سلام دوستان امروز میخواهم به بررسی بیشتر کادیلاک سی تی اس در کلاس خودروهای لوکس اسپرت بپردازم . (نظر یادتون نره).
طراحی بدنه :
طراحی این کادیلاک با توجه به رقبایش همچون لکسس و ب ام و و آلفا و... صورت گرفته البته ظاهر این خودرو پس از گذشت ۳ سال تا حدودی قدیمی به نظر میرسد ولی هنوز هم جذاب است. احتمالا اگر فیلم های هالیودی را دیده باشید آرتیست فیلم اغلب با این خودرو به مانور میپردازد . خطوط بدنه این خودرو طوری به سمت چراغ های جلو سوق داده شده اند که طرحی خشن به چراغ ها و نمای جلوی این خودرو بخشیده اند .
چراغ های راهنمای نارنجی رنگ بزرگی که بر روی سپر قرار گرفته تا حدودی به نمای جلوی این اتومبیل لطمه وارد کرده است . رینگ های آن نیز اگرچه زیباست ولی چندان چنگی به دل نمیزند.
طراحی عقب این اتومبیل نیز همانند جلوی این خودرو از طرحی خشن برخوردار است . درکل چراغ های جلو و عقب این اتومبیل این خودرو از هماهنگی خوبی با یکدیگر برخوردارند . البته اتومبیل مورد آزمایش ما سفارش آمریکاست به همین دلیل از لحاظ ظاهر با انواع اروپایی خود کمی متفاوت است .
موتور و گیربکس :
برای خرید این خودرو میتوانید از دو نوع موتور ۸/۲ یا ۶/۳ لیتری را سفارش دهید که نمونه مورد نظر ما از نوع ۶/۳ لیتری است و به یک گیربکس ۵ دنده اتوماتیک مجهز است . کادیلاک با این موتور چست و چابک به نظر میرسد . این موتور توانایی تولید ۲۵۵ اسب بخار را داراست .
کیفیت سواری این اتومبیل نسبتا خوب است . کادیلاک با بهره گیری از فنرهای مغناطیسی معروف خود در ناهمواری ها بسیار خوب عمل میکند ولی همین کمک فنرها در مانورهای سنگین بلای جان کادیلاک میگردند! و این نقطه تمایز کادیلاک از سایر رقبای اسپرتش مثل ب ام و و آلفا رومئو است .
طراحی داخلی :
به بخشی میرسیم که ۳ دهه قبل کادیلاک در آن تبحر خاصی اشت و هم اکنون نیز تا حدودی دارد!
طراحی داخلی این خودرو علی رغم لوکس بودن زیادی تیره است و تا حدودی کسل کننده به نظر میرسد ولی ازگونومی این کابین در سطح بالایی قرار دارد و صندلی ها شما را کاملا در بر میگیرند . کلیدها و تکمه ها از هماهنگی خوبی برخوردار است ولی میشد مثل ب ام و از سیستمی استفاده میشد که تعداد کلیدها را کاهش میداد شاید اگر این اتفاق روی میداد کابین شلوغ کادیلاک تا حدودی آرام میگرفت!
پایان سخن :
اگرچه کادیلاک پیشرفت های بسیاری کرده و عرصه را بر رقبای اروپایی خود تنگ نموده ول هنوز تا رسیدن به قابلیت های خودروهایی مانند ب ام و و لکسس و.... فاصله دارد . در اروپا مردم هنوز کادیلاک را قبول ندارند و هنگام خرید یک خودروی اسپرت لوکس انواع اروپایی و ژاپنی را به کادیلاک ترجیه میدهند .
حال باید دید آیا کادیلاک میتواند با تعولید مدل های جدید از پس رقبا برآید ؟
نوشته شده توسط : سینا اسماعیلی