارد .
پارس خودرو در هنگام تبلیغ این خودرو این خودرو را با مشخصات مدل ۲۰۰۰ سی سی معرفی میکرد و به همین دلیل عده ای از خریدارن فکر میکردند که مدل ۱۶۰۰ نیز از همین تجهیزات بهره مند است در حالی که این طور نیست .
قیمت مگان ۲۰۰۰ در هنگام ثبت نام با داشتن ۴ ایربگ ۵/۲۶ ملیون بود که در برابر خودروهایی مثل تویوتا کرولا و مزدا ۳۲۳ با موتور کم حجم تر معقول به نظر میرسد . ولی این خودرو پس از تحویل از قیمتی برابر ۳۳ ملیون در بازار آزاد بهره مند شده ! یعنی کسانی که ۳ ماه پول خود را در کارخانه خوابانده اند (سود این مدت در نهایت چیزی بیش از ۱ ملیون نخواهد شد) و اکنون با ۵/۷ ملیون افزایش قیمت میفروشند!! قیمت مگان ۱۶۰۰ هم در هنگام ثبت نام ۹/۱۸ ملیون بود که هم اکنون در حدود ۲۲ ملیون قیمت خورده!
مگان از سیستم روشن کردن بدون سوئیچ بهره میبرد که با گذاشتن کارت رنو و فشار دادن تکمه ای خودرو روشن میشود . هم چنین ترمز دستی این خودرو هم از طرحی مثل هواپیما بهره میبرد .
در پایان باید گفت که مگان ۱۶۰۰ علی رغم این که از تجهیزات چندانی سود نمیبرد ولی قیمت بالایی دارد خصوصا وقتی این که بدانیم مدل ۲۰۰۰ این خودرو در ترکیه تنها ۲۰۰۰۰ دلار قیمت دارد آن وقت است که میفهمیم مگان ۱۶۰۰ به جزئ ایمنی چیز برتری ندارد .
اما مدل ۲۰۰۰ خصوصا با داشتن موتوری مناسب و کشش خوب آن که دستیابی به ۱۷۰ کیلومتر (به گفته ی مالکان آن) برای آن چندان مشکل نیست و با داشتن تجهیزات مناسب خودروی قابل قبولی است ولی قیمت آن در بازار آزاد هنوز نسبت به بسیاری از رقبا گران است .
در پایان شما را به دیدن جدول مشخصات خودرو جلب میکنم :
استاندارد
انتخابى
|
15 |
|
”16 |
>> ابعاد |
4498 |
(B) طول | ||
1518 |
1510 |
(E) فاصله چرخهاى جلو | |
2026 |
(G1) عرض ( با احتساب آینه بغل) | ||
1482 |
(M) عرض داخلى خودرو(جلو) | ||
1456 |
(M1)عرض داخلى خودرو(عقب) | ||
>> اوزان | |||
1190 |
وزن خالص (بدون راننده) | ||
425 |
حداکثر ظرفیت | ||
>> ظرفیتها | |||
250 |
ظرفیت صندوق عقب | ||
60 |