اتومبیل

ب ام و

اتومبیل

ب ام و

هدیه ی ما به شما ! ...هوندا سیویک ۲۰۰۷ توسط نویسنده فیات آزمایش

سلام دوستان امروز یکی از جدیدترین خودروهای دنیا رو مورد آزمایش قرار میدهم . (در صورت دریافت ۵ نظر ۲ محصول جدید سال۲۰۰۷ را نیز آزمایش میکنم).

  هوندا سیویک نسل جدید ۲۰۰۷

طرح بدنه :

2007 Honda Civic Si Sedan

طرح بدنه این خودرو از زیبایی و جلوه خاصی بهره میبرد و علی رغم سادگی زیباست و این نقطه ای است که یسشتر اتومبیل های ژاپنی را از همتایان اروپایی و آمریکایی خود متمایز میکند یعنی سادگی و زیبایی  چراغ های جلوی ۲ تکه این اتومبیل که در نگاه اول یک تکه جلوه میکنند به زیبای این خودرو افزوده و رینگ های اسپرت این خودرو جذابیت خاصی را به هوندا ارزانی داشته . 

طرح این خودرو به صورت سدان و ۴ در بوده در صورتی که بخواهید میتوانید مدل ۲ در آن را سفارش دهید .

2007 Honda Civic Si Sedan

طراحی عقب این خودرو حداقل در این رنگ چندان دلچسب نیست و شما را یاد اتومبیل های کره ای دهه ۹۰ میندازد . لوله اگزوز اسپرت آن نیز در محل بدی جاسازی شده و بال عقب خودرو نیز به بدترکیبی این خودرو کمک شایانی نمده است . شاید اگر قسمت دوم چراغ که برروی صندوق است نبود طرحی جذاب تر و زیباتر بدست میامد . در کل طراحی ظاهری این خودرو علی رغم برخی کاستی های موجود زیبا و جذاب است و برای یک خریدار مسن و یا جوان مناسب است.

موتور و گیربکس :2007 Honda Civic Si Sedan

هوندا سیویک نسل جدید  از یک موتور ۶ سیلندر وی شکل یا چهارسیلندر خطی بهره میبرد که ما گونه ی ۴ سیلندر را برای آزمایش انتخاب کردیم.

موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری این اتومبیل که تکنولوژی متغییر بودن باز و بسته شدن سوپاپ ها (موجود در تویوتا کرولا) میتواند ۱۹۷ اسب بخار ! قدرت تولید کند که واقعا برای چنین موتور و با چنین جثه ای فوق العاده است .

البته اگر خواهان رسیدن به قدرت کامل موتور هستید باید لحظاتی صبر و حوصله به خرج دهید زیرا حداکثر قدرت از ۶۰۰۰ آر پی ام به بالا بدست می آید. هئندا با این موتور بین ۲۰۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ دلار قیمت دارد (مقایسه کنید با خودروهای خودمان) . برای این خودرو یک گارانتی ۶۰۰۰۰ مایلی یا ۸۰۰۰۰ کیلومتری نیز در نظر گرفته شده که کاملا مناسب است.

از رقبای این اتئمبیل میتوان مزدا ۳ (که قبلا در این وبلاگ معرفی کرده ایم ) و میتسوبیشی لنسر و سوبارو ایمپرزا را نام برد که همگی ژاپنی هستند. البته در آمریکا شوی (شورلت) کوبالت اس اس سدان نیز رقیبی برای سیویک محصوب میشود.2007 Honda Civic Si Sedan

این خودرو فقط از یک گیربکس ۶ دنده دستی میتواند بهره ببرد و فعلا گونه ی اتوماتیک برای این خودرو قابل سفارش نیست.

تجهیزات و سایر مشخصات :2007 Honda Civic Si Sedan

این اتومبیل از رینگ های سیلور ۱۷ اینچی سود میبرد و ابعاد لاستیک ها نیز P/215/45R17

است که برای چنین اتومبیل نسبتا مناسب است .

سایر تجهیزات که به طور استاندارد نصب میشوند ترمز ضد قفل ای بی اس و سیستم ای بی دی به همراه سیستم کنترل پایداری خودرو است که همه و همه در چنین خودرو با این قیمت به طور استاندارد موجود است (قابل توجه خودروسازان ببخشید مونتاژ کاران وطنی).

2007 Honda Civic Si Sedan

طراحی داخلی :

2007 Honda Civic Si Sedan

طراحی داخلی  این اتومبیل کاملا برعکس طراحی خارجی آن است و طراحان نتقام سادگی ظاهری را از داخل اتومبیل گرفته اند! زیرا طرح داخلی هوندا یک طرح کاملا غیر عادی و شاید با کمی خوشبینی آن را زیبا خواند  طرح دریچه ها ی کولر نیز ممکن است مورد پسند عده ای قرار نگیرد (مثل من ) ولی باید قبول کرد که کابین از ارگونومی خوبی برخوردار است . البته تکمه های پیچی این خودرو را به مرسدس بنزهای دهه 70 مبلادی شبیه میکند که این طرح کلاسیک ! در کنار طرح ناهمگون فضا ! شما را دلسرد کرده و وادار میکند تا دیگر به آن فکر نکنید.

طرحی دسته دنده در محل مناسبی قرار گرفته و بیشتر شما را در رانددگی های اسپرت یاری میدهد تا در رانندگی در شهر.

2007 Honda Civic Si Sedan

طرح سرعت سنج این خودرو نیز همانند سیتروئن سی 4 صورت گرفته و شما احساس سواری در یک کابین اف-16 را میکنید! البته باید قبول کرد که طرح سرعت سنج زیباست و کمتر در خودرویی با این قیمت یافت میگردد.

2007 Honda Civic Si Sedan

در کل طراحی داخلی هوندا با وجود ناهماهگی های نسبتا زیادی که دارد طرحی دلچسب وزیبا از آب در آمده و شاید برای کسانی که چندان به جزئیات توجه نمیکنند مناسب تر باشد.

2007 Honda Civic Si Sedan

صندوق بار این خودرو با این اندازه بدنه کوچک مینماید البته برای خانواده های خارجی که در یک مسافرت به جز چوب اسکی وسایل چندانی بر نمیدارند چندان مهم نیست ولی برای ما ایرانی ها حکم حیاتی دارد! جون در ایران بعد از ظاهر صندوق عقب مرود توجه قرار میگیرد.

2007 Honda Civic Si Sedan

پایان سخن :

در پایان باید هوندا سیویک نسل جدید را خودرویی بروز (مثل این وبلاگ )

زیبا و با مضخصات وقیمت فنی مطلوب نام برد و البته در کنار این ها موارد

منفی چون فضای کم صندوق عقب " طراحی داخلی نه چندان عامه پسند

عدم وجود گیربکس اتوماتیک " و چند مورد دیگر را نام برد .

در ادامه شما را بهدیدن عکس هایی از خودرو دعوت میکنم.

مطلب خوبی بود ؟ جون من اگه میخواین بردارین با ذکر منبع .

  کلی وقا صرف کردم تا تایپش کنم (البته وقت فکر کردن رو هم اضافه کنید!)

2007 Honda Civic Si Sedan

2007 Honda Civic Si Sedan

2007 Honda Civic Si Sedan

2007 Honda Civic Si Sedan

2007 Honda Civic Si Sedan

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد