سلام دوستان
از نظراتتون متشکرم . نمیدونم چرا آمار وبلاگ کم شده ؟؟!!! ولی بازم اشکال نداره . درباره سوال یکی از دوستان که پرسیدند استرس بار چیست باید بگم : استرس بار میله ای فلزی است که بین دو اکسل جلو قرار میگیرد و در حقیقت ضلع چهارم مربع است این وسیله ی ساده ولی مفید باعث میشود که فاصله ی بین دو اکسل دست نخورده باقی بماند و خودرو در سرعت های بالا (به خصوص این وسیله برای خودروهایی که رینگ اسپرت دارند توصیه میشود) دچار گیجی فرمان نشود همچنین خودرو سریعتر پیچ را پشت سر بگذارد .
در ضمن باید بگم مجله ی ماشین شماره ی آذر ماه هم منتشر شد .(این مجله رو از دست ندید)
امروز میخوام تجربه ی رانندگی با مرسدس اس -۳۵۰ در تهران با شما در میان بگذارم امیدوارم نظر یادتون نره .
در روز آزمایش به همراه صاحب خودرو در یکی از خیابان های میرداماد شهر تهران خودرو را پارک کردیم . ابتدا قصد بر این بود تا آن تست رانندگی انجام دهیم ولی اول به بررسی ظاهر آن پرداختیم .
رنگ مشکی این خودرو به همراه طرح جدید چراغ های آن و جلو پنجره ی سنتی مرسدس ینز قابل توجه است . طرح برآمده گلگیرهای آن باعث میشود که این خودرو عضلانی جلوه کند . هم چنین رینگ های اسپرت ۵ پره آن توجه شما را کاملا به خود جلب میکند . نمای کناری این خودرو نیز زیبا است و حتی لبه ی صندوق عقب آن نیز زیبا جلوه میکند .
چراغ های عقب نیز از طرحی زیبا و مدرن برخوردار است که نوار آلومینیومی موجود بر روی صندوق عقب آن را زیباتر نشان میدهد .
هم چنین طرح عقب در هماهنگی کامل با چراغ های جلوی این خودرو است و شما یک طرح یکدست و منسجم را در این خودرو مشاهده میکنید .
البته در روز آزمایش توجه بسیاری از عابرین و رانندگان به این خودرو جلب شده بود که هم میتواند خوب باشد و هم میتواند بد . خوب از این لحاظ که شما مطمئنید سوار بر خودرویی هستید که به تعداد بسیار کم وارد کشور شده و از این لحالظ خودروی شما ممتاز است و بد از آن نظر که علاوه بر مزاحمت و پرسش های کنجکاوانه افراد نگاه سازقین نیز از این خودرو مصون نیست .
اینه های بغل نیز مجهز به راهنما میباشند که در اغلب مدل های مرسدس دیده میشوند .
این خودرو در نمایشگاه به قیمت ۲۲۰ ملیون تومان به فروش میرسد که رقم گزافی نسبت به قیمت پیش فروش آن توسط نمایندگی بنز در ایران (۱۵۰) ملیون است .
این خودرو به یک موتور ۳۵۰۰ سی سی ۶ سیلندر وی شکل مجهز شده که میتواند این خودرو ر ظرف ۷ ثانیه به صد کیلومتر برساند .
البته در هنگام تست رانندگی هوا تاریک شده بود به همین دلیل عکس برداری نشد .
در هنگام آزمایش در ابتدای اتوبان امام علی (ع) قرار گرفتیم . ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه شب را نشان میداد . من پشت فرمان خودرو قرار گرفتم و صاحب خودرو در کنار من در صندلی جلو .
گیربکس ۷ دنده خودرو در وضعیت اتوماتیک قرار گرفت با تمام قدرت گاز را فشاردادم شتب خودرو که در حدود ۷ ثانیه بود چندان جالب توجه نبود و درحد خودرویی هم چون نیسان ماکسیما بود ولی به خاطر گیربکس بهتر رانندگی با آن اصلا با ماکسیما قابل قیاس نبود .
سرعت خودرو را تا ۱۷۰ کیلومتر بالا بردم البته بزرگراه خلوت بود و پلیسی هم در کار نبود خودرو با وجود سیستم های ای بی اس - ای اس پی - ای اس آر و انواع تجهیزات الکترونیکی دیگر واقعا چسبنده به جاده بود .
عملکرد سیستم ترمز نیز خیلی عالی بود و خودرو را در مدت زمانی اندکی نگه میداشت .
پس از پایان آزمایش سوار بر خودروی خود (دوو ریسر ) شدم و به خانه آمدم ولی هنوز مزه ی رانندگی با بنز در دهانم باقی مانده بود !!!
agha,mersi kheili hal kardam.
best