سلام دوستان امروز یکی از جدیدترین خودروهای دنیا رو مورد آزمایش قرار میدهم . (در صورت دریافت ۵ نظر ۲ محصول جدید سال۲۰۰۷ را نیز آزمایش میکنم).
هوندا سیویک نسل جدید ۲۰۰۷
طرح بدنه :
طرح بدنه این خودرو از زیبایی و جلوه خاصی بهره میبرد و علی رغم سادگی زیباست و این نقطه ای است که یسشتر اتومبیل های ژاپنی را از همتایان اروپایی و آمریکایی خود متمایز میکند یعنی سادگی و زیبایی چراغ های جلوی ۲ تکه این اتومبیل که در نگاه اول یک تکه جلوه میکنند به زیبای این خودرو افزوده و رینگ های اسپرت این خودرو جذابیت خاصی را به هوندا ارزانی داشته .
طرح این خودرو به صورت سدان و ۴ در بوده در صورتی که بخواهید میتوانید مدل ۲ در آن را سفارش دهید .
طراحی عقب این خودرو حداقل در این رنگ چندان دلچسب نیست و شما را یاد اتومبیل های کره ای دهه ۹۰ میندازد . لوله اگزوز اسپرت آن نیز در محل بدی جاسازی شده و بال عقب خودرو نیز به بدترکیبی این خودرو کمک شایانی نمده است . شاید اگر قسمت دوم چراغ که برروی صندوق است نبود طرحی جذاب تر و زیباتر بدست میامد . در کل طراحی ظاهری این خودرو علی رغم برخی کاستی های موجود زیبا و جذاب است و برای یک خریدار مسن و یا جوان مناسب است.
موتور و گیربکس :
هوندا سیویک نسل جدید از یک موتور ۶ سیلندر وی شکل یا چهارسیلندر خطی بهره میبرد که ما گونه ی ۴ سیلندر را برای آزمایش انتخاب کردیم.
موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری این اتومبیل که تکنولوژی متغییر بودن باز و بسته شدن سوپاپ ها (موجود در تویوتا کرولا) میتواند ۱۹۷ اسب بخار ! قدرت تولید کند که واقعا برای چنین موتور و با چنین جثه ای فوق العاده است .
البته اگر خواهان رسیدن به قدرت کامل موتور هستید باید لحظاتی صبر و حوصله به خرج دهید زیرا حداکثر قدرت از ۶۰۰۰ آر پی ام به بالا بدست می آید. هئندا با این موتور بین ۲۰۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ دلار قیمت دارد (مقایسه کنید با خودروهای خودمان) . برای این خودرو یک گارانتی ۶۰۰۰۰ مایلی یا ۸۰۰۰۰ کیلومتری نیز در نظر گرفته شده که کاملا مناسب است.
از رقبای این اتئمبیل میتوان مزدا ۳ (که قبلا در این وبلاگ معرفی کرده ایم ) و میتسوبیشی لنسر و سوبارو ایمپرزا را نام برد که همگی ژاپنی هستند. البته در آمریکا شوی (شورلت) کوبالت اس اس سدان نیز رقیبی برای سیویک محصوب میشود.
این خودرو فقط از یک گیربکس ۶ دنده دستی میتواند بهره ببرد و فعلا گونه ی اتوماتیک برای این خودرو قابل سفارش نیست.
تجهیزات و سایر مشخصات :
این اتومبیل از رینگ های سیلور ۱۷ اینچی سود میبرد و ابعاد لاستیک ها نیز P/215/45R17
است که برای چنین اتومبیل نسبتا مناسب است .
سایر تجهیزات که به طور استاندارد نصب میشوند ترمز ضد قفل ای بی اس و سیستم ای بی دی به همراه سیستم کنترل پایداری خودرو است که همه و همه در چنین خودرو با این قیمت به طور استاندارد موجود است (قابل توجه خودروسازان ببخشید مونتاژ کاران وطنی).
طراحی داخلی :
طراحی داخلی این اتومبیل کاملا برعکس طراحی خارجی آن است و طراحان نتقام سادگی ظاهری را از داخل اتومبیل گرفته اند! زیرا طرح داخلی هوندا یک طرح کاملا غیر عادی و شاید با کمی خوشبینی آن را زیبا خواند طرح دریچه ها ی کولر نیز ممکن است مورد پسند عده ای قرار نگیرد (مثل من ) ولی باید قبول کرد که کابین از ارگونومی خوبی برخوردار است . البته تکمه های پیچی این خودرو را به مرسدس بنزهای دهه 70 مبلادی شبیه میکند که این طرح کلاسیک ! در کنار طرح ناهمگون فضا ! شما را دلسرد کرده و وادار میکند تا دیگر به آن فکر نکنید.
طرحی دسته دنده در محل مناسبی قرار گرفته و بیشتر شما را در رانددگی های اسپرت یاری میدهد تا در رانندگی در شهر.
طرح سرعت سنج این خودرو نیز همانند سیتروئن سی 4 صورت گرفته و شما احساس سواری در یک کابین اف-16 را میکنید! البته باید قبول کرد که طرح سرعت سنج زیباست و کمتر در خودرویی با این قیمت یافت میگردد.
در کل طراحی داخلی هوندا با وجود ناهماهگی های نسبتا زیادی که دارد طرحی دلچسب وزیبا از آب در آمده و شاید برای کسانی که چندان به جزئیات توجه نمیکنند مناسب تر باشد.
صندوق بار این خودرو با این اندازه بدنه کوچک مینماید البته برای خانواده های خارجی که در یک مسافرت به جز چوب اسکی وسایل چندانی بر نمیدارند چندان مهم نیست ولی برای ما ایرانی ها حکم حیاتی دارد! جون در ایران بعد از ظاهر صندوق عقب مرود توجه قرار میگیرد.
پایان سخن :
در پایان باید هوندا سیویک نسل جدید را خودرویی بروز (مثل این وبلاگ )
زیبا و با مضخصات وقیمت فنی مطلوب نام برد و البته در کنار این ها موارد
منفی چون فضای کم صندوق عقب " طراحی داخلی نه چندان عامه پسند
عدم وجود گیربکس اتوماتیک " و چند مورد دیگر را نام برد .
در ادامه شما را بهدیدن عکس هایی از خودرو دعوت میکنم.
مطلب خوبی بود ؟ جون من اگه میخواین بردارین با ذکر منبع .
کلی وقا صرف کردم تا تایپش کنم (البته وقت فکر کردن رو هم اضافه کنید!)
سلام دوستان امروز میخواهم به بررسی بیشتر کادیلاک سی تی اس در کلاس خودروهای لوکس اسپرت بپردازم . (نظر یادتون نره).
طراحی بدنه :
طراحی این کادیلاک با توجه به رقبایش همچون لکسس و ب ام و و آلفا و... صورت گرفته البته ظاهر این خودرو پس از گذشت ۳ سال تا حدودی قدیمی به نظر میرسد ولی هنوز هم جذاب است. احتمالا اگر فیلم های هالیودی را دیده باشید آرتیست فیلم اغلب با این خودرو به مانور میپردازد . خطوط بدنه این خودرو طوری به سمت چراغ های جلو سوق داده شده اند که طرحی خشن به چراغ ها و نمای جلوی این خودرو بخشیده اند .
چراغ های راهنمای نارنجی رنگ بزرگی که بر روی سپر قرار گرفته تا حدودی به نمای جلوی این اتومبیل لطمه وارد کرده است . رینگ های آن نیز اگرچه زیباست ولی چندان چنگی به دل نمیزند.
طراحی عقب این اتومبیل نیز همانند جلوی این خودرو از طرحی خشن برخوردار است . درکل چراغ های جلو و عقب این اتومبیل این خودرو از هماهنگی خوبی با یکدیگر برخوردارند . البته اتومبیل مورد آزمایش ما سفارش آمریکاست به همین دلیل از لحاظ ظاهر با انواع اروپایی خود کمی متفاوت است .
موتور و گیربکس :
برای خرید این خودرو میتوانید از دو نوع موتور ۸/۲ یا ۶/۳ لیتری را سفارش دهید که نمونه مورد نظر ما از نوع ۶/۳ لیتری است و به یک گیربکس ۵ دنده اتوماتیک مجهز است . کادیلاک با این موتور چست و چابک به نظر میرسد . این موتور توانایی تولید ۲۵۵ اسب بخار را داراست .
کیفیت سواری این اتومبیل نسبتا خوب است . کادیلاک با بهره گیری از فنرهای مغناطیسی معروف خود در ناهمواری ها بسیار خوب عمل میکند ولی همین کمک فنرها در مانورهای سنگین بلای جان کادیلاک میگردند! و این نقطه تمایز کادیلاک از سایر رقبای اسپرتش مثل ب ام و و آلفا رومئو است .
طراحی داخلی :
به بخشی میرسیم که ۳ دهه قبل کادیلاک در آن تبحر خاصی اشت و هم اکنون نیز تا حدودی دارد!
طراحی داخلی این خودرو علی رغم لوکس بودن زیادی تیره است و تا حدودی کسل کننده به نظر میرسد ولی ازگونومی این کابین در سطح بالایی قرار دارد و صندلی ها شما را کاملا در بر میگیرند . کلیدها و تکمه ها از هماهنگی خوبی برخوردار است ولی میشد مثل ب ام و از سیستمی استفاده میشد که تعداد کلیدها را کاهش میداد شاید اگر این اتفاق روی میداد کابین شلوغ کادیلاک تا حدودی آرام میگرفت!
پایان سخن :
اگرچه کادیلاک پیشرفت های بسیاری کرده و عرصه را بر رقبای اروپایی خود تنگ نموده ول هنوز تا رسیدن به قابلیت های خودروهایی مانند ب ام و و لکسس و.... فاصله دارد . در اروپا مردم هنوز کادیلاک را قبول ندارند و هنگام خرید یک خودروی اسپرت لوکس انواع اروپایی و ژاپنی را به کادیلاک ترجیه میدهند .
حال باید دید آیا کادیلاک میتواند با تعولید مدل های جدید از پس رقبا برآید ؟
نوشته شده توسط : سینا اسماعیلی
سلام دوستان از نظراتتون متشکرم امروز میخواهم اتومبیلی شاسی بلند از خودروساز ژاپنی لکسس (تلفظ آمریکایی و صحیح) را به شما معرفی کنم امیدوارم مورد پسندتان قرار بگیرد . ما را از نظراتتون بی بهره نکنید.
مدل مورد آزمایش : RX 350 AWD 2007
اتومبیل مورد آزمایش جزو جدیدترین مدل های لکسس است و با بهره گیری از سیستم 4 چرخ متحرک در کشور آمریکا بین 34000 تا 38000 دلار قیمت دارد! یعنی اندازه یک سوزوکی گراندویتارا در ایران ! (گراندویتارا در آمریکا بین 23000 تا 25000 دلار قیمت دارد).
طراحی خارجی:
این اتومبیل اگرچه از طرحی کاملا جدید در بازار برخوردار نیست ولی مدل 2007 این خودرو تا حدودی مورد بهسازی قرار گرفته " اگر یادتان باشد از زمان عرضه لکسس در سال 1992 همواره طرح ظاهری این خودرو مورد انتقاد قرار داشت لکسس هنوز هم از لحاظ طراحی جرئت و جسارت سایر طراحان اروپایی و حتی آمریکایی خود را بدست نیاورده و این اولین مسئله ای است که پس از دیدن لکسس جلب توجه میکند . طراحان سعی داشتند تا با اضافه کردن رینگ اسپرت به این خودرو تا حدودی از سادگی این خودرو بکاهند که تا حدودی نیز موفق عمل کرده اند .
طراحی این اتومبیل علی رغم سادگی زیبا ودلنشین است و این چیزی است که در وهله اول از یک اتومبیل اسپرت لوکس انتظار میرود . حالت کشیدگی نوار پنجره ها به قسمت عقب حالتی تهاجمی به این قسمت از خودرو بخشیده است . البته در پس این چهره آرام خودرویی نهفته که در صورتی که پایش بیفتید روی همه را کم خواهد کرد!!
موتور و گیربکس:
این خودرو همان طور که از نامش پیداست (350) از موتوری به حجم 3500 سی سی نیرو میگیرد که میتواند در نهایت 270 اسب بخار فدرت تولید کند و چنین قدرتی برای این خودرو و با این قیمت نسبتا کافی به نظر میرسد . البته شما میتوانید مدل قوی تر این خودرو را هم سفارش دهید . موتور از کشش خوبی در دورهای بالا برخوردار است و با کمک این موتور عبور از هر نوع سربالایی آسان مینماید .
برای این خودرو یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک وجود دارد که اگرچه چندان چنگی به دل نمیزند ولی راضی کننده است .
طراحی داخلی:
خوب به بخشی میرسیم که لکسس در آن تبحر خاصی دارد و معرفی قسمت های قبلی در حقیقت مقدمه چینی برای رسیدن به این قسمت بود!
لکسس که با فلسفه لوکس بودن به وجود آمد در این مدل نیز حقا که سنگ تمام گذاشته داشبورد ساده ولی فوق العاده زیبا و با کارآیی بالا که در این اتومبیل وجود دارد رانندگی لذت بخشی را به شما خریدار خوشبخت! نوید میدهد.
سیستم راهیاب ماهواره ای که درتصویر ملاحظه میکنید به طور استاندارد بر روی این خودرو نصب میشود و به شما این جرئت را میدهد تا ناشناخته ها را بشناسید.
صندلی های این خودرو از ارگونومی خوبی برخوردارند و شما را تا مدت ها در خود نگ میدارند بدون این که ناراحت شوید و یا احساس خستگس کنید .
ایمنی این خودرو نیز که با برخورداری از 6 ایربگ و انواع و اقسام سیستم های حفاظتی و .. تضمین شده است و گرفتن 5 ستاره لکسس از یورو ان سی ای پی گواهی بر این مدعاست.
پایان سخن:
لکسس خودرویی لوکس و زیباست و به خانواده هایی که علاوه بر زیبایی و راحتی " قدرت نیز تا حدودی مهم است و گاهی اوقات هوس شیطنت بر روی تپه ها را میکنند ! خودروی مناسبی است البته به شرطی که این شیطنت زیاد طولانی نشود زیرا لکسس ماشین صخره نوردی نیست.
قیمت این خودرو نیز در بازار آمریکا مناسب است (در حدود یک زانتیا) و به فروش بیشتر این خودرو کمک میکند . البته اگر در یکی از خیابان های بالاشهر تهران این خودرو را دیدید خیلی تعجب نکنید ! چون اخیرا عده ای با وارد کردن موقت این خودرو به کشور خود را به جرگه ی لکسس سواران و لوکس سواران ! پیوند زده اند!
با تشکر از مطالعه این مطلب .
سینا اسماعیلی.